Tvůrce série Gran Turismo dává větší váhu frameratu před rozlišením

Tvůrce série Gran Turismo dává větší váhu frameratu před rozlišením

18 února, 2020 0 Od Jiří Hora

Jak jistě víte, tak za celou generaci konzole Playstation 4 jsme se nedočkali plnohodnotného dílu série Gran Turismo. Díl Gran Turismo Sport měl být původně vytvořen čistě pro esportové závodění a veškerý současný obsah byl postupně dodáván a to hlavně díky fanouškům, který původní polotovar nehodlali akceptovat. Každopádně o budoucnosti série se nyní rozmluvil její původní tvůrce a šéf studia Polyphony Digital, Kazunori Yamauchi, který se s námi podělil o jeho priority. Yamauchi dává jednoznačně přednost frameratu nad rozlišením a i přesto, že byl schopen prezentovat hru v rozlišení 8K, tak je dle jeho názoru 4K zcela dostačující a není třeba vyššího. S čímž víceméně souhlasíme a i sám šéf Xboxu, Phil Spencer, řekl, že jejich cílem je hlavně lepší framerate.

Šéf Polyphony Digital by byl rád, kdyby jeho další díl série Gran Turismo by dosahoval snímkování minimálně 120fps, ale ideálnější by byl framerate 240 snímků za sekundu. Vyšší framerate než 60fps by měl dle jeho slov změnit celý zážitek a to zejména ve chvílích, kdy budou vozidla velmi těsně u sebe. Jde o přesnost a naprostou plynulost během závodu. Podle dřívějších spekulací bychom se Gran Turismo 7 mohli dočkat rok po vydání Playstation 5. Jenže Yamauchi nyní hráčskou komunitu klidní v tom, aby neměli momentálně velká očekávání. Jelikož dodal: „Když se přecházelo z Playstation One na Playstation 2, byly rozdíly ve výkonu téměř stonásobné, jenže takový pokrok už v tuto chvíli není možný. Rozdíly mezi aktuálními výkonnými zařízeními tak již nejsou tak patrné.