Arizona Sunshine 2 – Recenze

Arizona Sunshine 2 – Recenze

27 února, 2024 0 Od Pavel Hireš

Zase přišel čas  zneškodnit pár živých mrtvých taky známé jako fredds. Překvapilo mě že tak pěkná hra jakou Arizona Sunshine 2 bezesporu je může vyjít na VR. Trumfne ale jiné populární VR hry, mezi něž řadíme i náš Beat Saber? Tuto otázku si zodpovíme touto recenzí.

Hned z kraje, co jsem spustil hru, jsem se ocitl v temném karavanu, což pro mě nebylo vzhledem k žánru žádným překvapením. Ve skromném přívěsu můžete najít pár pěkných věci ale “wow” přišlo poté, co jsem okusil čerstvý virtuální vzduch, tedy vešel do herních exteriérů. V ten moment jsem si uvědomil, jak úžasně může vypadat VR hra. Tyto první dojmy mě následně neopustil, což jen tvrdilo atmosféru celé hry, jenž dokázala ještě slušně zvednout mou hladinu adrenalinu.

Během hraní se rozhodně nebudete nudit, či cítit stereotyp, jelikož je svět tvořen různými unikátními prostředími. Podíval jsem se tak na parkoviště, do různých budov, vojenské základny, ale také do tunelů, jenž měli obzvlášť skličující a temnou atmosféru. Hlavně když se v jejich útrobách skrývají hordy hladových živých mrtvol. Pokud jde naopak o nejzábavnější místa, pak tu budou jistě budovy, zde si v rámci likvidací freddů skutečně vyhrajete.

Arizona Sunshine 2 je hra plná lootu, který se nachází na různých místech herní mapy. Pokud tedy holdujete lootu a jste jeho vášnivými sběrači, pak vězte, že můžete koukat do každého koutu a třeba i důkladně prohledávat jednotlivá auta, ať už jde o jejich palubovku, kufr, sedadla. Najít zde můžete jídlo, munici, ale třeba i nové zbraně a to za to prostě stojí.

Hlavní postavu jsem si osobně zamiloval, jelikož nešetří různými vtípky a narážkami, byť je otázkou komu je vypráví, když jsou všichni kolem mrtví a chtějí, abyste se mezi ně zařadili také. Takový ten smutný příběh přeživšího. Jenže děj hry je takovou komickou satirou, kde vtípky opravdu nešetří. Hodí se vtipy do podobného herního žánru? Za mě určitě ano. Když vás dusí úzkost, bezmoc, strach a nejistota, je to příjemné odlehčení situace.

Co mi přišlo trochu nevybalancované byla střelba. Dlouho mi trvalo, než jsem přišel na to, jak správně mířit. I přesto mi občas přišlo, že si zbraň dělá co chce, respektive střílí si kam chce. To ale není problém jen Arizona Sunshine 2, ale také SuperHot VR. To je u hry, která sází na střílení poměrně problém. Ale je pravda, že střelba z reálné zbraně také není stylem ala Call of Duty.

Střílení jsme si probrali. Teď bych vám řekl něco k samotným fredds, tedy místních zombie. Těch ve hře nebylo málo. Způsobů, jak je zneškodnit je nespočet, přičemž někdy můžete být opravdu kreativní, což je skutečně zábavné. Nicméně jich je někdy tolik, že si záda neuhlídáte, v ten moment jsem si říkal, že bych asi reálně apokalypsu nepřežil. Neříkám tím ale že se hra nedá zvládnout. Zombie není ani moc ani málo, vždy se to dá zvládnout. Jen je třeba najít ten správný způsob jak situace zvládnout.

Podíváme se na Chůzi. U VR her je zpracování chůze důležité, protože se vám z ní může dělat blbě. Rychlost chůze nebyla přemrštěná, takže na mě působila přirozeně. Když jsem hrál na ve VR DOOMa, vydržel jsem cca 10 minut hraní. Chození tam bylo jako kdybych běhal velkou rychlostí. Když jsem to chtěl hrát, musel jsem se pohybovat pomocí portálu a to pak trochu degradovalo zážitek. Teleport nabízí i Arizona Sunshine 2, právě kvůli problémům s kinetózou. Otáčení do stran si můžete nastavit tak, jak vám to bude vyhovovat. Kalibrace výšky tady taky nechybí. Obecně ale mohu říci, že pohyb v tomto herním kousku pro mě problémem nebyl.

Technická stránka je v rámci VR na velmi dobré úrovni. Mohu mluvit o grafických detailech, nasvícení prostředí, či stínech. Kdy slunce dokáže tvořit úžasné odlesky a temné kouty budov jsou, no opravdu temné, takže baterka je naprostou nutností. To má na atmosféru opravdu blahodárný účinek. Zvuk nebyl ani špatný, ani dobrý, byl jen průměrný. Na zážitku tedy nepřidá ani nebere.

Pokud jde o zbraňový arzenál, tak zde najdeme různorodé kousky od pistolí, přes samopaly a brokovnice, až po odstřelovací pušky. Nechybí ani kulomety pro ten správný “Rambo” styl. Jen je třeba se mít na pozoru před střelbou do vlastních, tedy vlastních nohou, To není nic, co byste při střetech s freddy chtěli. Zbraní je ve hře opravdu spousta. Díky tomu vás stejně malé pistolky nezačnou nudit. A co by to bylo za zbraně, kdyby na nich nemohli být různé gadgety jako baterky nebo optika.

Hra vedle zábavné kampaně pro vlky samotáře, či několik přátel, nabízí také režim horda, kde budete bojovat o své přežití s dalšími hráči v kooperaci. Jak už to v případě podobných režimů bývá, tak každá vlna nepřátel je těžší a těžší, takže je důležitá komunikace mezi hráči a také určitá taktika a strategie.

Co hře schází? Dle mého by hře prospěla možnost tvořit určité zbraně svépomocí podobně jako tomu je u takového Dead Island, což by hře přidalo další rozměr, ono prkno s hřebíky také neomrzí. Také bych uvítal větší interakci s prostředím. Ostatně jde o VR hru, u které se to přímo nabízí. Také bych uvítal, kdyby hra možná umožňovala i klasický režim zobrazení a ne jen svou VR variantu. Věřím, že i tak by měla co nabídnout. Také mě zamrzela jistá tupost nepřátel. Ale jsou to zombie, takže jim tu tupost asi můžete lehce odpustit.

Kolem a kolem Arizona Sunshine 2 nabízí skvělý adrenalinový zážitek v prostředí VR. Atmosféra hry je poutavá, různorodost zbraní přidává na atraktivitě, přičemž potěší také grafické zpracování. Chůze ve hře je na poměry VR pohodlná a nabídka různých prostředí přidává na pestrosti. Potěší také režim hordy a možnost hraní s přáteli. I přes drobné nedostatky, jako obtížné míření, je titul skvělým přírůstkem do světa VR her.

Datum vydání: 5. prosince 2023 – Potřebné místo: 50GB
Distributor ČR: N/A – Česká lokalizace: NE

Použito zařízení: HTC Vive