LEGO The Movie Videogame 2 – Recenze

LEGO The Movie Videogame 2 – Recenze

21 března, 2019 0 Od Ladislav Procházka

„Všechno je tu Boží, všechno jde ti líp, když jsi týmový hráč!“ Ano, určitě jste podle ukázky z jednoho z nejslavnějších songů pochopili, že dnes Vám přinášíme recenzi na The LEGO Movie: Videogame 2. Máte pravdu, v každé recenzi se zapřísahám, že už nikdy žádné LEGO, ale je to silnější než já. LEGO zkrátka hýbe světem a tak se na téhle vlně doma vezeme celá rodina, která čítá mě, manželku a dvě děti.

Jistě znáte kostičky LEGO a tak si můžeme ušetřit představování této dánské stavebnice. V posledních letech je LEGO všude, takže když vyjde nějaký LEGO film, jako například nejnovější LEGO Příběh 2, zpravidla v rozmezí několika dnů od premiéry na pulty obchodů dorazí i herní klon. To aby bylo marketingu učiněno za dost.

Recenzovat LEGO hry je dost ošemetné. Prakticky vždy se musíte vžít do role cca 7 letého dítěte a dívat se na tu hru jeho očima. Jinak to nemá cenu a automaticky můžete hře napálit průměrných pět z deseti, protože prakticky každá LEGO hra je z 85% stejná. Jediné, co se mění, jsou kulisy, postavy a lehce herní mechanismy. Hrůza a děs, chtělo by se říct. Jenže se vžijte do role vývojářů z Traveller’s Tales. Vždyť oni ty herní mechanismy musí zůstat skoro neměnné, jelikož LEGO hry jsou ve své podstatě určené dětskému publiku a tomu těžko budete vysvětlovat, že toto nové LEGO se hraje od základů úplně jinak, než to LEGO, které dostali před půl rokem.

Takže já jsem recenzi na LEGO Příběh 2 pojal zcela jinak. Nechal jsem od začátku hrát své děti, kterým je 4 a 7 let samotné a z dálky je pozoroval, jak si s titulem poradí, kolikrát mě poprosí o radu a pak jsem se jich zeptal, co se jim nejvíce líbí. Samozřejmě z důvodu objektivity jsem si Lego Příběh 2 také zahrál.  Než budete pokračovat ve čtení, tak je ještě dobré říct, že film jsme s dětma viděli dříve, než jsme začali hrát hru.

„Jé tati, tady je Batman!“ slyším od mladšího. „Táto, táto, táto! UniKitty!“ slyším od staršího, když vkládáme disk do mechaniky konzole Xbox One. Za dětského zpěvu hitu „Všechno je tu Boží“ usedám do křesla, instalace skončila a dvě nezřízené střely drtí mé krásné ovladače, vlastně už jejich ovladače, ve svých malých, od bonbonů ulepených rukách. Hra se spouští a z TV se line zvuk, který už pomalu začínám nesnášet. Everything is Awesome, tentokrát v anglické verzi. Děcka to nakopne ještě víc. Z dálky klukům stačím ještě jenom poradit, aby si hru ukládali do slotu č. 1, že slot č. 4 bude pro mě.

Hra začíná a já jsem opět rád, že jsme film viděli dříve, jelikož se jedná o další LEGO titul, kterému chybí česká lokalizace, byť jen titulková. Přeci jen, LEGO hrají i starší děti, které by samozřejmě alespoň titulky uvítaly. Z mého pohledu je to škoda, na druhou stranu však víme, že v případě lokalizace hrají prim náklady na výrobu dané lokalizace vs počet skutečně prodaných kusů, takže do budoucna to moc růžově s titulky pro další LEGO hry nevidím.

