Zaklínač 3 Divoký Hon: Kompletní edice – Recenze

17 října, 2019 0 Od Jiří Hora

Od vydání třetího Zaklínače uplynuly již čtyři roky a přesto jej mám stále v živé paměti. Ostatně proč bych neměl, když šlo jednu z nejlepších her, ne-li vůbec nejlepší, jakou jsem měl tu možnost hrát a jistě v tom nejsem sám. Jak jsme ale zjistili během letošní zimy, tak Geralt zdaleka neřekl poslední slovo, jelikož došlo na nečekané oznámení hry Zaklínač 3 pro Nintendo Switch a ke všemu v Kompletní Edici s českými titulky. Vývoj hry dostalo na starost studio Saber Interactive a ti tak před sebou neměli vůbec lehký úkol. Zoptimalizovat hru, jakou je Zaklínač 3, pro platformu s daleko nižším výkonem, než měly původní modely konzolí současné generace.

Ano, vskutku obtížný tento úkol byl a dobrodruzi ze Saberu se jej zhostili se ctí. Dostat svět Zaklínače 3 do takového zařízení jako je Switch muselo stát hodně úsilí a tvrdé práce. Optimalizace hry si vyžádala spoustu ústupků, které pocítíte hlavně v nižším rozlišení, které je v handheld režimu nastavené na nějakých 560p a v docku pak na 720p. Jenže kompromisy se nevyhnuly ani samotnému grafickému zpracování. Můžeme tedy pozorovat řidší vegetaci, nižší míru detailů v texturách, méně lidí na scéně a kratší dohled. To ale hře prominete v případě, že hrajete pouze na displayi Switche, pokud se rozhodnete pro TV, tak nečekejte zázraky. Vše vám bude připadat dosti mázlé. V tomto případě vysloveně doporučuji hrát na handheldu, jelikož si hru náležitě užijete o to více a navíc kdekoliv.

Jestli se změnilo na hře i něco dalšího? Nikoliv. Zbytek je totožný s původní hrou, ale aby jsme si vše neodbyli hned na začátku, tak si samotnou hru opět trochu připomeneme. Přeci jen mohou se zde najít i tací, kteří hru během původního vydání minuli, jelikož ji neměli na čem hrát. Hlavním prvkem hry je bezesporu její příběh. Ten i v současnosti nemá obdoby. Scénáristé z CD Projekt Red tehdy odvedli pořádný kus práce. Ve vyprávění Zaklínače 3 byste jen stěží hledali hluché místo, či pasáž která by zde neměla své místo. Inspirace slovanskými mýty a legendami je také na první pohled patrná a je vidět, že vývojáři dokázali z děl A. Sapkowského čerpat jen to nejlepší. Součástí této edice jsou i dva velmi kvalitní datadisky, které by v porovnání s některými rpg tituly mohly fungovat i zcela nezávisle a mohli byste je brát jako plnohodnotný herní zážitek, kterým jednoznačně jsou.

Pokud vás děsí myšlenka na to, že hra na Switchi nemůže běžet plynule, tak vás mohu uklidnit. Framerate rozhodně nemá žádný negativní vliv na hratelnost. Vývojáři ze Saber Interactive kladli důraz na to, aby hra alespoň běžela co nejplynuleji. Což se jim vlastně povedlo na jedničku, možná s drobným mínusem. Hra si všude drží téměř stabilních 30 fps a to i v oněch prokletých bažinách, či velkém Novigradu. Sice se sem tam hra na sekundu zaškobrtne, ale není to nijak časté. Hratelnost samotná, tak ničím ovlivněna nebyla.

Do soubojů s všemožnými roztodivnými monstry se tak můžete pustit se vší parádou a elegantně střídat sekání s piruetami, či sesíláním zaklínačských znamení. Soubojový systém funguje i na Switch bez chybně, což se o jiných hrách jednoduše říci nedá. Možná je to tím, že je možné se na nepřátele zalockovat a tím vám občas divoké pohyby páček nebudou přidělávat vrásky na čele. Vlastně je až obdivuhodné, s čím vším si vývojáři museli poradit, aby hra neztratila nic ze své elegance. Když tedy opomeneme nutné kompromisy v grafice.

Hlavní náplní hry jsou úkoly pro hlavní dějovou linku, která vás ale sama o sobě bude stát jedno sto hodin, což je opravdu dlouhá doba. Ale během té doby prožijete jedinečný příběh, do kterého se budete chtít vracet, abyste zjistili, co se stane, když se v této a této části hry rozhodnete jinak. Zaklínač 3 totiž nabízí několik míst, kde se bude dějová linka částečně větvit. Pokud by vám ani takováto porce zábavy nestačila, pak nezapomeňte ještě na datadisky Srdce z Kamene a O Víně a krvi. Ty vám nabídnou další 60 hodin zábavy navíc a to minimálně.

Jenže pokud se rozhodnete unikátní svět Zaklínače 3 prozkoumat více do hloubky, pak zjistíte, že ve hře utopíte klidně ještě trojnásobek výše uvedených hodin. Svět doslova vybízí k průzkumu, jelikož míst k němu je zde nespočet a jde většinou o nádherné scenérie, které byste si ale více užili na klasických konzolích, či PC. Velkou výsadou této hry jsou i vedlejší úkoly, které přišly s jedinečnými příběhy, které vás svým pojetím vždy zaujmou a budete je chtít hrát. Jde vlastně o takové kratší dějové linky, jenž nejsou onou pouhou kopírkou, zabij, najdi a přines.

Asi je vhodné říci, že možnost hrát hru jakou je Zaklínač 3 Divoký Hon kdekoliv, je zkrátka splněným snem. Momentálně na konzoli Nintendo Switch nenajdete hru, která by se rovnala rozsahu a možnostem této. Je tedy pravdou, že své mouchy tato verze má, ale pořád jde o tu samou skvělou hru, jenž jsme měli možnost hrát před čtyřmi lety. Navíc jde o jednu z mála her, která na Switchi disponuje českou lokalizací, což je dalším bodem k dobru. Škoda snad pouze toho, že ve hře chybí možnost volby vzhledů pro postavy jako je Triss, Yennefer, či Ciri, stejně jako tomu bylo například na Xbox One, nebo PS4. Ostatní drobná rozšíření však ve hře přítomna jsou.

I přes řadu grafických ústupků a kompromisů je Zaklínač 3 Divoký Hon pro Nintendo Switch stále jedinečnou hrou, která ve svém žánru jen těžko hledá konkurenci. Hra nabízí tři skvěle napsané dějové linky, u kterých utopíte klidně několik stovek hodin, ale také návykovou hratelnost a výtečné napsané charaktery, s nimiž se snadno sžijete. Navíc pokud vezmete v potaz, že si tuto cenami ověnčenou hru můžete zahrát kdekoliv, není vlastně co řešit.

Testovaná verze: Nintendo Switch