Triangle Strategy – Recenze

Triangle Strategy – Recenze

1 dubna, 2022 0 Od Zdeněk Kortan

Na úvod této recenze se musím učinit přiznání, a to, že jsem nikdy nebyl fanouškem JRPG her a nikdy jsem neměl pochopení pro to, co na tom mnoho hráčů tolik fascinuje, proto jsem k velmi očekávané exkluzivitě pro konzoli Nintendo Switch, na jejímž vývoji se podílela studia Square Enix a Artdink, přistupoval se značnými rezervami, to vše se ale po zhruba 30-ti hodinách, strávených ve hře, změnilo a proč? Na to si odpovíme právě v této recenzi!

Po velice úspěšné a opěvované JRPG hře Octopath Traveller z roku 2019 nám výše uvedená studia nadělila nikoliv pokračování, ale žánrově stejnou, nicméně úplně jinou hru. Děj Triangle Strategy je zasazen do fiktivního kontinentu Norzelia, jehož obyvatelé se sotva vzpamatovali z velké války (v anglickém překladu Salt-Iron War), kde bojovali mezi sebou tři říše/knížectví po dobu třiceti let o přírodní zdroje. Sever po válce ovládá knížectví Aefrost, které disponuje velkými zásobami železa v horách na jejich území – (pouze) na první pohled se může zdát, že v této zemi panuje mezi všemi obyvateli rovnost. Dále tu máme knížectví Hyzante, ležící na jihu Norzelie. V Hyzante disponují velkými solnými zásobami, které pro celý kontinent jsou nesmírně důležité a s nimiž se za pomoci různých intrik obchoduje, i zevnitř. Rovněž zde panuje velmi silná náboženská víra, která se promítá do politického dění a řízení knížectví – to je ovládáno tzv. Sedmi Svatými, kteří uctívají prastarou bohyni a konají dle jejich poselství. Třetím, a troufám si říci, pro příběh hry nejdůležitějším knížectvím, je Greenbrook, kde mají vodní zdroje pro všechna knížectví.

Jak lze usoudit, všechna knížectví jsou závislá jedno na druhém právě díky jedinečným zdrojům a po dlouhé válce to konečně vypadá na to, že postupně mezi sebou začínají znovu navazovat spojenectví. A tady přichází ke slovu hlavní hrdina hry, princ Serenoa, syn jednoho z vládců Greenbrooku a zdatný šermíř, který se stává nástrojem k upevnění míru mezi jednotlivými zeměmi tím, že se v předem organizovaném sňatku má oženit s další z hlavních postav, princeznou Fredericou z Aefrostu, která do Greenbrooku v úvodu hry přijíždí. Celé to však není tak jednoduché, jak to vypadá, neboť tato hra odhaluje mnoho postranních úmyslů, což činí děj nepředvídatelným, a to je dobře!

Triangle Strategy je 65 % veškeré hry tvořeno dialogy mezi jednotlivými postavami v Norzelii a vyprávění příběhu je v mých očích největším pozitivem hry, zejména první tři hodiny hraní jsou nesmírně „užvaněné“, ale není se čemu divit, neboť hráči je představován zcela nový svět a aby se každý dokázal zorientovat v postavách a v politickém fungování jednotlivých národů, jsou opravdu dlouhé dialogy na místě, ještě k tomu, když scénáristicky se jedná o velice dobře odvedenou práci. Ano, koukáte na 2D postavičky, ale přítomný dabing a celková atmosféra dokáže naprosto snadno vtáhnout do děje, z čeho jsem sám byl překvapen – ne u všech podobných her toto funguje. Dovedu si však představit, že obrovské množství dialogů, kterých je často více než samotné akce, může mnoho hráčů odradit a z toho důvodu není hra pro každého, závisí na individuálním vkusu každého z nás. Vězte však, že ve druhé polovině hry už frekvence soubojů začínají nabírat na intenzitě, všeho si tedy užijete do sytosti.

Samozřejmostí ve hře je, že jako hlavní hrdina dostáváte v určitých důležitých momentech příběhu prostor pro rozhodnutí, kde máte na výběr ze tří odpovědí a každá má na příběh zásadní dopad. Neméně zásadní je, že každé vaše rozhodnutí jakožto hlavního hrdiny příběhu, má vliv na celkové přesvědčení a morální nastavení družiny hrdinů, kteří vás hrou provází (ať už se jedná o Serenoavova věrného poradce, Fredericu nebo jiné), s vašimi rozhodnutími mohou a nemusí souhlasit, což dodává celkové komplexnosti hře. Podle vašich rozhodnutí se do vaší bojové družiny přidají následně i jiní hrdinové, na které byste třeba ani jinak nenarazili. Jednotlivé charaktery jsou díky tomu skutečně komplexní a ač to může vzhledem k povaze hry znít zvláštně, tak jsou i uvěřitelné (nikdo není úplně zlý a nikdo úplně hodný). Díky tomu má samotná hra i několik konců a je jen na vás a vaší morálce, k jakému konci svým hraním dospějete. Triangle Strategy je silně role-play herním zážitkem.