První, co člověka praští do očí, je grafický kabátek hry. Poslední 3 roky jsou LEGO hry hezčí a hezčí a ani u nejnovějšího titulu od Traveller´s Tales to není jinak. Hrany jsou ostré, svět přesně tak barevný, jak má být, vše do nejmenšího detailu zpracované. Zkrátka, jako byste koukali na film, opravdu. Je vskutku neuvěřitelné, s jakými detaily LEGO film, respektive LEGO hry pracují. A nejúžasnější na tom všem je, že i v Co-Opu na jedné konzoli běží hra parádně.

Jak jsem zmínil výše, svět je pestrý a barevný. Není totiž jen jeden. Příběhem si otevíráte nové a nové světy v LEGO galaxii, takže se můžete procházet po starém Divokém Západě nebo objevovat kouzlo vesmírného Sesterského systému, kde žijí děsiví LEGO Duplo nepřátelé.

Příběh prakticky kopíruje film, takže i zde se setkáte s Emmetem a jeho přítelkyní Luci a dále pak s desítkami postav, které postupem hrou budete moci otevřít a hrát za ně. A i zde platí, že každá postava má určitou schopnost a až po otevření prakticky všech postav můžete dokončit všechny vedlejší úkoly ve všech LEGO světech, které si otevřete. Osobně, pokud to hra vyloženě nevyžaduje, tak já si LEGO panáčky neměním. Zkrátka hraju s tím hlavním hrdinou, který příběh otevíral, ale vždy mě udiví, že děti doslova milují odemykání nových panáčků a vedlejší úkoly prakticky vyhledávají a chtějí za každou cenu mít těch postaviček co největší množství. A samozřejmě za ně pak i hrají.

LEGO Movie Videogame 2 pracuje s plněním hlavních a vedlejších úkolů trochu jinak, například v porovnání s LEGO: The Incredibles. Postavičky z Příběhu 2 mají totiž k dispozici LEGO plánek, díky kterému jste schopni si postavit opravdu velmi zajímavé kousky, které Vás dál a dál posouvají hrou, na rozdíl od Úžasňákových a podobných LEGO her, kde všechno záviselo na tom, co Vámi konkrétně daná postava umí. Tento pokus o změnu mi přijde poměrně dobrý. Dokonce hra jde tak daleko, že každá stavba vyžaduje určitý druh a počet LEGO kostiček, které na ni musíte nasbírat. Bohužel, vy těch kostiček budete mít opravdu dostatek a tak se ze hry vytrácí to kouzlo něčeho nového, jelikož za půl hodiny hraní už chybějící kostičky neřešíte. Chápu, že autoři se musí držet jednak linie filmu a také mít stále na paměti to, aby hádanky, nebo rébusy, které řešíte, nebyly až moc těžké pro dětské publikum. Jenže mám pocit, že stále dokola opakovat stejný koncept, to už se ohraje i 10 letým výrostkům.

LEGO Příběhu 2 zkrátka chybí nějaká velká inovace. Na jednu stranu se i mě líbilo, že hra před hráče klade více otevíratelných světů, ale o menším měřítku, než jeden nebo dva obří světy, ve kterých se později ztratíte. Jenže na druhou stranu jsou ony planety až moc prázdné. Respektive nabízí Vám stále stejné úkoly. Ano, malý školák tuto fintu vývojářů třeba neodhalí, ale pro větší hráče se jedná jen o bezduché putování LEGO světem, ve kterém už jste 100x byli, jen mělo jiné kulisy.

SOUHRN

Co říci závěrem? LEGO je LEGO a jako takové nikdy nezklame. Vždy se na nový titul u nás všichni těšíme a i já si ho s chutí zahraji. Mínusy jsou, že se prakticky stále jedná o to samé. Plusem je naopak zase to, že malí hráči zde budou jako ryba ve vodě, pokud hráli starší LEGO tituly. Možná, kdyby autoři počkali s novým titulem třeba 2 roky a přinesli by nějakou inovaci, tak by to LEGO hrám prospělo. Každopádně já LEGO Příběh 2 můžu s klidem doporučit. Nejedná se sice o top hru, ale milovníci této stavebnice si přijdou na své.

HODNOCENÍ: 6,5/10

Autor: Ladislav Procházka