RiMS Racing – Recenze

RiMS Racing – Recenze

3 září, 2021 0 Od Jan Volejník

Rychlost, spálené gumy, adrenalin a nádherné ženy. To a ještě mnohem víc neodmyslitelně patří k těm neúžasnějším strojům na této planetě. Řeč je o samozřejmě o motorkách. Božská dokonalost zhmotněná za pomoci lehkých slitin, plastu, kůže a benzínu. Jsou stejně nádherné a nebezpečné jako ženy. Není se tedy čemu divit, že chlapy to k nim odjakživa táhne. Někteří z nás osedlávají železné koně v reálném i virtuálním životě, a někteří pouze v tom virtuálním, ale to ovšem nevadí. Je jedno do které skupiny patříte, jelikož RiMS Racing si můžou vychutnat všichni.

RiMS Racing je o závodění na motorkách, doslova má jít o realistickou simulaci. Vývojáři se chlubili, že veškeré motocykly budete moci osadit certifikovanými díly jako na například všem známí Akrapovič, Brembo či Termignoni. Uvidíme, zda vývojáři dodrželi to, co slíbili.

Hra samotná nabízí několik módů, ve kterých hru lze hrát. Samozřejmě je tu kampaň, ta je přece jen neodmyslitelnou součástí každé hry, dále pak různé singl závody, a na závěr multiplayer. My si teď ovšem řekneme něco málo o samotné kariéře, ta je přece jen jednou z nejdůležitějších částí tohoto titulu. Celá kampaň je dělaná ve formě sezón a eventů, tedy něco jako v RiDE. První sezóna obsahuje celkem sedmdesát eventů, a jejich splnění zabere nemalé množství času. Samotné eventy jsou různorodé, jednou pojedete časovku na okruhu, jindy si zazávodíte po okresních silnicích, nebo si střihnete klasicky okruhový závod s kvalifikací. Samozřejmě, že za vítězství jste odměněni, jak finančně, tak i skill pointy, ale těm se pak vrátíme.

K dispozici nám vývojáři nabídli pouze osm různých motocyklů, samozřejmě jsou to značky, které znají úplně všichni. Jedná se například o Yamahu, Suziky či mou oblíbenou MV Augustu. Nutno podotknout, že se jedná o sériové modely motorek, žádné okruhové speciály. Prostě závodíte na stejných mašinách, které si můžete normálně bez problému koupit. Z počátku při výběru vaše kovového oře, nejste ničím limitováni, lze si vybrat jakýkoli stroj, jenž hra nabízí. Ano zlý jazykové by mohli namítnou „Jen osm motorek? Není to na dnešní dobu málo?“ má odpověď je jednoznačně není.

Jsem zastánce hesla, že méně je někdy více. Ihned si vysvětlíme proč. Zatím co v jiných hrách jste jaksi tlačeni k tomu, aby jste neustále vyměňovali stroje za lepší, silnější, zde je tomu jinak. Mašiny nemůžete střídat jako holky na fesťáku, přece jen trvá nějakou dobu, než si budete moc koupit jiný stroj. Proto je dobré si výběr řádně rozmyslet.

RiMS Racing je především simulace, z toho důvodu strávíte hodně času sebezdokonalováním, a poznáváním svého stroje. Můžeme říct, že díky tomu systému si k motorce vybudujete lepší vztah. K tomu také domůže dílna, kterou budete disponovat. V ní si budete moct motorku rozebrat do posledního šroubečku, a pak si jí následné složit. Tento servisní systém je zde udělán opravdu dobře, není část motorky, kterou by jste nemohli vyměnit. Je jedno zda chcete vyměnit třmeny, řetěz, či řídící jednotku, vše na co si jen vzpomenete, to můžete vyměnit. Vlastně nemůžete, naopak vy musíte, jelikož vše se postupem času opotřebovává, a čas od času je potřeba díl vyměnit. Veškerá výměna komponentu na mašině je dělaná ve formě quicktime eventů. To se může jevit zvláštně, ale díky tomu je výměna všeho zábava. I když jsem již po sté měnit brzdové destičky, tak mě to nepřestávalo bavit. Naopak jsem se snažil vše udělat mnohem rychleji. V pozdější fázi hry si můžete odemknout funkci, že se vše bude montovat, a demontovat samo, avšak není to nutností.

