Princess Peach: Showtime! – Recenze

Princess Peach: Showtime! – Recenze

22 dubna, 2024 0 Od Zdeněk Kortan

Konzole Nintendo Switch je již téměř na konci svého životního cyklu a my netrpělivě vyhlížíme oficiální oznámení jejího nástupce, nicméně vývojáři z Nintenda nehodlají polevit ani nyní a na stařičkou konzoli nám servírují doteď jeden titul za druhým a ždímají tak z omezeného výkonu hybridní konzole, co mohou. Jak jistě všichni víme, Mario a celý jeho rozsáhlý lore je po dlouhá desetiletí u Nintenda doma, jen za existenci Nintenda Switch jsme dostali velké množství Mario her, včetně sólových dobrodružství jeho neohrožených společníků, jmenovitě Lugiho, Yoshio a nyní přišel čas na exkluzivní titul včele s Mariovo milou, princeznou Peach, která se nám přiřítila v novém exkluzivním titulu Princess Peach: Showtime! od japonského herního studia Good-Feel. V čem tedy tkví síla této hry a pro koho je vůbec primárně určena? Na to si odpovíme v následující recenzi.

V Princess Peach: Swowtime!, jak již název napovídá, hraje princezna Peach hlavní roli, přičemž celý herní děj se točí kolem ní – přesněji řečeno, kolem divadla a představení, které se chystá navštívit se svým kamarádem Toadem, vše na začátku vypadá idilicky, když vtom se zlá čarodějka Madame Grape infiltruje do představení a s její družinou zlých poskoků přebírá kontrolu nad divadlem a na princezně Peach je, aby řádění lotrů zastavila a stala se tak neohroženou hrdinkou. Tolik k nenáročné, klišovité premise.

Hra se odehrává na jednotlivých scénách velkého, několikapatrového divadla. Každé patro obsahuje čtyři scény nebo dějství, spojené se čtyřmi divadelními hrami. Vaším cílem je zahrát si hlavní roli v každé z her a dokončit je do konce. Po dokončení všech čtyř her se vám v přízemí objeví dveře s bossem. Po jeho poražení můžete postoupit do dalšího patra, kde na vás čeká další sada her a další dveře s bossem. Tento postup se opakuje, dokud nedosáhnete finálního bosse. A tady se ukazuje největší síla hry, neboť co dějství (nebo-li level), to jiný žánr a do velké míry i jiná hratelnost. V základě se jedná o lineární 2.5 D skákačku s poměrně krátkými a více či méně (o tom později) nenáročnými levely.

V každém levelu má princezna Peach jiný kostým (jinou roli) a každý kostým má jedinečnou schopnost, kterou žádný jiný kostým nemá. Cílem je využít schopnost kostýmu společně s vaším důvtipem a rychlými reakcemi, abyste došli až na konec úrovně. Na začátku každého levelu se Peach transformuje tak, aby zapadla do divadelní inscenace, kterou jde zachránit.

Tak například, jako šermířka Peach ovládáte meč a za pomoci jednoho tlačítka skáčete a s druhým kosíte nepřátele. Totéž platí i pro kung-fu Peach nebo superhrdinku Peach. Je zde i ninja Peach, kde se klade důraz na stealth postup, kde Peach se také dokáže odrazit od zdí a doskočit opravdu vysoko. Naopak jako detektiv Peach postupujete pomalu, pátráte po stopách, pozorujete prostředí a odposloucháváte dialogy, což přináší příjemné rozptýlení od akčního tempa hry. V jednom levelu je Peach třeba v roli cukrářky, která zdobí dorty a v dalším zase mořská víla, která zpívá, což je vtipně zpracované a jedná se o quick time event minihry. Velice zábavná je pak country western inscenace, kde Peach coby kovbojka nahání lotry na koni a najednou hrajeme lineární závodní hru, kde skáčete přes přeskáčky a takových překvapení hra skýtá poměrně mnoho.

Většina transformací Peach přináší velkou zábavnost, levely jsou pečlivě promyšlené a každý z nich je v podstatě taková samostatná minihra. Co si zaslouží obří pochvalu, je vizuální zpracování úrovní, kde je vidět, že tvůrci věnovali velkou péči každému detailu a na hře pracovali s láskou. Navzdory krátkosti a jednoduchému uspořádání jsou jednotlivé divadelní pasáže hravé, zábavné a především dostatečně různorodé, aby udržely příjemné tempo hry, hlavně pro mladší hráče, na které titul primárně cílí.

Úrovně se dají pak samozřejmě libovolně opakovat, v každé sbírá princezna Peach coins a hvězdičky, za které si pak může nakoupit kosmetické doplňky jako třeba různé mašle do vlasů, šaty, měnit barvu oblečení, zkrátka taková standardní klasika, která nás dospěláky asi u hry neudrží, ale mladší hráči mohou plesat blahem.

Největší problém hry je nevyváženost v rozdílech náročnosti u některých levelů, zatímco někde je to tak jednoduché, že už to snad ani víc jednoduché nemůže být, jinde jsem musel opakovat určitou skákací pasáž nebo souboj s bossem třeba i pětkrát, což bych u takové hry nečekal a hra v tomto je poměrně nemilosrdná, neboť zde nejsou checkpointy, takže při neúspěchu si zopakujete level pěkně od začátku a to hře velice ve výsledku škodí. Optimalizace hry je téměř nulová, jediné, co se dá v hlavním menu nastavit, je prohození tlačítek skákání a útoku, vypnutí vibrací a to je v podstatě vše.

Naopak, hra svým stylistickým pojetím vypadá krásně jak v doku, tak hlavně v handheldu, kde běží ve stabilních 30fps při rozlišení 720p. V doku hra jede v 900p a rovněž v 30fps. Navíc hra je bez glitchů a bugů a kromě líbivého pohádkového vizuálu má i hezký, hravý, multižánrový soundtrack, který podtrhuje atmosféru jednotlivých dějství a žánrů. Co se životnosti hry týče, nejedná se o nic dlouhého, na dohrání mi stačilo něco okolo sedmi hodin, ale zase, u takové hry, která je očividně určena dětem, to nelze vnímat jako vyložené negativum. Obsah a variabilita nízkou herní dobu vyvažuje dostatečně.

Princezna Peach konečně dostala svůj vlastní titul, který sází na obrovskou variabilitu různých miniher a žánrů, které mladší hráče seznámí s různými herními styly tím nejvíce přístupným způsobem. Jedná se o vizuálně líbivý titul, který si sice kvalitativně nezadá s Mariem, ale i tak si své fanoušky, zejména mezi dětmi najde. Nevyváženost náročnosti je však největším mínusem, jinak povedené originální jednohubky. Nicméně jsem si jistý, že svou zábavností a hravostí osloví mnohé hráče, zejména ty nejmladší, kterým Princess Peach: Showtime! lze plně doporučit.

Datum vydání: 22. března 2024 – Potřebné místo: 4,7GB
Distributor ČR: ConQuest Entertainment – Česká lokalizace: NE