GSC: Vývoj S.T.A.L.K.E.R. 2 jde dobře

GSC: Vývoj S.T.A.L.K.E.R. 2 jde dobře

19 ledna, 2021 0 Od Jiří Hora

Na samotný závěr loňského roku si pro nás vývojáři z GSC Game World připravili parádní gameplay teaser k jejich chystané hře S.T.A.L.K.E.R. 2, který je momentálně ve vývoji pro PC a konzole Xbox Series. Teaser nám toho sice mnoho neukázal, ale nastínil nám minimálně atmosféru, kterou bude hra disponovat. Nyní se k teaseru, ale i hře jako celku vyjádřili zástupci samotného studia a to na oficiálním Xbox Blogu. “Teaser je zasazen do zničené školy na samém okraji mrtvého města Pripyat. Je to extrémně nebezpečné místo, ve kterém by se nikdo nechtěl nacházet ze své vlastní vůle. Toto místo se už na první pohled nejeví jako opuštěné a Skif nemá mnoho času, jelikož to vypadá, že jej něco pronásleduje.” popsali vývojáři jejich krátkou gameplay ukázku.

Odstavec výše obsahoval jméno Skif. Jde o kódové označení Stalkera, v jehož kůži budeme objevovat svět a nebezpečí místní mrtvé Zóny. Dle vývojářů toto jméno uslyšíme během hraní velmi často. “Představujeme vám zcela nového protagonistu, který bude utvářet novou kapitolu Zóny“. Vývojáři se zaměřili také na aktuální stav vývoje. Ten jde dle jejich názoru dobře, přičemž na tom může mít zásluhu i změna enginu na osvědčený Unreal z jejich interního. Vývoj jde hladce jak na PC, tak také konzolích Xbox Series. Cílem vývojářů je ta nejvyšší možná kvalita na každé jednotlivé platformě. Nápomocen jim k tomu má být rychlý SSD disk, ale i podpora HW akcelerovaného Ray-Tracingu obou konzolí. Tím nejdokonalejším konzolovým zážitkem má pak být verze pro Xbox Series X, kde hodlají vývojáři naplno využít jeho vysokého výkonu. S.T.A.L.K.E.R. 2 nemá datum vydání, ale dle aktuálního release listu Microsoftu pro rok 2021 to vypadá, že se hry dočkáme nejdříve v roce 2022.