Crime Boss: Rockay City –  Recenze

Crime Boss: Rockay City –  Recenze

6 září, 2023 0 Od Adam Šindler

Akční FPS akce od českých autorů nás lákala na vloupačky, především se ale dostala do povědomí hráčů díky velkému množství známých tváří. Mohli jsme se těšit na jména jako Michael Madsen, Vanilla Ice, Kim Basinger, Danny Glover, ale především Chuck Norris. Crime Boss: Rockay City vábilo na hratelnost plnou zločinu a přestřelek jako v Payday. Jen málokoho ale mohli minout první recenze, ve kterých hra neposbírala příliš dobré známky. Jak dopadla prvotina brněnského InGame Studio ve verzích pro aktuální konzole se dozvíte v následujících řádcích. 

Musím se přiznat, že Crime Boss: Rockay City se mi již před vydáním zamlouvalo. I proto jsem rád, že se hra, i s malým zpožděním, dostala k nám do redakce a já měl šanci podívat se hře na zoubek. Titul je zasazen do Ameriky, konkrétně do fiktivního města Rockay City, naleznete zde spoustu výškových budov, ale především obrovské množství kriminality. Z pohledu vaší postavy se dostanete do rukou šéfovi gangu Travisu Bakerovi, kterého ztvárnil Michael Madsen. Váš cíl je prostý. Stát se největším gangsterem celého města, což zní rozhodně lákavě a cíl to není malý. Jelikož se jedná o rogue-lite hru, je téměř jisté, že v příběhové části ji neprojdete hned napoprvé. Při smrti začínáte od nuly, bez výbavy a ponecháte si jen permanentně získané bonusy pro společníky. 

K dispozici máte hned tři režimy Baker’s Battle, Crime Time a Urban Legends. Pokud se jedná o režim Baker’s Battle, bavíme se zde o klasické kampani pro jednoho hráče. Společně s vašimi gangstery, které si můžete najmout, se vrhnete do obrovského počtu misí, které jsou rozprostřeny po celém městě. Vašim žoldákům můžete, především při stealth akci, zadat jednotlivé instrukce jako je následování nebo zastavení. Tento styl se mi zpočátku zdál jako velmi efektivní, jelikož pokud se něco pokazí, velké množství nepřátel, které se během chvíle objeví vám dá zabrat. V lepším případě z tohoto vyváznete, v tom horším vaše postav zemře, a to znamená permanentní konec postavy. Pokud do mise vezmete i šéfa gangu, Travise Bakera, a on misi nepřežije, znamená to nejen konec této postavy, ale i konec celé kampaně. 

Většina úkolů, které budete ve hře plnit spočívá v loupežích a krádežích. Především se jedná o krádeže elektroniky, drog, cenností nebo vykrádání obrněných aut. V nové aktualizaci také přibyla možnost vyloupit dealera aut, kolonu kamionů nebo čerpací stanici. Nakradenou kořist sbíráte do vaků, které mají omezenou kapacitu. Po naplnění kapacity těchto vaků musíte vak odnést do připraveného dodávky a pro zbytek kořisti se vrátit. Je také možnost kořist na místě nechat, ale kdo by již vybojovanou kořist na místě nechával, že? Za splnění mise vás čeká finanční odměna, kterou můžete využít k najímání nových spolubojovníků nebo nákupu zbraní pro ty stávající. Pokud s vámi gangsteři úspěšně provedou pár loupeží, máte možnost tyto gangstery za malý poplatek povýšit a zvýšit tak jejich statistiky. Většinou se jedná o přidání perků a zvýšení životů. 

Jelikož už jsem nakousnul plnění kořisti do vaků, rád bych zmínil jednu nepříjemnost, která mě provázela celou hrou. Při sbírání lupu využíváte stejné tlačítko jako pro přebíjení zbraně, nejednou se mi tak stalo, že můj gangster stál před kořistí a místo, aby ji začal házet do pytle, již potřetí začal přebíjet zbraň. Pokud chcete vybrat trezor nebo obrněný vůz musíte použít řezák nebo vrták. Jelikož by tato akce trvá dlouho a nepřátelé by tak měli spoustu času vás porazit, máte možnost tyto nástroje zrychlit. Bohužel pro zrychlení se využívá opět stejné tlačítko jako pro přebíjení. Je asi jasné, že to není ideál a díky tomu jsem obdržel zbytečně velké poškození, jelikož jsem musel počkat, než gangster zbraň přebije a až poté jsem mohl nepřátele likvidovat.

Další mise, které budete plnit velmi často jsou útoky nebo obrany území. Zpočátku mě tyto mise bavily, jelikož byly alternativou ke klasickým krádežím, kterých za den uděláte několik. U obran jsem po chvíli ale zjistil, že je to spíše řežba nepřátel, kteří proti vám nemají šanci. Je totiž několik míst, ze kterých nepřátelé vybíhají, a tak se stačí před tyto místa postavit a jen drtit tlačítko střelby. Velmi podobné je to i při útoků na nepřátelském území, kde nepřátele velmi rychle zlikvidujete a můžete slavit vítězství. Tyto mise mají za cíl zlikvidovat určitý počet nepřátel. Pokud tento počet nepřátel zabijete, automaticky jste vyhráli a nepřátelé začnou utíkat pryč. 

