LEGO 2K Drive – Recenze

LEGO 2K Drive – Recenze

1 června, 2023 0 Od Jiří Hora

LEGO Racers, série, o které jsem ve svém dětství/mládí hodně slyšel, ale žádný díl nikdy nehrál. O to víc je udivující, že jsem měl tehdy LEGO hry poměrně v oblibě a hrál jich poměrně dost. A ačkoliv už ve svém diáři volný čas na nějaké retro nenajdu, tak jsem se rozhodl, že alespoň využiji příležitosti a vrhnu se vstříc kostičkovému světu alespoň skrze novou závodní hru LEGO 2K Drive, jenž by mohla být následníkem zmíněné série. Jestli se tak stalo, či nikoliv? To posoudit nemohu a to z důvodů výše popsaných, ale co posoudit mohu je fakt, že se mi do ruky dostala zatraceně povedená závodní arkáda, která zabaví na dlouhé hodiny.

Je zajímavé, že poslední souvětí odstavce výše, by mě v prvních momentech strávených ve hře vlastně ani nenapadlo. Na první dojem mě totiž hra nijak nenadchla a měl jsem pocit, že se do jejího hraní budu vysloveně nutit. Nedostali se zde ten dojem, který jsem měl z LEGO Champions rozšíření pro Forza Horizon 4. V případě LEGO 2K Drive hře musíte dát nějakou tu hoďku, aby vás přesvědčila o tom, že za to stojí. To v mém případě platilo hlavně v bodě týkajícího se hratelnosti, jímž byl jízdní model.

Od něj jsem žádné simulace, čehokoliv nečekal. Naopak jsem čekal, že vše bude jednoduché, rychlé a svým způsobem přesné, protože ve všech závodních arkádách, které jsem v posledních letech hrál, tomu tak bylo. Zde mi vše přišlo krkolomné, neohrabané a obecně nezábavné. To vše platilo do chvíle, než jsem přistoupil na pravidla hry, která jasně stanovují, že parametry jednotlivých vozítek mají svou váhu a nejsou tam jen dopočtu. Vše přitom vychází ze čtyř základních parametrů – rychlosti, akcelerace, odolnosti a ovladatelnosti. Právě z ovladatelnosti pramenila moje počáteční frustrace. Ve hře prostě nelze najít auto, které by bylo ve všem dokonalé a ani si ho nesestavíte. Ani ve skutečném světě se vše jen netřpití a není růžové. Jen zde ještě dodám, že auto si sestavíte, ale rozumíme si.

Než se ale od hratelnosti odkloním a přesunu k jiným aspektům hry, je třeba zmínit jistou zajímavou funkci, jenž si tvůrci možná půjčili od druhého The Crew, a možná taky Mario Kart. K čemu se přikloníte nechám na vás. Jde o to, že pro každý z povrchů používáte jiné vozítko – vždy tak máte sestavený layout ze silničního auta, off-roadu a lodi. Dobrá rada na úvod. Mějte na paměti, že každé vozítko má své opodstatnění a je třeba jej brát v potaz. Během závodů se vozidla často transformují v to, či ono, a pokud si třeba zapomenete změnit loď, může se stát, že daný závod nevyhrajete.

Samotné závody jsou nápadité a užil jsem si každý z nich, byť musím řici, že jen o nich hra není, ale jednoznačně tvoří její největší část. Čemu můžeme vděčit za jejich zábavnost? Power-upům? Dobře nastaveným soupeřům? No, možná trochu. Hlavně je to designem tratí spojeným s designem jednotlivých světů, jichž je ve hře hned pět. Zatímco čtyři budete mít k dispozici poměrně rychle, k tomu poslednímu je třeba se propracovat. Každý svět má svou tématiku a nabízí nespočet aktivit postavených na různých výzvách, ale třeba i zmíněných závodech a v neposlední řadě úkolech. Úkoly jsou vskutku rozmanité. Jednou se budete nahánět s lupiči, podruhé chytat splašené rakety, hledat zaběhlá prasátka, a tak bych mohl pokračovat.

Poslední kostičkou stavebnice z hlediska herních aktivit jsou minihry. Těch není mnoho, ale jsou založeny na aréně s nějakým konkrétním úkolem. Tu musíte ohlídat generátory před roboty z vesmíru, tu chránit obyvatele westernového městečka před kostlivci a tak podobně. Kolem a kolem asi nemohu říct, že by mi ve hře něco zásadního chybělo. Vlastně jsem se u všeho skvěle bavil. A to nemluvím o povedených zábavných a přesto jednoduchých cut-scénách stavějících na typickém humoru dřívějších LEGO her od Tt Games.

Nechci ale vší tou chválou říct, že by šlo o dokonalou hru. Ačkoliv se mi zpracování jednotlivých světů líbilo, tak musím říct, že šlo zpracovat daleko lépe. Lokace totiž nejsou závratně velké a tak si myslím, že šlo vytvořit jeden velký otevřený svět bez načítacích obrazovek, jelikož ty nejsou vůbec krátké a to prosím jsem ani nerecenzoval Xbox Series X verzi, nýbrž Xbox One X verzi běžící na první zmíněné konzoli. Také je pravdou, že se vše postupem času stává repetetivním a myslím, že šlo koncept kampaně nastavit trochu lépe. Byť je zábavná, mohla být lepší, lépe strukturovaná a navíc více ucelena příběhem, jelikož to svět LEGO jednoduše umožňuje. Sice by se dalo říci, že nějaký příběhový plot zde je, ale vůbec jej nevnímáte.

To by tedy bylo k negativům. Nyní zase zpět k pozitivům a tedy i ke grand finále. Tvůrci skutečně dbali na to, aby vše vypadalo jako složené z LEGO kostiček a i když budovy jako takové nezničíte, tak vše ostatní s radostí rozbijete na základní dílky. To ale platí i o vašem vozítku. Každá kolize způsobí, že vám z něj něco odpadne a to si myslím, že je skutečně pěkným detailem. Stále ale nejsme u toho velkého finále, jelikož tím je možnost postavit si vozidlo dle libosti a to doslova.

Editor je totiž jednou velkou stavebnicí, kde máte k dispozici snad všechny myslitelné dílky a pokud třeba máte doma nějakou stavebnici LEGO s nějakým vozítkem, tak není problém si jej přesně podle manuálu sestavit i ve hře. To je zatraceně skvělá mechanika zvláště, když se samotnému editoru dostanete pod kůži velmi ale velmi rychle. V tomto směru vývojáři zaváleli a nemám k tomuto prvku hry, co vytknout. Vlastně si myslím, že jako startovní titul potenciální série hra nijak nezklamala, ba naopak dala příslib k tomu, že bychom tu v budoucnu měli skutečně titul, který by mohl být takovou Forzou Horizon ve světě LEGO.

LEGO 2K Drive mě z počátku vůbec nezaujalo a to i přesto, že jsem toužil si jej zahrát. Každá další minuta mě ale přesvědčovala k tomu, že hra za to stojí a to až do fáze, kdy jsem se od ní nemohl odtrhnout. Nejen, že tu máme naprosto dokonalý editor, v němž si můžete postavit prakticky jakékoliv vozidlo, ale také krásně navržená prostředí a hlavně zábavné závody a úkoly, které skvěle doplňují přiložené minihry. Sice nedokážu říci, zda je aktuální LEGO 2K Drive adekvátním nástupcem LEGO Racers, ale je rozhodně povedenou arkádovou hrou, jenž může být v budoucnu ještě lepší.

8/10

Datum vydání: 16. května 2023 – Potřebné místo na disku: 9GB