Hideaki Nishino: Cloud má budoucnost, ale konzole zůstanou základem PlayStationu

Hideaki Nishino: Cloud má budoucnost, ale konzole zůstanou základem PlayStationu

18 června, 2025 0 Od Jakub Číhal


Prezident a generální ředitel Sony Interactive Entertainment, Hideaki Nishino, se během nedávného obchodního setkání vyjádřil k budoucnosti konzolí PlayStation a roli cloudového hraní. Nishino ve svém vyjádření zdůraznil, že ač má PlayStation v oblasti streamování her mnoho let zkušeností a tento způsob distribuce má podle něj velký potenciál, primárním zájmem hráčů stále zůstává hraní na klasických konzolích. „Z technického hlediska se cloudové hraní vyvíjí dobře, a stejně tak má tento přístup své nesporné výhody — umožňuje hráčům přistupovat ke svým oblíbeným titulům kdekoliv a bez potřeby specializovaného hardwaru. Na druhou stranu stabilita sítě stále není stoprocentní, což má přímý dopad na herní zážitek. A stejně tak náklady na herní čas v cloudu jsou v porovnání s konzolovým modelem vyšší, což může mnoho hráčů odradit,“ vysvětlil Nishino. Dále dodal, že cloud má sloužit spíše jako doplněk, která hráčům umožní flexibilní přístup k obsahu, než jako náhrada konzolí. Úspěch konzolí PlayStation 5 a PlayStation 5 Pro, které jsou stále základnou pro mnoho hráčů po celém světě, tento přístup podle něj jednoznačně potvrzuje.

Nishino také naznačil, jak moc důležité jsou konzole pro budoucí strategii firmy: všechny síly jsou nyní soustředěny na vývoj jejich nástupce, pracovně označovaného jako PlayStation 6, stejně jako na vylepšování celého ekosystému. Spekuluje se také o novém handheldu, jakémusi „PlayStation Portable 2“, který by hráčům umožnil vychutnat si hry PS5 i na cestách. „Nyní máme vybudovanou robustní základnu hráčů jak na konzoli PlayStation 5, tak na PlayStation 4. Máme tak unikátní příležitost tento ekosystém dále rozvíjet. I když v tuto chvíli nemohu sdělit přesné detaily, mohu říct, že budoucnost konzolí má pro nás nejvyšší prioritu. Máme v plánu přinášet hráčům stále lepší herní zážitky a zároveň pracovat na nových způsobech, jak tento obsah zpřístupnit,“ dodal Nishino. Již dříve bylo oficiálně potvrzeno, že Sony při vývoji PlayStationu 6 opět úzce spolupracuje se společností AMD, která má dodat jak procesorovou, tak grafickou architekturu. Cílem má být konzole, která nabídne vyšší výkon, lepší energetickou efektivitu a pokročilejší technologie, včetně ray tracingu a strojového učení.