To by nebylo nic divného. Stalo se mi však, že nepřátele začali utíkat, i přesto, že jich bylo stále více než útočníků a obránci tak stále měli velkou šanci své území ochránit. Hned na začátku hry jsem uzavřel dohodu s jedním z gangsterů, dohodu o neútočení. Pokaždé, když jsem na jeho území chtěl zaútočit, hra mě upozornila, že s tímto šéfem gangu mám zmíněný deal. O to více mě pak překvapilo, když na mé území několik dní po sobě útočil právě gang, s nímž to bylo uzavřeno. Hra prostě v tomto směru nechce hrát fér.

Zajímavým zpestřením pro mě byly mise jednotlivých postav, kdy jsem se například s Rangerem podíval do džungle. Nebo když jsem z jednou z postav pašoval drogy na jamajském území. Velice mě také bavili některé příběhové mise. U příběhových misí bych se rád zastavil u nevyvážené obtížnosti celé hry. Jak jsem již nastínil výše, obrana, či útok na území byly procházkou růžovým sadem, pokud jsem si vzal doporučený počet společníků. Pokud jsem se rozhodl jen jednoho společníka stáhnout, hra mi napsala, že se jedná o rizikovou misi, neměl jsem proti nepřátelům šanci a dostal jsem namláceno na celé čáře. 

Společníky, kteří vás doprovází misemi jsem přestal vnímat jako pomoc, ale spíše jako kouli u nohy. Jelikož mnohdy jsem musel čekat než se rozhodnout dojít do připravené dodávky odevzdat nasbíranou kořist. Využíval jsem je spíše jako další inventář, když jsem na ně naházel plné vaky a já jsem tak mohl sbírat sám. Ještě horší dojem na „inteligenci“ těchto společníků jsem získal v příběhových misí, kdy jsem vymlátil celé patro nepřátel a mí společníci se stále krčili schovaní na začátku mapy a čekali až překročím onu magickou hranici a oni se budou moct posunout dále. Ve stejné příběhové misi mi poté jeden ze společníků spadl při slaňování se ze střechy dolů a zabil se, a já o něj tak nenávratně přišel. Když už jsem zmínil chyby, rád bych ještě nakousnul jeden typ, se kterým jsem se setkával průchodem hrou celkem často. Při vykrádání obrněného vozu se mi pokaždé, ano pokaždé, stalo, že auto nadskočilo a zůstalo přední částí létat ve vzduchu.

V režimu Crime Time se podíváte do Rockay City v multiplayeru. V průběhu recenzování jsem ale tuto možnost nevyzkoušel. Dalším režimem je Urban Legends, kde se vydáte do šesti krátkých kampaní. Tyto kampaně musíte postupně odehrát, důležité je přežít za každou cenu. Za každou odehranou kampaň získáváte počet hvězdiček, mise je možné hrát pořád dokola pro zlepšení výsledků. Režim Urban Legends si můžete zahrát v sólo variantě, v multiplayeru s ostatními hráči nebo s AI parťáky. 

Při loupežích samozřejmě využijete zbraně. Zbraně, jejich zpracování a pocit ze střelby jsou jedna z mála věcí, které jsem si ve hře užil. Zbraně jsou zpracovány dobře, ať už se jedná o brokovnici, pistoli nebo automatickou pušku. Výběr parťáka, kterého si s sebou do mise vezmu, spočíval jen na tom, jakou zbraň jednotlivý gangster má. Tvůrce musím pochválit za zobrazení mrtvého nepřítele. Pokud totiž nepřítele zabijete, objeví se nad ním červený kouř a vy tak víte, jestli už je nepřítel mrtvý. Zároveň tak hra není příliš brutální a vy se netopíte v potocích krve. Zde je to tedy otázkou vkusu, kdy někdo toto ocení, a druhý by viděl případnou brutálnější variantu. Nicméně gunplay byl skutečnou zábavou a dalo by se říci, že šlo hlavní klad celé hry. Jenže to je prostě málo.


ZÁVĚREM

Hru Crime Boss: Rockay City jsem si zpočátku velmi užíval a bavila mě. Čím více času jsem v ní ale strávil, tím méně jsem měl chuť ji hrát. Hloupost umělé inteligence ať už na straně nepřátel či parťáků, nevyvážená obtížnost a stále se opakující se mise, které musíte plnit každý den, abyste získali dostatek financí, mi postupně hru velmi znechutily. Na druhou stranu se jedná o kooperativní střílečku, kterých na trhu není mnoho, a tak pokud místo hloupých společníků budete mít po ruce partu přátel, kteří si s vámi tuto hru zahrají, věřím, že z tohoto titulu můžete mít rozdílný zážitek. Autoři před sebou mají stále spoustu práce, jelikož na hře je stále co zlepšovat.

5/10

Datum vydání: 15. června 2023 – Potřebné místo: 70GB
Distributor ČR: HYPE.cz – Česká lokalizace: NE