Guerrilla Games promluvili o hře Horizon Forbidden West

Guerrilla Games promluvili o hře Horizon Forbidden West

23 listopadu, 2021 0 Od Jiří Hora

Už v příštím roce dorazí na platformy Playstation 5 a Playstation 4 pokračování povedeného post-apokalyptického RPG Horozon Zero Dawn od tvůrců ze studia Guerrilla Games, jenž se do povědomí hráčů poprvé dostali skrze akční sérii Killzone. Horizon II Forbidden West nabídne opět velký otevřený svět, který nabídne spoustu dechberoucích míst a scenérií. Svět má být plný života a plný možností, přičemž vše bude zabaleno do epického příběhu, který nám opět prozradí nějaké to tajemství místního světa a aby toho nebylo málo, tak se do toho všeho budeme moci ponořit s českou lokalizací ve formě titulků. Jelikož toho mají tvůrci hodně na srdci, rozhodli se o hře více rozpovídat na oficiálním Playstation Blogu.

Svět Forbidden West byl tvořen s důrazem na to, aby vše, co v něm najdeme působilo tak, že to am skutečně patří. Velkou pozornost si zaslouží interní tým Living World, který se zabýval tím, aby svět působil autenticky a živě. Tvůrci hodně přemýšleli nad tím, aby každý kmen působil věrně, aby zapadal do příběhu, aby interagoval s prostředím, přičemž pozorovat můžeme i různé konflikty mezi nimi, ale i uvnitř nich.

Nejtěžší dle tvůrců bylo všechny myšlenky a nápady přenést do vizuální podoby. V blogu se vývojáři zaměřují na kmen Tenakthů, jenž jsou nesmírně soutěživí a mají rádi souboje tváří v tvář. To mohou být ale aspekty i jiných kmenů a nejtěžší tak bylo, jak je od sebe odlišit. Důležité jsou tak detaily, animace a chování jednotlivých postav v kmeni. Můžeme tak pozorovat různé přípravy k boji a z jejich chování můžeme vyčíst smýšlení, které je založené na tom, že je celý kmen vystavěn kolem starobylé zříceniny z jejíchž útrob kmen převzal některá gesta jako třeba salutování. Hráč má cítit konektivitu mezi lidmi a místy, v nichž žijí.

Pro tvůrce byla velmi důležitá nebojová NPC, s nimiž můžeme interagovat, budovat vztahy, atp. Důležité tak bylo vytvořit komplexní davový systém, v rámci něhož tvůrci mohli naprogramovat reakce, cesty chůze, ale i celou řadu dalších animací. Pak jsou tu postoje, které určují osobnost, což umožnilo tvorbu unikátních postav ve světě s jedinečným chováním. Nebudeme tak sledovat jen statické postavy, které jen stojí na svém místě a tvoří jakousi kulisu místního světa a imitují život v herním světě. Tvůrci chtěli skutečně vytvořit svět žijící každodenním životem, což bylo skutečně velmi ambiciózní.

Celá hra a její mechaniky mají fungovat v harmonii a přinést tak hráčům skutečně jedinečný herní zážitek. Můžeme mluvit o příběhu, postavách, či světě jako takovém. Autenticita byla skutečně nesmírně důležitá. Zbraně a oděvy také doznali náležitých vylepšení a mohou poskytovat celou řadu dalších výhod, což platí i o zbrojích. To co nosíte na sobě ale zároveň má odrážet váš postoj a to, kam směřujete. Jednotlivé kmeny pak podle oděvů k vám budou také přistupovat. Něco podobného už nám nastínil první díl ve své závěrečné fázi.

Na blogu Playstationu toho naleznete podstatně více, ale už nyní je třeba říci, že pokud se vše povede tak jak má, máme před sebou titul, který ve svém žánru nebude mít obdoby a dá se říci, že i několik let opěvovaný třetí Zaklínač by se měl mít na pozoru. Exkluzivní hry mohou utvářet směr jednotlivých žánrů a je pravda, že Sony a jejím studiím se to v posledních letech daří, zejména pokud budeme mluvit o akčních adventurách, či dramatech.