Sniper Ghost Warrior Contracts – Dojmy

Sniper Ghost Warrior Contracts – Dojmy

26 června, 2019 1 Od Jiří Hora

Druhým titulem, který se nám na večírku COMGADu ukázal v hratelné podobě byl Sniper Ghost Warrior Contracts. Tato hra studia CI Games si zvolila oproti svému předchůdci trochu jiný přístup a podle představené ukázky si myslím, že je to přesně ten směr, který by sérii mohl opravdu pomoci. Sniper Ghost Warrior 3 totiž nedokázal naplnit potenciál hry s otevřeným světem, což by v případě menších lokací v Contracts neměl být problém. Vývojáři navíc do hry zahrnuli zajímavé prvky, jenž hru dostatečně ozvláštní.

Sniper Ghost Warrior Contracts je zasazen na Sibiř, kde v kůži nájemného žoldáka budeme lovit naše cíle, z nichž nám pak kápne nějaká ta pěkná odměna. Za získané peníze můžeme totiž vylepšovat své vybavení a zbraně, což nám usnadní plnění dalších misí. V předvedeném demu nám bylo dostupné vybavení názorně představeno. Ať už šlo o detektor pohybu, který nás má upozornit před případnou hlídkou, či jinými nemilými návštěvníky vašeho pozorovacího, či odstřelovacího místa. Svou roli bude mít i různorodá munice, která nám umožní střílet skrz různé materiály. Také budeme disponovat augmentovou realitou zvýrazňující různé předměty, stopy, či možné přístupové body. Tento pohled vám umožňuje speciální maska, kterou vás žoldák disponuje, takže zde tento pohled má své opodstatnění.

Demo ukazovalo přibližnou podobu misí, které vždy nabídnou vedle hlavního cíle i celou řadu vedlejších, jejichž splnění nám poskytne nějaký ten bonus. Náš konkrétní cíl v ukázce byl vedoucí vědec, který vyvíjí smrtící virovou zbraň. K cíli je pak nejlepší dostat se bez spuštění alarmu, takže za profesionalitu, či řekněme tichý postup je opět nějaký ten bonus. Nyní se dostanu k onomu zajímavému prvku této hry. Po daných cílech jde kolikrát ještě další žoldák, který se vám kořist pokusí vyfouknout a během toho vás ideálně zprovodit ze světa. Tudíž než se pustíme do likvidace cíle, je vhodné zlikvidovat vašeho soka. Či cíl zlikvidovat rychleji a následně pěkně nepozorovaně uniknout k bodu extrakce. Přiznávám, že mě samotná ukázka opravdu zaujala a jsem zvědav, jak bude hra působit jako komplexní celek.

Velice mě překvapily pozorovací schopnosti nepřátelských vojáků, ti jsou opravdu bystří a reagují pohotově. Jen pokud chcete upoutat jejich pozornost opět skvěle zafunguje prostý kámen. Osobně doufám, že možností pro odlákání pozornosti bude daleko více, než jen hod kamenem. Samotný gunplay působí také velice dobře a je zde od třetího dílu znatelný posun. Opět se pak vrací camera na střelu likvidující svého nepřítele, tedy v případě, že jde o skvělý zásah, který je následně doprovázen solidní sprškou krve, což působí efektně.

Mile překvapila i vizuální stránka, která může v poklidu soupeřit s tří áčkovou produkcí. Trochu mě opět děsí použitý Cry Engine, jenž mi stále dává za pravdu s tím, že s ním umí pouze jeho tvůrci tedy Crytek. I když se musí nechat, že představená mise běžela opravdu dobře, tedy běžela na notebooku od Alienware, což je dobře znamení. Počasí sněhové bouře působilo věrohodně a dodávalo atmosféře kruté Sibiře. Vyobrazené prostředí působilo velmi dobře, čemuž pomáhala řada efektů, včetně detailů textur, či nasvícení. Na PC se přestávám o stav technický stav bát, ale Cry Engine v kombinaci s konzolemi už bývá problémem. Více nám ukáže až samotný release.

Zatím musím říct, že ve mě nechal nový Sniper Ghost Warrior Contracts ve skrze pozitivní pocity. Nový koncept hře skvěle sedí. Vizuální stránka je na vysoké úrovni a gunplay jakbysmet. Trochu mám tedy strach z chodu na konzolích, ale věřím, že vývojáři dokáží překvapit. Přeci jen do této hry vývojáři investují prakticky veškeré své vývojářské zdroje, další tituly jen distribuují. Takže opravdu silně doufám, že tentokrát se CI Games zadaří.