World of Warships Legends – Recenze

World of Warships Legends – Recenze

27 dubna, 2019 1 Od Jiří Hora

Recenze píšu již několik let, ale vždy jsem se úspěšně vyhýbal free2play titulům, které staví čistě na multiplayerovém základu. Nejen proto, že jde vždy o extrémní žrouty času, ale vždy je za tím free, něco pay. Což označuje zástupy lootboxů, tedy loterie, které vám čas od času přihrají něco skvělého, ale většinou si říkáte, že jste do toho vůbec něco dali. Když jsem dostal podnět od Wargamingu, jestli bych nezrecenzoval nové World of Warships Legends, řekl jsem si, proč ne. A musím tedy poděkovat za zaslanou Ultimate Edici, která mi recenzování značně ulehčila a to hlavně díky přístupu k vyšším třídám lodí, které by jinak stáli nějakou tu stovku odehraného času.

Hra World of Warships není úplnou novinkou, minimálně na PC. Nyní však hra vyšla i na konzole Xbox One a Playstation 4 s podtitulem Legends, načež aktualizací na Legends prošla i verze pro PC. Já jsem se vydal vstříc vodním bojištím na Xbox One a čekalo mě příjemné překvapení. Hra, i přestože se aktuálně nachází v Early Access, funguje na jedničku. Co si ale budeme nalhávat, typ her jako je World of Warships Legends nikdy nebude úplně hotov, stále se na něm dělá a vše se vylepšuje. Nicméně z technického hlediska nelze nic vytknout. Vizuálně vypadá hra opravdu pěkně, každá z dostupných lodí je vymodelována do nejmenšího detailu a vodní plochy s vyobrazenými ostrůvky působí výtečně. Osobně jsem měl z tohoto aspektu hry mírné obavy. Přeci jen vím, jak spousta free2play her vypadá a většinou to není žádná sláva. Tady mohu smeknout.

Ohledně herních režimů se nebudeme bavit o nějakém velkém počtu. Jsou tu dva PvAI a PvP. I když se může po dosažení určité úrovně zdát, že se otevřela jakási kampaň, pak buďte v klidu, neotevřela. Jde jen o jakési výzvy, které je možné v rámci dvou hlavních režimů splnit a za to pak získáte nějaké ty odměny. Proti umělé inteligenci nebo hráčům budete bojovat ve čtyřech módech, tedy Standard, Domination, Encounter a Zone. V prvním případě je potřeba získat převahu nad nepřátelskou základnou a zničit ji. V druhém jde pak o klasické zabírání několika bodů na mapě. Encounter je agresivním herním modem, kde hráči bojují o jediný bod uprostřed mapy. Poslední mód Zone je podobný předchozímu, ale hlavním cílem je vyčistit onu oblast od nepřátel a udržet ji po dobu jedné minuty. Zóna se objevuje vždy po svou minutách. Režimů není ani málo, ani moc.

Trochu mě mrzí, že hra neobsahuje podobně jako World of Tanks singleplayerový režim, který je tam nazván Stories, jenž nám dává možnost projít si známé tankové bitvy. Tento režim ve World of Warships Legends momentálně postrádám, jelikož tady by měl jistě potenciál. Lodní bitvy jsou jednou z důležitých částí 2. Světové války a rozhodně je z čeho čerpat. Já osobně doufám, že vývojáři z Wargamingu tento režim časem do hry také implementují. Obzvláště, když her s touto tématikou je jako šafránu.

Samotné pojetí bitev je oproti původnímu World of Warships daleko rychlejší, ale kupodivu, co jsem mohl pozorovat, je tomu tak dobře. Hra je svižnější a zábavnější a přesto vám nechybí nic, co byste si od palby z několikadesetitisícového kolosu představovali. Každá loď dostupná ve hře potřebuje specifický přístup a má jiné výhody, či nevýhody. Torpédoborce jsou rychlejší, obratnější, disponující menší palebnou silou z děl, což vynahrazují torpédy. Obří křižníky, jako USS Texas, mají větší odolnost, ale manévrovatelnost a rychlost je daleko menší. Pálebná síla takové lodi je pak devastující, ale je potřeba si palbu dávkovat z různých baterií, jelikož přebíjení není zrovna silná stránka takové lodi.

