Horizon II Forbidden West nabídne vylepšený soubojový systém a více druhů nepřátel

Horizon II Forbidden West nabídne vylepšený soubojový systém a více druhů nepřátel

8 prosince, 2021 0 Od Jiří Hora

Vývojáři z Guerrillla Games se opět rozmluvili o jejich připravované hře Horizon II: Forbidden West a to tradičně skze oficiální Playstation Blog. Tentokrát se tvůrci zaměřili na soubojový systém a také nepřátele samotné, kteří mají být daleko rozmanitější a jejich počet se měl více než zdvojnásobit a to ať už jde o lidské, či robotické soupeře. S tím jde ruku v ruce i implementace rozsáhlejšího soubojového systému, který nyní nabízí víceromožností a působí tak komplexněji a rozmanitěji.

Dle slov vývojářů bylo cílem zachovat identitu Aloy jakou známe z prvního dílu. Aloy je chytrá a hbitá bojovnice a těchto předností budeme muset během hraní využívat. Změny v designu bojového systému tak byly ušity na míru této postavě a to aby byla přidána hloubka hratelnosti a rozšířeny možnosti přístupu k nepřátelům. Hráči se tak budou moci učit novým kombům pro boj z blízka, ale i novým Valor Surges. Cílem je, aby hráči měli během soubojů svobodu volby a našli tak svůj styl boje. K tomu budeme mít k dispozici také nové zbraně a zbroje, které bude možné nadále vylepšovat a upravovat tak taktiku boje.

Jelikož Aloy prošla od první hry jistým vývojem a do pokračování nám opět trochu více dospěla, bylo nutné to promítnout i do hratelnosti a animací jako takových. Cílem vývojářů je tak ukázat, že se Aloy pohybuje v prostředí snáze, ale stále z pohybů máte cítit, že jde o člověka, který není dokonalým strojem.

Jelikož vývojáři chtěli, aby nepřátelé působili autenticky a to i v rámci jejich chování, bylo třeba zapracovat na umělé inteligenci. Nepřátelé tak nyní budou moci lépe využívat okolní prostředí a i daleko rozmanitější terén. Umělá inteligence tak nyní bude umět šplhat po římsách, skákat, což do jejich boje přidá další element. Jelikož je ve hře nový element vody a podvodního světa, tak i nepřátelé budou schopni plavat a budou moci Aloy pronásledovat i pod vodní hladinou, přičemž některé stroje budou moci využít momentu překvapení a nečekaně tak napadnou Aloy z vody.

Klíčovými nepřáteli ve druhém díle budou nejen stroje, ale také lidé, jenž se shlukují v různých frakcích, či náboženských sektách s různým chováním. Cílem bylo, aby souboje s lidmi byly stejně pohlcující a náročné jako souboje se stroji. To znamenalo nutnost rozšířit soubojový systém opět o nové animace a možnosti, což dále upravuje samotný herní styl. Více informací naleznete na oficiálním Playstation Blogu.