Motorka není to jediné, co se během závodů opotřebovává. Starat se budete i o svého jezdce. Helmy, rukavice, boty, kombinézy, hra vás doslova zahltí naprosto nepřeberným množstvím vybavením. Nutno podotknout, že opotřebení oblečení je čistě kosmetické, na hru to nemá žádný citelný dopad. I přesto si mile rádi přizpůsobíte vzhled svého závodního jezdce.

Jak jsem již výše zmínil, během závodů vyhráváte nejen peníze, ale také skill pointy. Ty bude rozdělovat hnedle do několika kategorii, přičemž každá z nich přináší do hry jiný benefit. Managment dokáže například zařídit slevy na všelijaké díly, dokonce díky němu budete prodávat opotřebené díly za vyšší cenu. Takže díky managmentu ušetříte, dokonce vyděláte více peněz. Pak tu máme mechaniky, jak už ze samotného názvu vyplívá, díky nim bude vaše motorka lepší po technické stránce.  Například dokáží snížit opotřebení komponentů během závodu, nebo zařídí, aby se motorka méně ničila při pádech. Jako poslední tu máme technické poradce, ti jsou tu od toho, aby vám podávali různé informace, ať už jde o naprosto detailní zprávu o telemetrii vaší mašiny, naprosto přesnou předpověď počasí, či další údaje. Rozhodnutí, do čeho budete investovat své body, je jen na vás. Nejste do ničeho nucení. Je na vás, co je vaší prioritou. Je potřeba zmínit, že každá nově odemknutá dovednost, má nemalí vliv na hru, což je fajn. Díky tomu, je hezky vidět progres v postupu.

Motorka není auto, a neodpouští toliko chyb. Z toho důvodu bude nutné pozvolné seznamováním s vaší mašinou, je to stejně jako s milenkou, taky začínáte pozvolna. Celý fyzikální model se povedl na jedničku. Motorka se pod vašima ruka chová téměř jako ve skutečnosti. Ano nikdy to nebude stejné jako jezdit na skutečné mašině, ale RiMS Racing vám to velice přiblíží. S plynem musíte pracovat velice obezřetně, pokud v náklonu přidáte příliš mnoho plynu, Tak vám zadní kolo ustřelí, ani nevíte jak. Je tedy důležité jeho účinky správně dávkovat. U brzd platí to samé, pokud bude v náklonu, a zahamujete přední brzdu motorku položíte, nebo správně nezatočíte. Ovšem pokud si správně nadávkujete plyn a zadní brzdu, tak si motorku může poslat do lehkého driftu. Ale to vyžaduje mnoho tréninku.

Další hezkou věcí je, že mašinu lze postavit na přední kolo, dělal jsem to s velikou oblibou. Další a snad tou nejdůležitější věcí jsou gumy. Správě zvolené a nafoukané gumy, vám umožní motorku poslat do takových náklonů, že i ty nejprudší zatáčky budete zvládat levou zadní. Dokonce můžete tahat i stupačky po zemi,  to budou pak za vámi lítat jiskry. Je to drobnost, která ale dodává na autenticitě. Pokud chcete zažít, jaké to je sedět na bestii, stačí aby jste si vypnuli veškeré asistenty, jako kontrola trakce nebo Anti Wheelie Systém. Potom poznáte význam slov dávkování plynu.

Příprava na závod, je velice důležitou fází hry. Je velice důležité, aby jste sledovali předpověď počasí. Není to u jako u jích her, kde například když prší, na motorce se automaticky objeví gumy vhodné do deště. Zde je tomu jinak, pokud ve svém skladu nemáte gumy do deště a vstoupíte do závodu, tak jednoduše jedete bez nich. V tom horším případě musíte odstoupit ze závodu, jelikož nemáte odpovídající gumy. Tím pádem máte velikou nevýhodu oproti vašim soupeřům. To samé platí o brzdách.

