Factorio – Recenze (Nintendo Switch)

Factorio – Recenze (Nintendo Switch)

14 prosince, 2022 0 Od Jan Volejník

Již před časem jsme vám přinesli recenzi na skvělou českou hru Factorio. Přiznám se, že mi od první chvíle přirostla k hráčskému srdci. To dokazují nejen stovky hodin, jenž jsem ve hře strávil, a moc dobře si uvědomuji, že ještě strávím, ale také obří továrny, které jsem ve hře vybudoval. Určitě mnozí z vás tuto hru ještě nehráli a dokonce možná o ní ani neslyšeli, proto pokud by vás zajímalo dozvědět se o hře něco víc, zde si můžete přečíst předchozí recenzi (odkaz). My se dneska totiž podíváme na verzi hry určenou pro Nintendo Switch. Ještě než začneme rád bych napřed poděkoval svému šéfredaktorovi a vydavateli Conquest Entertainment, že mi umožnili otestovat tuto verzi hry. Od okamžiku kdy jsem si na oficiálních stránkách vývojářů přečetl, že hra vyjde na Switch, byl jsem radostí bez sebe, jelikož trávím poměrně hodně času na cestách. Konečně tedy nastala ta skvělá chvíle, kdy během nich mohl hru také hrát.

Factorio je hra o přežití, s jasným cílem dostat se z nepřátelské planety a to za každou cenu. Jenže jak toho bez vesmírné lodi dosáhnout? Nezbyde vám tak nic jiného, než vybudovat efektivní továrnu a v ní celou raketu sestrojit a odpálit. Jak jsem již výše zmínil, pokud by jste se o hře dozvěděli něco víc, přečtěte si naší původní recenzi. Zde jde spíše o nástin toho, o čem hra Factorio vlastně je.

Teď společně podíváme v čem se počítačová verze liší od verze pro nejnovější Nintendo. Přiznám se, že co mi opravdu vyrazilo dech byla úroveň grafického zpracování. Jelikož je skoro stejné jako na pc, upřímně jsem to nečekal, a tak mi příjemně zaskočilo. Nutno podotknout, že Factorio nepatří k hrám na které potřebujete super výkonný počítač, i přesto je hra obou platformách krásná a detailní. Z počátku jsem měl obavy z propadů snímků, v momentě kdy na vás útočí půlka mapy, ale naprosto bezdůvodně. Vše běží jako po másle ve všech ohledech.

Ovládání her jako Factorio a ostatních strategií je na konzolích všeobecně ošemetné. Tlačítka z klávesnice a myš vždy nabízí mnohem více možností. Není se tedy čemu divit, že ovládání na gamepadu je ne vždy provedeno dobře. Vývojáři neusnuli na vavřínech, a s tím to nelehkým úkolem se popasovali s úspěchem a grácií. I přesto první momenty pro mne byly těžké, a zvykání si dva hříbky a omezené množství tlačítek na místo klávesnice a myši nebylo lehké. Avšak to přineslo příjemnou výzvu, jenž mi hru hezky okořenila.

Ovládání chůze je umístěno na levý analog, zatímco ovládání myši je na levém. Jistě je to logické, jak jinak by to asi mělo být vás určitě napadlo. Jenže ono jde hrát i bez levého analogu, jelikož ho lze vypnout. Budete moci normálně fungovat, ale v momentě kdy se potřebujete zaměřit na jeden konkrétní předmět nebo jen chcete stavět na přesnost, nemáte šanci. Bez této náhrady myši je to opravdu těžké. Například hra The Riftbreaker tuto funkci nemá a stavění je tam opravdové peklo. To samé platí i o správě inventáře.

Dalším důležitým prvkem je takzvaný quick panel, v něm najdete další důležité funkce, jako například vyváření blueprintů, plánování, vlakové spoje, grafy a tak dále. Například opasek je opravdu nezbytný, jde vlastně o rychlou volbu předmětů, jenž používáte nejčastěji, aby jste nemuseli zdlouhavě hledat v inventáři. Stačí tedy zmáčknout tlačítko L a následné si vybrat co je zapotřebí. Další herní se skrývají v kartách, které jsou umístěny ve stejném panelu. Stačí jen zmáčknout šipku doleva či doprava a ihned přepínáte mezi kartami.

Ostatní potřebné věci jako mapa, výzkum a tak dále, jsou nastaveny a rozmístěny na ostatní tlačítka. Ovládání a rozmístění nastavení tlačítek je skvěle namapováno, osobně bych mohl vytknout jen jednu věc. Zmáčknutím pravého analogu zapínáte, nebo vypínáte myš, jenže kliknutí provedete tlačítkem A. Což mi dokázalo naštvat i po x hodinách hraní, osobně bych uvítal, kdyby potvrzení kliknutí fungovalo právě po zmáčknutí analogu. Ovšem to je opravdu jen drobnost. Největší slabinou ale není ovládání pomocí joy-conů, ale skrze dotykovou obrazovku. Ta totiž funguje pouze napůl a tam kde byste očekávali její plnou podporu nefunguje. Třeba přemisťování objektů v inventáři by bylo daleko intuitivnější, to samé platí o jiných přesunech, či výběrech, kdy nestačí třeba jen dvakrát poklepat pro potvrzení, ale je třeba opět stisknout A. Tohle by zasloužilo větší péči, zvláště, když už tvůrci tento způsob ovládání zakomponovali.

Multiplayer podporuje crossplay, takže pokud chcete hrát s kamarády po síti nebo si chcete dát LANku, není problém. Vše krásně bez problému funguje. Zhmoždění ve hře je naprosto nulové, takže na obou zařízení hra běží pěkně plynule, bez lagů.

Přemýšlím co víc bych o hře mohl napsat, ale pravdou je, že jde pořád o jednu a tu samou hru. Liší se pouze platforma a s ní rozdílné ovládání. Jenže ve výsledku jde o stále o Factorio tak jak ho známe, nic se nezměnilo. Tedy jedna věc se změnila, a to mě poměrně zaskočilo. Na počítačích je hra kompletně v českém jazyce, tak proč tomu tak není i na Nintendu? Ve výsledku hru znám skrz na skrz, takže mi čeština tolik nechybí, avšak ostatní hráči by jí například uvítali. Tohle jsou otázky, na které bych rád znal odpověď.

10/10

Datum vydání: 28. října 2022- Potřebné místo: 1,4GB
Distributor ČR: Conquest Entertainment – Česká lokalizace: NE