Pac-Man Museum+ – Recenze

Pac-Man Museum+ – Recenze

30 června, 2022 2 Od Jiří Hora

Je malý, je kulatý, je žlutý a má neustále hlad. Přesně to je Pac-Man, jenž byl do světa her uveden v roce 1980 a letos tedy slaví své 42 narozeniny. Hned v době svého vzniku si získal obrovskou oblibu a do dnešních dní má na svém kontě nespočet her. Čtrnáct z nich jsme pak nyní dostali v jednom uceleném balíčku označeném jako Pac-Man Museum+, do nějž jsem se s chutí pustil na svém Nintendu Switch, kde mi podobná sbírka přišla skutečně vhod, jelikož mi pak ty letošní cesty letadlem náležitě utíkaly.

Jak už jsem zmínil, tak v kolekci najdete čtrnáct her z této série, včetně té zcela původní. Nechybí ale ani nějaké ty novější kousky jako Pac-Man Battle Royale, Pac-Man 256, či takový Pac Motos Pac ‘n Roll Remix, který asi doznal největších změn, či dost možná jde o hru, jenž se v rámci kolekce vůbec dočkala nějakých těch úprav. Původní hra vznikla pro Nintendo DS, kde to hodně vázlo na ovládání, což je nyní minulostí. Také lze s klidným svědomím říci, že je hra daleko plynulejší a vlastně obecně vypadá lépe.

Obecně lze konstatovat, že po vizuální stránce se žádná z dostupných her nedočkala nějakých výrazných změn. Vše je hlavně o lepším rozlišení a frameratu, což je u podobných klasik vlastně vše, co potřebujete. Jedinou novinkou je tak prostor samotného muzea, kam vás hra uvrhne hned v samotném počátku. K dispozici máme jednu místnost, kde jsou umístěny herní automaty se všemi dostupnými hrami, ale i další kosmetické doplňky, k nimž je možné dokupovat další a to za zlaté mince, které získáte jednoduše hraním. K dispozici je také automat na figurky, takže pokud rádi sběratelské předměty, tak toto je skvělá příležitost. Pokud se ptáte na mikrotransakce, tak nebojte, nic tu není.

Z počátku jsem byl trochu zmaten z toho, že se nemohu pustit do všech zahrnutých her, mnoho z nich bylo totiž uzamčeno. K odemknutí ale stačí jednoduše hrát to, co je k dispozici. Ostatně hra vám to sama řekne, co je potřeba k odemčení konkrétní hry. Vývojáři nám tímto chtěli dát nějakou tu motivaci k tomu, abychom jednotlivé hry hráli. To ale není jediná motivace. Ke každé hře máme i celou řadu výzev, které můžeme plnit, což je příjemné zpestření každého jednotlivého Pac-Man titulu. A kdyby vám ani toto nestačilo, tak se můžete porovnávat s hráči z celého světa v rámci dosaženého skóre.

Jak už jsem zmínil, tak v Pac-Man Museum+ je více než jedna desítka her, kdy většina z nich staví na osvědčených základech původního Pac-Mana, tedy ženeme se bludištěm, pojídáme bílé, či žluté, kuličky a sem tam nějaké ovoce, a necháváme se nahánět duchy při snaze se jim vyhnout. No prostě klasika nad klasiky. Tyto hry jsou v rámci kolekce ty jednoznačně nejlepší, avšak je třeba zmínit, že zde občas zlobí ovládání a to zejména v těch hrách, které se nažili vsadit na 3D prostředí.

V kolekci najdeme i několik kousků, které se snažili brousit trochu jiný žánr. Takže tu máme i něco jako plošinovky, příkladem budiž Pac Land. Pak jsou tu různé multiplayerové kousky, které mě vlastně docela chytly. Díky Joy-Conům na Nintendu Switch je možné hrát lokální multiplayer ihned s kýmkoliv, kdo je po ruce. V letadle jsme to pak zkusili s manželkou a byla to skutečně velká zábava. Vlastně mohu říci, že jsem si užil každou jednotlivou hru, některou více, některou méně. Každopádně bylo skvělé mít možnost nechat se ponořit do hlubin historie série a vyzkoušet si všechny ty jednotlivé tituly, které vyšly ve svých původních verzích na rozličných platformách.

Výhody hraní Pac-Man Museum+ na Nintendu Switch jsou skutečně očividné a vlastně jsem je už všechny zmínil. Technicky jsem nenarazil v zásadě na žádnou chybu, které by znemožnila kolekci hrát. Rozlišení se pak pohybuje na standartních hladinách, tedy v docku 1080p a v handheldu 720p. Hlavním problémem všeho je pak věk dostupných her. Ty nemusí nijak oslovit mladší hráče, pokud k Pac-Manovi nemají žádný vztah. Fanoušci by ale neměli mít moc nad čím váhat.

Pac-Man Museum+ je skvělou možností jak se ponořit do historie této série a užít si jí prakticky se vším, co k dostupným čtrnácti hrám patřilo, či v některých případech stále patří. Jediné, co k hraní už nepotřebujete jsou mince, které házíte do automatů. Prostředí samotného virtuálního muzea pak skvěle ladí ke zbytku kolekce a určitě potěší i možnost si jej upravovat pomocí různých objektů a předmětů. Pokud vám Pac-Man doposud nic neříkal, tak nyní máte možnost propadnout jeho kouzlu. Jestli jde o dokonalost? To říct nelze, nedostatky zde jsou, ale nostalgické kouzlo je zkrátka mocné.

7/10

Datum vydání: 27. května 2022 – Potřebné místo na kartě: 1,1GB