Spiders představili své nové akční RPG SteelRising
8 července, 2020Vývojářské studio Spiders nepatří mezi ty největší, ale rozhodně patří mezi ty, kteří se nikdy nevzdávají a z každé chyby se snaží poučit. A tak se v loňském roce zrodila hra GreedFall, která si rozhodně zaslouží všechnu pozornost, jelikož nabídla skutečně propracovaný herní zážitek. Ostatně si můžete přečíst naší obří recenzi ZDE. Vývojáři ze Spiders ale nelenili a již koncem minulého týdne nás začali lákat na oznámení jejich další hry, ke kterému došlo během včerejšího eventu Nacon Connect a nutno říct, že opět mohou naše hráčské smysly zbystřit, jelikož se chystá opět něco zcela jedinečného.
SteelRising, jak se nový titul studia Spiders jmenuje, nás svým debutovým trailerem skutečně zaujal. Hra v sobě skloubí historii, fantasy a sci-fi, což je něco, co jsme zde skutečně ještě neměli a pokud půjde o něco minimálně ve stejné kvalitě jako výše zmíněný GreedFall, tak bude radost ve hře opět utopit desítky hodin svého života. O samotné hře se pak během eventu rozpovídala CEO Spiders Studio, Jehanne Rousseau:
“Pro naši poslední hru, SteelRising, jsme vytvořili nový a originální svět, který zahrnuje na akci více soustředěný přístup k hratelnosti, než jste byli zvyklý u našich předchozích titulů. Ve SteelRising budete hrát za Aegis, automatrona v ženské formě, vrcholné dílo, které složí královně Marii-Antoinette jako osobní stráž. Královna nás pak pověří pátráním po vašem stvořiteli, aby bylo možné ukončit masakry prováděné armádou robotů krále Ludvíka XVI, který zdá se propadl šílenství, když se pokusil potlačit revoluci vypuštěním robotů mimo kontrolu. Naší misí je tak snaha zastavit všechny tyto hrůzy.
V naší verzi Paříže najdete mnoho velmi známých monumentů, ale také ty, které již delší dobu neexistují: například jsme zrekonstruovali Grand Chatelet a Tour du Temple, tedy druh míst, který charakterizují toto období. Když jsme navrhovali SteelRising, naší základní premisou bylo: Co by se stalo, kdyby byl Ludvík XVI tyranem a mohl dopřát své vášni pro stroje a automatrony k zlomení revoluce v její rané fázích? Chtěli jsme přidat více vertikality k průzkumu, když se pohybujete napříč Pařížskými ulicemi tak nechcete zůstat pouze na zemi a pohybovat se pouze od boji k boji. Chtěli jsme doopravdy využít i další typy pohybů: jako šplhání na balkony, objevování tajných cest do dalších lokace a podobně.
Abychom se vyhnuli tvrdému přechodu mezi průzkumem a souboji, který se vyskytuje v mnoha hrách, kdy nastane náhlá změna tempa a typu hratelnosti, my chtěli, aby toto vše bylo spojeno v rámci jisté plynulosti. Aegis má zbraně integrované do svého těla, protože je robot a je to šikovné řešení. S každým předmětem, který naleznete během průzkumu, si můžete zvolit zda pomocí něj udělat Aegis silnější, pohyblivější, nebo odolnější.
Vytvořili jsme více než sedm zbraní, které jsou tvoří i rodinu zbraní, protože můžete jich můžete během svého postupu hrou najít mnohem více, přičemž každá jednotlivá má své unikátní vlastnosti. Najdete zde zbraně na vašich rukou určené pro boj na blízko, ale také alchymistické pušky pro boj na delší vzdálenost, nebo mnohem těžší zbraně, které můžete použít pro rozdrcení vašich nepřátel s maximální silou. Myslím, že mnoho hráčů začne přemýšlet: “Dobře, budeme bojovat s těmito monstry a najdeme tu nejlepší strategii”, a doufám, jestli jsem svou práci odvedla dobře, že budou nakonec ponoření do tohoto světa a a budou chtít objevovat více než jen strategické a taktické možnosti k dokončení hlavní příběhové linky.
Vynaložili jsme mnoho úsilí k vytvoření mnoha vedlejších questů, které rozšíří nás svět, tak že můžete najít také unikátní gear a předměty svázané s těmito úkoly. Je to svět, který jsme se snažili vytvořit s hloubkou a pestrostí jak jen bylo možné.”
SteelRising dostalo na Nacon Connect nejvíce prostoru a to zcela zaslouženě. Zatím není jasné, kdy se titulu dočkáme, ale doufejme, že nebudeme muset čekat příliš dlouho, ale na druhou stranu, na kvalitní zážitek se vyplatí počkat. SteelRising je ve vývoji na PC, Xbox Series X a Playstation 5.
[…] studio Spiders nyní usilovně pracuje na svém doposud nejambicioznějším projektu s názvem SteelRising, jenž v sobě skloubí historii, fantasy a scifi. Tento titul vzniká již pod jejich novou […]