Kirby’s Dream Buffet – Recenze

Kirby’s Dream Buffet – Recenze

27 srpna, 2022 0 Od Jakub Číhal

Je to růžové, je to kulaté a je to divné. Co je to? Kirby! Abych řekl pravdu, ke konzolím od Nintenda jsem se dostal pořádně až se Switchem a tak mi Kirby zůstával docela dlouho skryt. Vím o něm jen to, že je z planety Popstar, kterou brání před všemožným šmejdem z Vesmíru a že dokáže své nepřátele vdechnout a tak dočasně převzít jejich schopnosti. Nedávno vyšlá hra Kirby and the Forgotten Land mi ale ukázala, že Kirbyho není radno podceňovat a že si své místo i vedle slavného Maria umí najít. Dnes tu ale máme takovou menší hříčku, která se tak trochu veze na popularitě Fall Guys. Jestli to bude stačit a zda má Kirby’s Dream Buffet potenciál nějak zásadně zamíchat kartami podobně naladěných her, si popravdě nejsem úplně jistý, ale nechvalme dne před koncem recenze.

Chcete nějaký příběh? Tak to jste na špatné adrese. Tedy, abychom zase úplně hře nekřivdili. Celé to začíná krátkou animací, během které se Kirby místo mlsání oblíbené pochoutky nějakým záhadným způsobem zmenší a dobrůtku si užije z trochu jiné perspektivy. To je vše, ale neberte to prosím jako nějakou výtku. Kirby’s Dream Buffet rozhodně není hrou, která by jakékoliv vyprávění potřebovala, o to v ní jde až na posledním místě. Tou je rozhodně snaha o co největší zábavu.

Hned po oné úvodní animaci vás hra hodí na na stůl, na kterém se v plné kráse ční několik dortů a zákusků, které slouží jako jednoduché menu, ze kterého si vyberete, co byste tak s Kirbym chtěli podniknout. Začneme samozřejmě tím hlavním a tím je možnost, v jakém režimu si budete chtít zahrát. Na výběr máte buď možnost hrát proti CPU, proti kterému si můžete zahrát i ve dvou na jednom Switchi. Dále si můžete s dalšími třemi kamarády konzole propojit lokálně a v neposlední řadě je zde samozřejmě multiplayer. A o co že ve hře jde? O jahody.

Vaším úkolem je zkrátka prokoulet se na konec úrovně a být největším ze všech. K tomu je potřeba během hraní jíst jak o život porůznu rozmístěné jahody a zároveň se snažit a žádnou nepřijít. To se může stát poměrně jednoduše, stačí někde spadnout, do něčeho narazit, případně vás o pár jahod může připravit některý z protihráčů pomocí různých powerupů. Ty sbíráte samozřejmě i vy a můžete je využít zase ve váš prospěch.

Každý zápas je maximálně na pár minut. Na výběr jsou tři režimy. Buď klasická „závodní“ dráha, nebo jedna z mnoha miniher. Těch je docela dost, ale i tak se vám rychle okoukají, protože v nich jde pořád o jedno a to samé, o jahody. To vás ostatně čeká i v Battle Royal režimu, jehož smysl mi uniká, jelikož se de facto jedná o další minihru s tím rozdílem, že trvá trochu déle a je v ní možné sbírat powerupy. Kdo má rád vše najednou, může zvolit Gourmet Grand Prix, který nabídne vždy dvě závodní dráhy, jednu minihru a jeden battle royal a k tomu odpovídající množství jahod. No a pro lidi co už opravdu roupama neví co dělat je zde možnost „volného“ kutálení, ale tady již skutečně absolutně netuším, proč bych tím měl ztrácet čas.

Jednotlivé úrovně jsou v takové té standardní Nintendo grafice, čili je vše roztomilé a kulaťoučké. Jednotlivé dráhy jsou zasazeny do prostředí mě velice blízkém, plném dortů, sušenek a bonbonů.  Kirbyho se umí po úrovních jen válet a vyskočit, případně se může svým mocným dechem zachránit, pokud někam spadne. Během kutálení na sebe sem tam nabalí nějaký ten krém, čokoládu, nějaký povrch ho zpomalí a vše je pěkně cítit díky slabým vibracím v joyconech. Stylizace se podle mě povedla, s hudbou je to již trochu horší. Jde o ten druh písniček, které jsou trochu vlezlé a pokud vám nepadnou do noty, budete je brzy nenávidět.

Proč to celé hrát je jednoduché. Ve své podstatě to totiž je docela zábava. Kirby’s Dream Buffet je tím typem hry, kterou si s chutí zapnete na 10 minut při čekání na tramvaj. Motivace ke hraní je tu i v podobě systému odměn, se kterými hra naštěstí nešetří a něco nového dostanete snad po každém zápase. Postupně si tak odemknete různé skiny a barvy Kirbyho, případně nové songy nebo samolepky, kterými si můžete vylepšit jeden z dortů. Jednotlivých odměn je snad 300, takže to na nějakou chvíli vydrží.

Kirby’s Dream Buffet je příjemnou menší hrou, na kterou ale myslím poměrně rychle zapomenete. Naštěstí se prodává za asi 375 korun a to už je argument, proč byste nad ní mohli uvažovat. Jestli hledáte nenáročnou hru na odreagování, případně je Kirby váš oblíbený hrdina, může to být hra přímo pro vás. Za mě to ale dnes bude jen takový lehčí nadprůměr. Někdo jahodu?

6/10

Datum vydání: 17. sprna 2022 – Potřebné místo: 1,2GB
Distributor ČR: ConQuest Entertainment/Nintendo Česká Republika