Největší bitva v historii online her

Největší bitva v historii online her

4 ledna, 2021 0 Od Aleš Pitrmoc

Místo ohňostroje desetitisíce laserových paprsků, světelná show trvající téměř 12 hodin. EVE Online opět lámalo rekordy. Nebyla to největší bitva v historii EVE Online, kde se poslední dobou láme jeden rekord za druhým. Ne, byla to největší bitva v celé historii online her. Přes 5600 hráčů, 34,6 triliónů škod v herní měně a v přepočtu na tu reálnou 347 000$, tedy 7 376 873 Kč.

Co je to EVE Online?

Pokud jste snad o EVE Online z nějakého důvodu ještě neslyšeli, jedná se největší kosmické MMORPG od vývojářů CCP Games, kteří na hře pracují od roku 2003. Napříč 7 800 propojenými hvězdnými systémy se kolem půl miliónu hráčů podílí na intergalaktické ekonomii, válčení a politice. Těžíte suroviny, vylepšujete své schopnosti a svá vesmírná plavidla. Připojit se do ní lze skrze měsíční poplatek, který činí 318Kč. K dispozici je ale i zkušební období zdarma v rozmezí jednoho měsíce.

Bitva pojmenována “Battle of Big’s Disco Palace”

Zatímco většina lidí očekávala příchod Nového roku, jedna z největších koalicí na serveru, nazývajícího se „PAPI“ vyčkávala na ideální okamžik pro útok na Keepstar v systému M2-XFE, na které běžel časovač pro možnost nového vylepšení obrany – v překladu Hvězdná Pevnost, což je obdoba bájné Deathstar z původní trilogie Star Wars, pojmenována „Big’s Disco Palace“ na počest hráče, který se nejvíce uložil o její postavení a financování, jehož jméno jest Bigandblue, přezdívaný ve své koalici Goons „Biggy“. Tato zdánlivě irelevantní Hvězdná Pevnost, jak si z ní hráči z Goons a jiných spojenců The Imperium, dělali srandu, jelikož vznikla jen na základě sázky opilého Biggyho, nyní stála v cestě strategické ofenzívy PAPI, a tak vznikla premise k nějvětší bitvě v herních dějinách. Ve 23:00 CET jsme se tak začali stávat svědky toho, co se stane, když se setkají dvě největší superflotily ve hře.

Po bez mála 12 hodinách nepřetržitého a intenzivního boje se přeživší začali stahovat, světla výbuchů a děl začala pohasínat a vítězně se vznášet kosmem zůstali obránci, tedy Goons, The Imperium a další. Po chvíli se také zvedl opar bitvy, který odhalil vesmírný hřbitov s vyšším počtem lodí, než muselo zůstat po Final Orderu ze Star Wars, včetně 251 Titánů – nejelitnějších lodí, které trvají postavit přes 8 týdnů reálného času a zahrnují shánění obrovského množství zásob surovin a trénování náročných dovedností.

CEO Goons, Maximus Ambramotte, který mi poskytl některé tyto informace, se k Battle of Big’s Disco Palace vyjádřil takto: “Byl to prostě neuvěřitelný zážitek, že se jeden z definujících momentů v historii EVE Online odehrál zrovna u „naší“ pevnosti, kterou ve vší parádě postavil hráč naší korporace, téméř bez pomoci.”

Nezvládl by to žádný herní server

A nezvládl to ani tento. Jak začaly postupně přibývat desítky hráčů, bylo nastaveno automatické opoždění celého serveru o 10%, známé jako TIDI (Time Dilation – Dilatace času), pomocí multithreadingu se přesměroval výkon z hvězdných systémů s nízkou populací do hvězdného systému M2-XFE, ale ani to nepomohlo. Zastaralý kód velmi zpomalil úplně celou hru a některé funkce, včetně skoků červí dírou, které nešlo některým hráčům využít, se tak do boje nemohlo dostat přes 2000 rezerv, z nich většina byla pro PAPI. Výsledek tedy mohl být zcela jiný. O pár dní později následovala další bitva ofenzivy PAPI, zahrnující větší počet hráčů, s méně elitní flotilou, ale i tak se neobešli bez potíží. CCP by tak snad mělo v rámci těchto událostí zvážit další velké aktualizace jejich již 17 let staré hry.

Co se týká největšího počtu hráčů…

Světový rekord v Guinessově knize rekordů drží EVE Online s bitvou o FWST-8, které se účastnilo přes 8,825 hráčů, kdy v jednu chvíli bojovalo 6,557 hráčů najednou. Tato bitva se také odehrávala mezi koalicemi The Imperium a PAPI, které spolu tehdy vedli už 4 měsíční konflikt, trvající dodnes.