Nintendo Switch Sports – Recenze

Nintendo Switch Sports – Recenze

10 května, 2022 0 Od Jiří Hora

Herní společnost Nintendo zažila za dobu své existence vrcholy, ale také pády. Dalo by se říci, že v tuto chvíli je jednoznačně na vrcholu, jelikož jejich konzole Nintendo Switch je best-seller a není o tom vůbec žádných pochyb. Já se do této konzole platonicky zamiloval ve chvíli, kdy jsme jí mohl během novinářské akce v Praze poprvé vyzkoušet. Není se čemu divit, když jde v podstatě o ultimátní herní zařízení, které sice svou konkurenci neválcuje výkonem, ale možnostmi. Hraní na gauči není problém, hraní na cestách není problém. Pohybové hraní? No rovněž není problém. Což je skvělé, jelikož díky tomu vám mohu nyní přinést naší recenzi hry Nintendo Switch Sports, která dorazila na pulty obchodů předminulý pátek.

Hra je nástupcem nesmírně populární hry z generace Nintendo Wii, jenž bychom také mohli považovat za jeden z vrcholů společnosti Nintendo. Právě Wii byla průkopníkem pohybového hraní na jehož vrcholku stála hra Wii Sports. Podařilo se Nintendu vzkřísit tento hit i na jejich aktuální konzoli. Myslím, že dozajista se mu to podařilo, ale určitě nečekejte dokonalou hru ve všech směrech. Jde o čistou zábavu pokud chcete hrát ve více lidech a určitě se člověk zabaví i solo, ale nejde o hru, u níž budete trávit hodiny v kuse. Nenabízí totiž žádnou kampaň, žádný šampionát, prostě nic. Jde o sled trojice režimů, které jsou vlastně tím samým jen se v nich připojíte k dalším hráčům různými způsoby.

Prvním a dozajista stěžejním režimem je zde Play Globally. V tomto herním režimu budeme online s hráči z celého světa soupeřit o co možná nejlepší umístění v globálních žebříčkách. Jde zároveň o jediný režim, v němž si můžete odemknout kosmetické doplňky pro vašeho Sportmates, jak jsou ve hře nazváni naši avataři. Ty jsou poměrně pěkně zpracovaní, byť minimalisticky. Jakmile si pak odemknete různé další úpravy, tak si je lze velmi hezky přizpůsobovat a nejen je. Přizpůsobovat si následně můžete i vaše sportovní vybavení jako tenisové rakety, míče, koule a tak podobně. Vaší postavu mohou zastupovat i Mii Avataři, ale doporučuji využití spíše nových sportmates, jelikož to prostě vypadá daleko lépe.

Jelikož je Play Globally hlavně online režimem, tak je vám jistě zřejmé, že k hraní tohoto režimu v jeho plné kráse budete potřebovat zaplacené členství Nintendo Switch Online, což je trochu problém v případě, že je takový režim tím hlavním a tady tomu tak je. Je zde sice možnost tento režim hrát i offline a to s CPU soupeři, ale odemykání nových předmětů je zde značně omezeno a to na dva kousky týdně. A to je zatraceně málo, v tomto směru by Nintendo mohlo něco udělat, jelikož hrát o dva předměty týdně žádný šlágr a asi vás to hru nějak zásadně přiměje hrát zvláště, když chcete hrát hlavně s přáteli, či rodinou v jedné místnosti. To je totiž dle mého skutečně ta pravá síla této hry, i těch předešlých z generace Nintendo Wii.

„Gaučingové“, či sólo hraní je ostatně hlavní náplní režimu Play Locally. Uvozovky jsou zcela zřejmé, u pohybových her je sezení nesmysl, že? Každopádně v tomto režimu jsem nakonec trávil nejvíce času, jelikož přesně hraní s přáteli v jedné místnosti a zvláště při nějakých příležitostech, či třeba menších párty, je tím důvodem, proč jsem si něco jako Nintendo Switch Sports pořizoval. Důvodem je tedy i fakt, že do hry Kinect Sports Rivals již zavítat díky nemožnosti zapojit do Xbox Series senzor Kinect. Takže oznámení nové sportovní kolekce pro Switch mi přišlo k velmi k chuti.

Posledním režimem je pak Play with Friends. Ten je vlastně podstatě tím samým, co jest režim popsaný v odstavci nad, ale rozdíl je v tom, že jde o hraní s přáteli online, tedy každý se svou konzolí Nintendo Switch. Upřímně jsem tento režim nijak nevyužíval, kromě jednoho testu. Pokud chcete hrát online, pak je lepší volit první popisovaný režim, kde za to můžete navíc neustále něco získávat v podobě nových kosmetických předmětů pro vašeho sportmates. Nicméně věřím, že pokud nemáte možnost hrát s kamarády v daleko lepší variantě lokálního hraní, je režim Play with Friends pro vás.

