Zombie Army 4 – Recenze (Nintendo Switch)

27 dubna, 2022 0 Od Jiří Hora

Před více než dvěma roky vydalo herní studio Rebellion další díl ze své spin-off série Zombie Army, která sekundu hlavní sérii Sniper Elite. Titul nesoucí název Zombie Army 4 Dead War, jsme si poměrně detailně zrecenzovali už během původního vydání, přičemž o onu recenzi se postaral Láďa. Já se měl nyní možnost do hry opět ponořit a to v rámci nově vydané verze pro konzoli Nintendo Switch. Tato verze ve svém základu neobsahuje pouze původně vydanou hru, ale také obsah celého prvního Season Passu. Mluvím o prvním, jelikož je k dispozici už druhý a dokonce třetí, ale bohužel jejich obsah je třeba si připlatit.

Jak už to u druhého recenzování té samé hry bývá, tak nebudu mluvit o hře v tom úplně komplexním směru, jelikož to už jsme jednou udělali, jak už jsem zmínil. Místo toho by vás mohli zajímat rozdíly, jenž v tomto směru jistě pramení a potenciální zájemce o v podstatě „mobilní“ verzi by mohlo zajímat, jak se hra na Switch hraje, jak vypadá a jak to celé běží.

Předně mohu říci, že obsahově hra nijak nestrádá. To, co obsahovala původní verze a že jsem i společně s Láďou hrál, obsahuje i verze pro Nintendo Switch. Tvůrci nesáhli k žádným kacířským praktikám a díky zahrnutému prvnímu Season Passu je zde vlastně obsahu i o něco více, než tomu bylo v případě původního vydání. A ne, nedostal jsem žádnou vyšší verzi hry, alespoň název hry ve Storu mi k tomu nedal jediný podnět, abych si něco takového myslel.

V zásadě jsem se během recenze zaměřil zejména na trojici nových úrovní, které jsou právě součástí prvního Season Passu a jeho dodatečné kampaně. Ta mě zavedla do zcela nových prostředích, přičemž musím uznat, že se tvůrcům skutečně povedli, až jsem byl překvapen. Když bych vzal v potaz, že bych za ně měl platit, jako že původní vlastníci museli, tak by mi to skutečně nevadilo, jelikož jejich kvalita si nic nezavdá s obsahem původní hry.

První mise mě zavedla do tajemné laboratoře, kde se nám do rukou dostane tajemství samotné zombie nákazy. Tato mise nás totiž zavedla opět do nitra Třetí říše, tedy Německa. Kampaň mě pak v rámci druhé mise vyslala do Transylvánie, kde bylo zase třeba odhalit tajemství místního krvavého kultu a to uvnitř opuštěného hradu. Myslíte, že tvůrci využili jistou tématiku s jistým místním hrabětem? Co myslíte? No, zahrajte si to. Každopádně nová kampaň, jenž je nazvaná celkově jako Hell Cult, mě nakonec zavedla do velkého opuštěného podzemního města, jenž je zdrojem všeho zla a děsivých událostí. Myslím, že pokud jde o jistou formu zpracování mysticismu a okultismu. Vývojáři neudělali opět krok vedle a já si všechny tři nové kapitoly náramně užil. Nová kampaň skvěle doplňuje originální kampaň. Docela jsem nalákán na další kapitoly v rámci Season Pass 2 a 3, jenž zahrnují dalších 6 kapitol a tedy dvě kampaně. To ale už přeci jen není úplně předmětem recenze.

Sice se nebudu hrabat v herních mechanikách, jelikož ty zůstali ve všech ohledech zachovány, ale rozhodně je třeba se pozastavit nad tím, jek se hra vlastně na Joy-conech hrála. Přiznávám, že mám občas menší problém s delším hraním, pokud hraji čistě v handheld režimu a to díky tomu, že Joy-cony jako takové jsou zploštělé. Zkusil jsem samozřejmě i implementovanou možnost pohybového zaměřovaní, která se skvěle hodila pro sledování cíle s hledím. Tuto funkci je ale třeba aktivovat před hraním. Nicméně to není problém hry jako takové, která se hrála velmi dobře, což je tedy zásluhou i technického zpracování, jenž s tímto přímo souvisí.

Navzdory tomu, že hra běží na slabším hardwaru, než v případě původních verzí, tak je třeba uznat, že hra vypadá velmi dobře. Jistě je znát nižší rozlišení a snížení kvality textur, ale zejména v režimu handheldu to není nijak citelné. Zde titul běží v 720p, což je standardem. Osobně jsem měl nejvíce strach ze samotného chodu, kde jsem očekával tak trochu propady snímkování, ale tvůrci ukázali svým výtvorem dokázat mému já, že obavy nebyly na místě. Zombie Army 4 si drželo bez jediného propadu stabilních 30 snímků za sekundu. Proti původním 60 fps, co jsme měli ještě na konzolích Xbox One X to sice není žádný nářez, ale svou práci to v rámci této platformy odvede.

Nintendo Switch verze má ale přeci jen jednu výhodu vůči velkým konzolím a to je lokální bezdrátový multiplayer, který sice není split-screenem, ale stále jde o něco na daleko osobnější úrovni, než-li je online kooperace. Já měl možnost jenom jednoho hodinového testu a kamarádem, ale i tak to fungovalo velmi dobře. Celkově lze takto hrát až ve 4 hráčích, stejně jako v online kooperaci. V té jsem strávil trochu více času a i zde nemám ke stabilitě žádné připomínky. Po většinu času jsem ale hrál sólo a tady jde vždycky trochu cítit, že hra cílí přeci jen na tu kooperaci, ale i přesto jsem si jí byl schopný užít, tak jak jen se dá.

Switch verze Zombie Army 4: Dead War mě nezklamala, ba naopak příjemně překvapila. Tvůrci to neodbyli jen nějakým ořezaným portem, ale dali si na této verzi opravdu záležet, což se také promítlo do výsledného produktu. Nejen, že hra využívá nějaký zajímavých možností konzole Nintendo Switch, ale zároveň obsahuje i první Season Pass v základu a navíc prostě dobře běží a zároveň na své možnosti i vypadá. Jestli jste tedy hru nehráli, zároveň máte konzoli Nintedo Switch a láká vás zombie tématika, tak zde nemůžete šlápnout vedle.

8/10

Datum vydání: 26. dubna 2022 – Potřebné místo: 5,3GB
Distributor ČR: HYPE.cz