Osobně jsem měl trochu strach z toho, jak to bude vypadat matchmakingem, jelikož s menší lodí a nižší třídou by měl začínající hráč silnou nevýhodu, a to nemluvě proti těm, kteří si zaplatí prémiový účet, který ještě nabízí prémiové lodě jako na dlani. Strach ze mě naštěstí rychle opadl, jelikož hra mě vždy poslala do co nejvyrovnanějších bitev. Pokud tedy nedisponujete silnými loděmi, nečekejte, že budou proti vám takové stát PvP režimu, nebo já na žádnou takovou hru nenarazil. To neplatí PvAI, kde může být vše namíchané, ale vždy je to vyrovnané ku týmu lidských hráčů, jenž do bitvy vstupuje. Mé největší obavy ustoupily, každopádně je znát přeci jen to, že někteří do hry přeci jen peníze investují, jelikož lodě některých ve stejné třídě disponovaly nějakým tím vylepšením, ale ne ku odehrané úrovni.

Lodě mají možnost drobných úprav, které zajišťuje technologický strom. Ten ukazuje evoluci bitevních lodí od těch prvních, až po ty největší a nejsilnější. K dispozici jsou tři národy a to Spojené státy, Japonsko a Spojené království, kdy každý z nich vám na konci dá vrchol jejich dobové válečné techniky. I když je národů zatím málo, minimálně očekávám nárůst o Německo, tak o samotné lodní typy nouze není. Vývoj lodí, či možnost jejich vylepšení je dána dvěma faktory. Prvním je klasické hraní s danou lodí a zisk zkušeností. Druhá možnost je skrze speciální měnu, kterou je možné dobíjet za skutečné peníze a vývoj tak trochu urychlit, ale abych hře nekřivdil, tak vám tyto kredity také čas od času poskytne. To neplatí o prémiové měně, jenž získáte jen v případě, že máte placen prémiový účet. Za takové kredity pak máte prémiové křižníky jako na dlani.

Byť se může zdát, že mají hráči s prémiovým účtem výhodu, tak tomu tak není, ve hře samotné to vnímat nebudete, jelikož matchmaking vás propojuje s hráči se stejnými možnostmi. V tomto případě jde o službu pro ty, kteří se hře chtějí naplno věnovat a možná zabrousit i do esportu. Oceňuji, že hra nedisponuje loterií lootboxů, byť ony mikrotransakce zde jsou, ale upřímně ty byly vždy živnou půdou podobných titulů. Tím neříkám, že mikrotransakce jako takové podporuji, to rozhodně ne.

World of Warships Legends se mi v zásadě líbí. Vypadá výborně, skvěle se hraje a matchmaking je rychlý a funkční. Osobně bych ocenil více hratelných národů a nějaké ty historické bitvy. Štve mě například i to, že bitvy v podstatě na samotné národy nehrají, prostě si hráč vybere loď a je uvržen do víru bitvy, kde jeden tým mohou tvořit klidně lodě všech tří dostupných národů najednou. Ocenil bych například i bitvy, které budou ovlivňovány tím, že půjde jeden národ proti druhému bez jejich vzájemného mísení s nějakým tím skutečným scénářem odvozeným od nějaké skutečné bitvy. Hra by také snesla nějaké to propojení s ostatními hrami, tedy World of Tanks a World of Warplanes, i když v druhém případě to není v současnosti možné vzhledem k absenci této hry na konzolých. V tomto má navrch konkurenční WarThunder.

SOURHN

War of Warships Legends posouvá původní koncept této hry do rychlejších a zábavnějších rovin. Hra velmi dobře vypadá a skvěle se hraje, ale rozhodně není dokonalá. Obsahově nevyužívá svého plného potenciálu, což je rozhodně škoda, ale věřím, že to vývojáři brzy napraví. Samozřejmě je tu onen problém s nenáviděnými mikrotransakcemi, ale ty jsou vzhledem ke konceptu hry nutným zlem, aby hra mohla zůstat naživu. Pokud ale toužíte bojovat na námořních kolbištích a jste se vším ve hře za dobře, pak není nad čím váhat, tedy obzvláště když je vlastně samotná hra zdarma.

Distributor ČR: Wargaming.net, Oficiální Xbox Store a Playstation Store