Nyní k samotným sportům, jenž jsou v kompilaci Nintendo Switch Sports obsaženy. Ve hře jich najdete celkem šest- k dispozici je tenis, badminton, bowling, fotbal, chambara, či volejbal. Výčet sportů sice není špatný, ale osobně bych zde uvítal trochu jiné kousky. Chybí mi zde třeba golf, který by se zde hodil a nic bych nenamítal ani u takového boxu, který se také velmi dobře hodí pro pohybové ovládání. Přijde mi trochu zbytečné, že je tu tenis a badminton, když jde o velmi podobné sporty a hrajete je vlastně naprosto stejně, takže se stejně přikloníte k jednomu nebo druhému. Jediná výhoda tenisu je, že jej lze hrát ve čtyřech hráčích najednou, jako tomu je třeba u volejbalu.

Pokud bych měl nějaký sport vypíchnout jako nejlepší, tak jsem si oblíbil asi bowling, který je u nás doma asi nejhranější z celé kolekce a osobně mě potěšila i přítomnost speciálního režimu, který na dráhu přidává různé překážky a mění tak bowling trochu na minigolf. Velmi dobře se mi hrál také zmíněný badminton a tenis. Trochu hůře na tom byl u mě volejbal, který osobně moc nemusím ani v reálu, ale jeho zpracování je poměrně povedené. Pokud jde o boj s meči ve sportu chambara, tak zde jsem neměl žádný zásadní problém. Ovládání je u každého sportu velmi intuitivní a rychle vám přijde do krve zvláště, pokud jsou vám sporty velmi dobře známé. Pokud jde o poslední zmíněný sport, tak jsem si nejvíce užil boj se dvěma meči a ani ten s power-upy není ke škodě.

Proč jsem nechal trochu bokem fotbal? No řekneme, že jde o nejméně zábavný sport v kolekci a nejvíce si jej užijete ve speciálním režimu s leg-strapem. Jinak nejde o moc dobře zpracovaný sport a osobně bych si přál, kdyby místo něj zde byl nějaký jiný sport jako zmíněný box, či golf. Jak jsem měl možnost čist i názory jiných recenzentů, ale i hráčů, tak je zřejmé, že problém s tímto sportem mají prakticky všichni a rozhodně tak půjde o nejmíň populární a nejmíň hraný režim v Nintendo Switch Sports

Velmi mě zajímalo, jak se hra bude ovládat s ovladači joy-con, které už mě o své přesnosti a preciznosti ve snímání pohybu přesvědčili mnohokrát. Jak jistě tušíte, tak novinka ze stáje Nintenda není výjimkou a i zde je ovládání nesmírně přesné, pokud víte, jak jednotlivé hry ovládat. To ale neznamená, že lidský faktor mizí, pokud tedy hrajete některý z sportů. Občas v zápalu boje, třeba v mém případě často v bowlingu, zkrátka té kouli nedáte tu rotaci a ty kuželky prostě všechny neshodíte. Jinak nemám k ovládání jedinou výtku. Povedlo se na jedničku.

Vizuálně hra ničím vysloveně neoslní, jelikož je v mnoha ohledech grafika spíše minimalistická a tak nějak účelová. Tím ale nechci říci, že by vás nějak urazila, či vypadal ošklivě. Řekl bych, spíše že jde o funkční vizuál, který dělá, to co dělá dobře. Technicky je pak zvládnuto všechno velmi dobře. Hru jsem hrál prakticky jen v docku, kde jede v rozlišení 1080p, ale vyhlazování hran je někdy trochu na štíru, což je u 4K TV prostě vidět. Vše ale jede super plynule bez škubání, tedy v 60 snímcích za sekundu. Co více na konzoli Nintendo Switch chtít.

Když se podívám na nedostatky, tak jsou tu zejména ty obsahové, než ty technické, či ze strany provedení. V textu jsem to ostatně už zmiňoval. A právě zmíněné neduhy stojí za tím, proč je známka níže taková jaká je. Do perfektní pohybové hry tomu chybí nějaký ten sport navíc, přítomnost nějaké kariéry, či šampionátu, a menší tlak na hraní více hráčů online. Poslední sice může být v rozporu s názory někoho jiného, ale v mém případě je důraz na online tlačen až moc. Jelikož offline si toho vlastně nemáte šanci mnoho odemknout.

Nintendo Switch Sports jsou hrdým nástupcem legendárního sportovního kousku z generace Nintendo Wii. Jednotlivé sporty se dobře ovládají a jsou zábavné, výjimkou je snad jen fotbal. Na druhou stranu zde chybí nějaké zásadní inovace a mrzí i absence nějaké kariéry, či režimu turnaje. I tak si ale hru užijete a to zejména s partou přátel, za mě ideálně v jedné místnosti. Rozhodně půjde o kousek, na nějž si čas jednoduše najdete a budete se u něj bavit.

7/10

Datum vydání: 29. dubna 2022 – potřebné místo na kartě: 8GB
Distributor ČR:  Conquest Entertainment