Odyssey od Blizzardu bylo zrušeno, zejména kvůli problémům s enginem
29 ledna, 2024Určitě jste zachytili zprávu, že Microsoft propustil téměř dva tisíce svých zaměstnanců z herní divize. Následně bylo upřesněno, že se to týkalo zejména zaměstnanců, kteří se podíleli na přípravě fyzických kopií. K propuštěným se ale řadí také lidé z Blizzardu, kteří od roku 2017 pracovali na jejich survival hře Odyssey, která tedy světlo světa nespatří, navzdory tomu, že tvůrci viděli v Microsoftu jistou spásu. Nicméně Microsoft nejspíše nechtěl přiživovat dlouhou dobu produkčně problematickou hru, takže se rozhodl pro její zrušení a rozpuštění týmu, který na něm dělal.
Odyssey mělo mít problém hlavně s enginem, kdy původní koncept pracoval s Unreal Engine 4, který ale měl limity z hlediska možnosti tvorby obřích map, při cca 100 aktivních hráčích. Cílem studia bylo vytvořit komplexnější hru podobnou Rustu s typickým podpisem Blizzardu. Nicméně tvůrci se rozhodli přejít na engine Synapse, který byl používán pro mobilní hry a ten se nakonec ukázal také jako nevhodný, což byl vlastně hřebíček do rakve. Tvůrci tedy chtěli návrat na Unreal Engine, tentokrát v jeho páté generaci, který už hranicemi předchozí generace netrpěl, ale vše záviselo na Microsoftu, který už nechtěl investovat do transformace celé aktuální verze ze Synapse do UE5, což by představovalo další obří náklady, jenž už by se jednoduše na projektu nemuseli vrátit.