Farming Simulator 20 – Recenze

Farming Simulator 20 – Recenze

3 prosince, 2019 6 Od Jiří Hora

Série Farming Simulator je bezesporu nejpopulárnější ve svém žánru a vedle PC dobyla také konzole současné, a také předchozí, generace. Vývojáři z Giants Software však nezapomínají ani na mobilní platformy, na něž rovněž dodávají pravidelně nové díly a stejně tak na tom jsou konzolové handheldy. Právě na handheldy vycházela původně sudá číselná řada série, přičemž do roku 2015 vycházela série na Playstation Vita a Nintendo 3DS. V roce 2018 se ale vývojáři rozhodli vydat první hru čisté pro hybridní konzoli Nintendo Switch. Hra se tehdy jmenovala pouze Farming Simulator. Už v té době ale vývojáři pracovali na dalším díle pro tuto platformu a tak tu nyní máme hned po roce už regulérní verzi Farming Simulator 20. Dokáže však obstát vedle bratříčků na PC a konzolích Xbox One a Playstation 4?

I když je pravda, že Farming Simulator ušel za ta léta skutečně řádnou evolucí, tak verze pro handheldy vždy trochu zaostávala. Na vině je pochopitelně fakt, že handheldy, na které série původně vycházela neoplývaly zrovna vysokým výkonem. Nintendo Switch je však v tomto ohledu podstatně v popředí a o výkon nouze nemá. To se samozřejmě odráží i v technickém zpracování letošního Farming Simulatoru 20. Hra vizuálně skutečně prokoukla a je radost se na ni dívat. Běh hry je také zcela bezproblémový. Je jasné, že i když je výkon Switch podstatně vyšší než třeba u PS Vita, tak se kousek vizuálně nemůže rovnat s Farming Simulator 19, který je k dispozici na Xbox One a Playstation 4. Znát je to na hranici vykreslování vegetace, či detailů, kterou zkrátka nepřehlédněte. Jinak je ale pravdou, že po technické stránce se nemá Farming Simulator 20 za co stydět.

Bohužel musím sdělit, že totožného zážitku jako na velkých konzolích, či PC, se u Farming Simulator 20 nedočkáte. Je zde totiž až příliš mnoho faktorů, jenž vám dávají jasně najevo, že titul vzešel z mobilních zařízení. Nejvíce je to znát na možnosti celou hru hrát bez Joy-Conů, tedy pouze pomocí dotykové obrazovky. To může některé potěšit, mě osobně to úplně nesedlo. Ovládání Joy-Cony je daleko pohodlnější. Dále je potřeba zmínit, že spousta funkcí u farmářských strojů funguje automaticky, což je také zcela zbytečné. Switch přeci disponuje všemi potřebnými tlačítky a není tedy důvod cokoliv ořezávat. Vlastně není možné ani vylézt z některého ze strojů a po farmě se projít. Nejde sice o nic, co by vám vysloveně bránilo si hru užít, ale k lepšímu zážitku to rozhodně nepřidává.

Další velkým omezením je fakt, že herní mapa je ve hře pouze jedna a to navíc není ani bůh ví jak rozlehlá. To už pokládám za docela podstatný mínus. Původně jsem si myslel, že mě první spuštění hry vhodilo pouze do jakéhosi tutoriálu, ale jak jsem záhy zjistil, tak to tak opravdu nebylo. To už je opravdu dost restrikcí, které Farming Simulator 20 oproti hlavní sérii srážejí a to zcela zbytečně. Hráči na Switchi si přeci jen za své peníze zaslouží podstatně více, než aktuálně dostávají. Navíc hře k dobru nepřidá ani fakt, že postrádá jakoukoliv formu multiplayeru a komunitní modifikace zde také nenajdeme. Není těch záporů nějak moc, ptáte se? Ano. Málo jich rozhodně není. Největší slabinou verze pro Switch je tak ta, že až moc vychází z mobilní verze a ne z té, ze které by měla, tedy Farming Simulator 19.

To by bylo ke kritice asi tak vše. A nyní k té radostnější části hry. O tom, že hra v rámci možností platformy vypadá opravdu k světu, jsme již napsali výše. Podstatné však je, že hlavní náplň hry, krom jistého zjednodušení, je stále velice zábavná a návyková. Titul opět nabízí desítky a destičky farmářských strojů a různých dalších vozidel. Tedy o nějak zásadně omezený výběr se bát nemusíte. Nechybí ani možnost pěstovat všechny plodiny, které jste měli možnost sledovat růst na svých polích i ve Farming Simulator 19. Pokud jste raději chovatelem, tak vedle prasat, slepic, krav a ovcí, si nyní můžete pořídit i onoho koně, který se stal jakousi ikonou Farming Simulatoru 19.

Různý další management a hospodaření s penězi zde také nechybí. Nejvíce peněz tak dáte za nákup vozidel, placení svých zaměstnanců a tak podobně. Což ostatně znamená, že je důležité, abyste i něco vydělávali a tak své plodiny dále prodávali. Úvodních 100 000$ by mělo být dostatečně velkou částkou na to, aby vaše farma vzkvétala, ale je dobré mít na paměti, že si hned koupit ten nejlepší stroj není tou správnou cestou a dluhy pak mohou být i vaším koncem. Vlastně se asi ptáte, jestli je možné úvodní částku nějak ovlivnit. Není. Farming Simulator 20 nenabízí volbu obtížnosti jako díly hlavní série a opět říkám, že to zamrzí. Ne ani tak mě, ale hlavně fanoušky, kteří si chtějí svou oblíbenou hru vychutnat kdekoliv a ne jen u televize, či PC.

Vlastně si říkám, jestli mohu Farming Simulator 20 vlastně doporučit, zároveň však ve mě vře, proč ne. Z hlediska hlavní série je ostudou, jak moc ořezaná verze pro Switch je, ačkoliv by to tak být nemuselo a vývojáři by se nad tím měli vážně zamyslet. Switch už ostatně zvládá spustit podstatně větší a náročnější hry, než je Farming Simulator a to je zkrátka fakt. Pokud se však na titul podíváme z hlediska mobility, tak asi není pochyb o tom, že jde o to nejlepší, co si z tohoto žánru můžete zahrát na cestách a proto se ve mě neustále neustále pralo rozhodnutí nad konečným verdiktem, jelikož i přes řadu nedostatků mě hra vlastně solidně bavila.

Farming Simulator 20 je momentálně to nejlepší, co si můžete v rámci žánru zahrát kdekoliv a kdekoliv, a to hlavně díky mobilitě hybridní konzole Nintendo Switch. Nicméně se neubráním pocitu, že Farming Simulator 20 toho mohl na této platformě nabídnout daleko víc, a nikoliv jen vylepšenou verzi vycházející z mobilních platforem a okořeněnou novinkami hlavní série. Naopak měl z oné hlavní série vycházet a z té být následně optimalizován. Doufejme tedy, že si toto vezmou vývojáři k srdci a příště se dočkáme skutečně regulérního dílu pro Switch, jenž si vlastníci uvedené konzole zkrátka zašlouží. I tak ale nemohu popřít, že jsem se u hry vlastně i přes veškeré nedostatky dobře bavil.

HODNOCENÍ: 6/10

Testovaná verze: Nintendo Switch