Pokud si destičky sjedete až na plech, a nevyměníte si je, máte smůlu, během závodu nelze měnit. Ovšem tohle bych dal jako veliké mínus. Jelikož pokud máte kvalifikaci před závodem, dvakrát po devíti minutách, velice snadno si brzdy odkouříte. V takovém případě nastupujete do závodu s naprosto nepoužitelnými brzdami, v tom lepším případě budou těsně před smrtí. Ocenil bych, kdyby ve hře byla možnost takovýchto menších oprav. Rád bych do každého kola naprosté maximum, ale tohle dokáže velice nepříjemně limitovat vaše výkony. Jediné, co si lze během závodu vyměnit jsou gumy, popřípadě dotankovat. Avšak vývojáři se rozhodli tuto nudnou věc okořenit, jelikož vy samy se do výměny a tankovaní zapojíte. Stejně jako rozebírání i skládání mašiny, tak tohle je dělané ve formě quicktime eventů. Ale nesmíte zapomenout, že zde jde o čas, z toho důvodu je velice důležité, abyste to všechno zvládli co nejrychleji, a neztráceli čas.

Co týče grafického kabátku, ten je spíše účelný než líbiví. Okolí tratě, a je jedno jestli jezdíte po okruhu nebo po okresních silnicích, je prázdné a chudé. Člověka by potěšilo, kdyby tribuny byly plné, ne poloprázdné a podél silnic stáli nadšení fanoušci. Ano, uznávám, ve hře jako je tato člověk nekouká po okolí, ale přesto je to škoda. Co mě na první pohled opravdu zarazilo, byla téměř až pixelová grafika během načítacích obrazovek. Další nemilou věcí byly propady snímků během interakce v základním menu hry, animace byly naprosto neplynulé a sekaly se. Na PlayStationiu 4 Pro to částečně zachránil režim zvýšeného výkonu, ale i presto to bylo hrozné.

Ovšem co musím vypíchnout, je naprosté detailní zpracování motorek. Jedním slovem – úchvatné. Vývojáři si dali práci s každým šroubečkem, hadičkou, matičkou, s lepším grafickým zpracováním, by to bylo dokonalé. I přesto je krása se na ty nádherné mašiny dívat. Jedna věc, která mě velice příjemně zaskočila, byla karosářská poškození. Nejenže po pádu, čí srážce, byly odřené plasty, ale taky třeba kyvka, vidle, nebo. i kryt převodovky. To samé platí i oblečení. Padáním jej poškozujete. Takže pak jezdíte s odřenou helmou, nebo kombou. Je pěkné, že vývojáři mysleli i na to.

Celkově můj pocit z RiMS Racing je skvělí. Hraní jsem si parádně užil, a moc dobře vím, že ve hře utopím několik desítek hodin. Můj zážitek kazili akorát soupeři. Není to tím, že by mi ujížděli, nebo mi dávali na zadek. Spíš tím, že všichni protivníci jedou jako tanky a nekoukají doleva doprava. Drží se své trasy a tu si drží hlava na hlava, bez problému vás sestřelí, což vede ke ztrátě balancu a pádu. Taková věc je velice nemilá, jelikož každý pád ničí motorku, to pak vede k častým opravám, jenž pak stojí nemalé peníze.

Další pomyslnou vadou na kráse je brzdná dráha soupeřů. Zatím, co vy jste nuceni brzdit jako zběsilí už x metrů před zatáčkou, vaši soupeři ne. Jsou schopni zastavit na pětníku. To dokáže velice naštvat. Ale na chvíli otočme list. Jakožto milovníka motorek, mě na hře zaujala malá drobnost. Všechny mašiny ve hře jsou licencované, to samé platí o všech komponentech a výstroji. Takže pokud si v RiMS Racing vyberete nějaký stroj, a vytuníte si ho o k obrazu svému, tak přesně to samé můžete udělat i v reálném životě. Všechny díly jsou totiž volně přístupné.


ZÁVĚREM

RiMS Racing je skvělým simulátorem motocyklů. Pokud hledáte skutečně autentický pocit z jízdy na motorce, tak právě tato hra k tomu má k tomu nejblíže. Škoda jen té umělé inteligence soupeřů a technických nedostatků verzí pro konzole minulé generace. Známka v recenzi by jinak mohla být min o bod vyšší.

Datum vydání: 19. srpna 2021 – Potřebné místo na disku: 16,32GB
Distributor ČR: COMGAD s.r.o.