Mighty Morphin Power Rangers: Once & Always – Recenze

20 dubna, 2023 0 Od Jiří Hora

Strážci Vesmíru jsou fenomén, který odstartoval na kanálu Fox Kids v roce 1993, tedy rok po mém narození a ovlivnil celou jednu generaci. Zejména pak mluvím o prvním seriálu nesoucím název Mighty Morphin Power Rangers, u nějž jsem trávil dětství a těšil se na každý den, kdy měl přijít nový díl. Když tedy Netflix oznámil nový speciál, myšleno kratší film, kde se po 30 letech vrátí původní hrdinové, tak se ve mě probudili stejné pocity, jako když byl v roce 2014 oznámen nový film z Předaleké galaxie.

Nový film Mighty Morphin Power Rangers: Once & Always, u nás známý jako Strážci Vesmíru: Jednou provždy, dorazil na Netflix během včerejšího dne a nebudu vám lhát, vlna nostalgie byla nesmírná. Od první scény jsem hltal doslova vše, co mi bylo servírováno, přičemž to bylo dáno jediným faktorem – herci. Ano, vidět po těch letech zpět Billyho, Zaca, ale i Rockyho a Catherine bylo něco neskutečného. Jistě herci zestárli, ale bylo vidět, že je návrat do svých ikonických rolí skutečně bavil a že si to užívali plnými doušky.

Pochopitelně zamrzí, že se nevrátila zcela původní skvadra, jejíž součástí byly ještě Jason, Triny, Kim, ale také Tommy, ale jak mnozí víte, tak představitelé Triny a Tommyho, Thuy Trang a Jason David Frank, již nejsou mezi námi. Ale i tak tvůrci využili těchto postav a implementovali je do úvodu filmu, byť je jasné, že pod kostýmem Strážců se nachází někdo jiný. Netflix každopádně nezapomněl ani na další seriály a jejich odkaz je ve filmu zřejmý také, čemuž odpovídá samotný příběh, který je poměrně prostý, ale funguje velmi dobře, zvláště, je-li vám původní seriál tak blízký jako mě.

Příběh jako takový pojednává o návratu Rity Revolty, jenž se vrací na scénu, byť v nové robotické podobě, což je velmi pěkně vysvětleno, která tentokrát představuje asi tu největší hrozbu, jíž Strážci za celou tu dobu čelili. Nehledě na to, že je od svého návratu daleko silnější, což stojí život Triny. Příběh se tak vedle další záchrany světa točí kolem tématu pomsty a rodiny, jelikož Žlutá strážkyně po sobě zanechá dceru Minh, jíž se chopí Zac, co by opatrovník. Dál bych to ale celé nechtěl rozmazávat. Spoilery by pak létali vzduchem nehoráznou mírou a to bych skutečně nerad.

Co mě trochu mrzí je stopáž. Netflix měl v rukou skutečně velkou moc, ale využil ji trochu méně, než bych čekal. Film má kolem 55 minut, což je délka dílu dnes již klasických minisérií, a přijde mi tak, že některé části byly trochu uspěchané a zasloužily si více rozvést. Také mohl streamingový gigant trochu více investovat do CGI, které působí opravdu lacině, což zamrzí. Zejména souboj v Megazordu to odnáší nejvíce. Vlastně si klepu na čelo, proč bylo využito v případě tohto souboje zrovna CGI, když mohli tvůrci sáhnout po lepším kostýmu jako tomu bylo v případě původního kostýmu a dodělat pomocí PC jen prostředí. To samé platí pro jedno z Ritiných monster. To je celou dobu prezentováno v kostýmu, do doby, než je zvětšeno. Prostě tohle je škoda. Jednoduše tohle mohlo být provedeno lépe.

Co se ale neomrzí, jak říká Alpha-9, je samotné morfování. Jo jde v zásadě o několika sekundový záběr, ale je to právě něco, co vás přesune do toho dětství. Je to stejné, jako když na mě v kině po těch letech opět vykoukl nápis Star Wars. Prostě se na tváři objevil čistý radostný úsměv. V závěru filmu ale přišly také slzy, když došlo na vzpomínku na zesnulé herce a zejména scénu s písní Kimberly z původního seriálu, z něhož nechyběla i scéna, která následně vše dokonale dokreslila.

Abych byl upřímný, tak film na mě trochu působil jako pilotní díl k dalšímu seriálu a myslím, že takto by fungoval naprosto dokonale a upřímně bych si přál, aby téměř původní sestava měla šanci se ještě jednou naplno ukázat, byť v jen jedné řadě. A i kdyby ne, tak doufám, že se Netflix trochu kopne a dá původnímu seriálu alespoň české titulky, jelikož celý původní seriál na Netflixu je.

Film Mighty Morphin Power Rangers: Once & Always je čistým fan-servisem. Ví, jak má na nás působit a věřím mu naprosto vše, co mi servíruje. Jednoduše proto, že mu to věřit chcete, chcete se přenést do svých dětských let a chcete opět prožít další příběh, jichž jste tehdy hltali desítky. Jistě je zde celá řada nedostatků, zejména pokud jde o efekty a jistou zkratkovitost. Jste-li fanoušky a náhodou jste ještě film neviděli, tak na nic nečekejte. Pokud ale fanoušky nejste? Nejsem si jist, jestli je to film pro vás. Nemějte mi to za zlé, ale do mého hodnocení prostě nostalgie promluvit musí, jelikož cílová skupina je ta první a v ní já jednoduše sem.

7/10

Datum premiéry: 19. dubna 2023
Platforma: Netflix