Představeno DX12 Ultimate jako podpora Raytracingu u PC a Xbox Series X

Představeno DX12 Ultimate jako podpora Raytracingu u PC a Xbox Series X

23 března, 2020 0 Od Jiří Hora

Jak jistě víte, tak ovladače DirectX jsou už spoustu let podporou různým funkcím grafických karet a defacto nahradili původní OpenGL. Aktuální verzí těchto ovladačů je DirectX 12, který ale s nadcházející generací APU a API čipů RDNA 2 dostane novou vylepšenou verzi nazvanou DirectX 12 Ultimate, jinak DX12 Ultimate. Tato nová technologie bude dostupná nejen pro high-endová PC využívající výše zmíněné typy čipů, ale také konzole Xbox Series X, která právě uvedenou technologií disponuje a má být tak pro konzoli vítaným pomocníkem.

Nová ovladače DX 12 Ultimate bude zejména podporou hardwarově akcelerovaného Raytracingu a zejména pak technologie DXR Raytracing 1.1, jenž bude součástí právě Xbox Series X. Nová verze DirectX bude ale oporou i dalším novým funkcím jako je Variable Rate Shading, Mesh Shaders a Simple Feedback. Těmi by vedle PC měla rovněž disponovat nadcházející konzole od Microsoftu. Nové DirectX 12 Ultimate je výsledkem spolupráce, kterou uzavřela společnost Microsoft s výrobcem chipsetů AMD. Níže se můžete podívat na demonstrační video.