Meg 2: Příkop – Recenze

Meg 2: Příkop – Recenze

4 srpna, 2023 0 Od Jiří Hora

Zatímco všichni filmový nadšenci šílí po Barbenheimerovi, tedy dvojici filmů Barbie a Oppenheimer, já se rozhodl jít trochu jinou cestou a vydal se do lokálního kina v Tachově mrknout na druhý díl žraločí popcornovky Meg, kde se hlavní role opět ujal Jason Statham. A jsem za své rozhodnutí rád. Jelikož mám pocit, že ten film měl ve svém nitru snad naprosto vše, co od něj chcete, i když bych pár změn přeci jen uvítal. A pokud jde o dva zmíněné hity. Jak se říká, to nejlepší ze sezóny je třeba nechat si na “konec”. Ale už se vrhněme na samotný film Meg 2: Příkop.

Film jako takový navazuje na události jedničky a to s několikaletým odstupem a do hry se vrací hned několik známých tváří z prvního dílu, bohužel oceánoložka Suyin, hraná herečkou Bingbing Li, je po smrti. Což ve filmu nijak odůvodněno nebylo, ale tvůrci se tak nejspíše poprali s tím, že zmíněná herečka z projektu odstoupila, přičemž důvody nám také známé nejsou. Nicméně tu stále figurují postavy Jonase, Meiying, Maca, DJe, k nimž se připojuje ještě Meiyingin strýc Jiuming, jehož si střihl Jacky Wu. A mohu říct, že tato partička funguje naprosto skvěle a jednotlivé postavy mezi sebou mají dobrou chemii a vlastně si myslím, že na tom celém stojí celý film.

Stejně jako tomu bylo minule, i zde se vše vymyká klasickým žraločím slasherům, kde se vše bere hrozně vážně, jelikož smrtící žralok požírající lidi bezesporu vážným tématem je. Tady se ale režisér Ben Wheatley nebál vše okořenit správně dávkovaným a fungujícím humorem, přičemž onu komediální linku nadsazuje nám dobře známý DJ, ale zejména pak Jiuming. Ten mi připomněl staré akčňáky s Jackiem Chanem a vlastně ve mě spustil i jaký si vír návratu do minulosti, kdy jsem Chanovi filmy hltal plnými doušky.

Abych se jen netočil v kruhu, tak je možná vhodné nakousnout příběh a od něj poskočit dál. Děj je naroubovaný pár let po událostech prvního dílu, kde byl obnoven výzkum Mariánského příkopu a ekosystému pod termoklinou, kde ale dochází ještě k jedné, poněkud nekalé činnosti, jenž je spouštěcím mechanismem prakticky všech událostí točících se kolem tří obřích megalodonů a tak trochu jedné další velké smrtící potvory, chobotnice. Jednoduché a funkční. Myslím, že každý kdo půjde na tento film nemůže čekat nějakou hlubokou myšlenku. Byť filmaři zde několikrát probírají témata kolem ekologie oceánů a ničení jeho ekosystémů, což tak trochu hlubším tématem je, ale stále je to bráno s nadhledem. To je v kontextu filmu ale naprosto v pořádku.

Jestli jste sledovali první trailery na film, tak vám jistě neunikla jistá podobnost s posledním Jurským Světem. Ta zde skutečně lehce je, ale obecně mám ze spousty částí filmu pocit jakého si dejavu. Tohle už jsem někde viděl. A ano, v mnoha směrech film vůbec originální není. Nicméně to neznamená, že není funkční. Může za to zejména tempo filmu, jenž je svižné a vlastně ani nemáte pocit, že v kině sedíte pomalu dvě hodiny.

Atmosféra je dobře dávkována. Máme tu akční pasáže, máme tu komediální pasáže a máme tu překvapivě i lekačky. Ty jsou sice očekávané, ale stejně jsem s sebou v kině párkrát solidně škubl i navzdory tomu. Líbil se mi hlavně mix těchto částí, které se dobře a nenásilně prolínali, jelikož tak to má u podobné popcornovky být a tím vlastně celý film i je. Vynikající popcornovkou, kterou si s chutí v kině dáte a jsem rád, že podobné filmy tu stále máme a vše není jen o superhrdinských filmech a Rychle a zběsile, jelikož mám pocit, že nic jiného se snad ani netočí. To samozřejmě berte s jistou nadsázkou.

A i když je celý článek veskrze pozitivní je třeba brát v potaz, že se nejedná o vrchol kinematografie. Jde o solidní béčko, které ale skvěle baví. Efekty by kolikrát zasloužily více péče, někdy to CGI prostě mlátilo do očí. Tady bylo vidět, že většinu rozpočtu na efekty spolkli doslovani oni megalodoni a na nic jiného už jednoduše nezbyly peníze. Je proto dobře, že se využívalo fyzických kulis všude, kde se jen dalo.

Ještě se ale vrátím k samotným Megům. Jak byste čekali, na nich má celý film stavět, ale já měl spíše pocit,, že žraloci zde mají poměrně málo prostoru. V tomto směru byl původní díl lépe vystavěn a to je jeden z faktů, který mě na celém filmu mrzí asi nejvíc. Jelikož jdete na film o obřím žraloku, či v tomto případě žralocích, a ti tvoří jen ⅓ celého filmu. Či já z toho měl takový pocit. Tohle by šlo rozhodně příště udělat lépe a že si tvůrci prostor pro potenciální “trojku” rozhodně nechali.

Meg 2: Příkop je skvělá kino jednohubka, na kterou si můžete s chutí zajít a budete se bavit od začátku do konce a to díky skvěle nastavenému tempu a správnému mixu různě koncipovaných scén. Ačkoliv mě mrzí fakt, že žraloci měli na můj vkus málo prostoru a efekty někdy až moc byly do očí. Kolem a kolem dostanete povedené akční béčko. Já se ale říkám, není to přesně tím, co v kině občas všichni chceme?

6/10

Datum premiéry: 3. srpna 2023
Distributor: Vertical Entertainment