Microsoft mění strategii

Microsoft mění strategii

30 října, 2025 0 Od Jakub Číhal

Společnost Microsoft tento týden potvrdila zásadní změnu své dlouhodobé strategie. Série Halo, která byla od svého vzniku pevně spjata s konzolemi Xbox, bude do budoucna vycházet také na PlayStationu. Jde o historický moment, protože první díl od studia Bungie byl původně jednou z hlavních exkluzivit pro původní Xbox a pomohl definovat značku samotné konzole.

K novému směru se vyjádřil i Matt Booty, vedoucí Xbox Game Studios, v rozhovoru pro The New York Times. Podle něj už PlayStation není pro Microsoft hlavním soupeřem. „Naší největší konkurencí už není jiná konzole, ale TikTok nebo filmy. Chceme oslovit všechny hráče, ať už jsou kdekoliv,“ uvedl Booty.

Microsoft tím jasně dává najevo, že se nechce soustředit pouze na prodeje hardwaru, ale spíše na rozšiřování dostupnosti svých herních značek napříč platformami. Tento posun je vidět i na oznámení několika velkých titulů pro PlayStation 5 – kromě Halo: Campaign Evolved se na konzoli Sony chystají také Microsoft Flight Simulator a Forza Horizon 6.

Zdá se tedy, že éra exkluzivity pro Xbox končí a Microsoft míří k otevřenější budoucnosti, kde jeho hlavním cílem bude oslovit co nejširší herní publikum bez ohledu na zvolenou platformu.