Dalším skvělým pozitivem hry je, že jsou zde i vedlejší malé příběhy, v jejichž popředí bývají vedlejší charaktery a jejichž konverzace jednak dokreslují pointu k hlavnímu příběhu a odhalují více o jejich pohnutkách. Vedlejší příběhy nejsou pro odehrání hlavního příběhu povinné, ale silně doporučuji jimi pro maximální zážitek ze hry projít, zaberou jednotlivě přibližně deset minut. Celkově hlavní příběhová kampaň má něco okolo 35 hodin, což je velice slušné.

A nyní se dostáváme k tomu hlavnímu, tím jest gameplay a soubojový systém. Pro JRPG hry se zde žádná revoluce nekoná. Souboje se odehrávají klasicky na čtvercované mapě, kde stojí proti sobě většinou dvě skupiny bojovníků, z nichž každý disponuje jinými útočnými, obrannými či třeba léčícími schopnostmi. Na řadu se tak každý útočník dostává klasicky postupně, někdo je zdatný šermíř, jiný dokáže sesílat kouzla, jiný umí obnovovat zdraví spolubojovníkům. Taktiku musíte velice pečlivě promýšlet, neboť umělá inteligence je v této hře na opravdu vysoké úrovní a může vám zatopit – souboje jsou skutečně silně taktické, zábavné, napínavé a trvají třeba v některých případech i půl hodiny herního času a věřte mi: pocit vítězství si zde vychutnáte plnými doušky se zpoceným čelem.

Souboj jako takový jste nuceni opakovat od začátku v momentě, kdy celý váš tým postupně v boji zemře. Důležité je každý tah správně naplánovat a správně obklíčit soupeře a ještě u toho hádat jeho další formu protiútoku. Velkou roli zde hraje prostředí, neboť většinou bývá při soubojích v menší míře interaktivní, např. ohnivé útoky působí na roztátí ledu, těch možností je skutečně hodně. V boji mívá téměř vždy navrch ten, kdo stojí např. na střeše nad soupeřem, čímž mu útok (např. z luku) sebere podstatně větší část zdraví, také záleží na tom, koho zrovna máte v bojové družině – každý exceluje v jiných podmínkách. Za bitvy už tradičně získáváte xp a levelujete jednotlivé postavy tak, aby byly schopny se příště postavit tváří v tvář silnějším protivníkům a vyhrát!

Stejně jako u příběhu, tak i zde jsou vedlejší bitvy, které opět nejsou povinné, ale lze za ně snadno a rychle vylevelovat vaší družinu. Pokud vaše družina je na nižším levelu oproti silnějším soupeřům, je možné vyhrát, ale je to samozřejmě mnohonásobně těžší, případná bohatší odměna ve formě vyššího zisku XPs, ale může být pro hráče dostatečnou motivací ke zkoušce podobné výzvy.

Když zrovna neválčíte nebo nerozmlouváte, máte možnost se jako hlavní hrdina Serenoa pohybovat po předem naskriptované malé lokalitě, např. vesničky nebo úseku v hradu, můžete libovolně rozmlouvat s NPC´s, sem tam sbírat předměty v podobě např. lahvičky se solí, která přidává malinko Xp a nebo si můžete u obchodníka nakoupit nové zbraně či vylepšit kouzla. Nejedná se o nic převratného, ale zde to stačí tak akorát.

Vizuálně je Triangle Strategy klasickou JRPG hrou, která běží na 720p v handheld režimu a 1080p v doku, zejména v handheld režimu disponuje výraznými efekty sesílaných kouzel a celkovou atmosféru hry dokresluje svým typickým zpracováním k dokonalosti. Zvukově je hra na tom také velice dobře, soundtrack je vynikající, dabing jednotlivých postav bezchybný (hrál jsem s anglickým dabingem) a hra běží kompletně bez bugů a glitchů na Switchi jak v handheldu, tak v doku, ale doporučuji pro větší požitek hrát spíše v handeldu.

Triangle Strategy nabízí skutečně dlouhou, intenzivní příběhovou linku s žánrově tradičním a perfektně takticky dotaženým soubojovým systémem v originálním fiktivním světě, kde se vesele v popředí řeší intriky a politické machinace jednotlivých knížectví i jednotlivých postav – skvělé je, že příběh do jisté míry ovlivňujete svým rozhodováním i vy sami. Nepřeberné množství dialogů a textu obecně nemusí být každému po chuti, ale jakmile vás hra svým osobitým zpracováním a jedinečnou atmosférou chytne, už vás nepustí. K tomu si připočtěte možnou znovuhratelnost, protože hra má několik možných konců a máme tady dokonalý titul! Pro fanoušky JRPG se jedná o nutnost a nový hráči jsou zde rovněž vítáni. Z titulu jsem nadšen a uděluji maximální hodnocení a míru doporučení!

10/10

Datum vydání: 4. března 2022
Distributor ČR: Conquest Entertainment (Nintendo Česká Republika)