Destroy All Humans! 2 Reprobed – Recenze

20 září, 2022 0 Od Ladislav Procházka

Uplynul nějaký čas a opět na naše herní železa zavítal ten, jehož humor je všechno, jen ne korektní. Osoba, která má v arzenálu tolik zbraní, jako málo která armáda. Postava, která je v celém širokém vesmíru jediná skvělá, nebo si to alespoň o sobě myslí. Ano, přesně tak, Crypto je zpět a sním i nový díl, respektive remake titulu Destroy All Humans! 2: Reprobed

Pamatuji si, že remake prvního dílu jsem si s chutí užil. Jednalo se o nenáročnou „béčkovou“ hru, která fungovala, její vizuál byl oproti původnímu dílu velmi vylepšen a vlastně byla takovou hrou na ty večery, kdy se potřebujete pouze odreagovat a nechcete nad ničím přemýšlet. O tom, že bych toužil po remaku druhého dílu by se říct nedalo, ale když už je tady, tak proč se mu nepodívat na zub. Je potřeba se v universu Destroy All Humans! posunout v čase o 10 let dopředu. Hlavní postava Crypto se stal prezidentem Spojených států, avšak nic netrvá věčně a tak v úvodním filmečku vidíme, jak Cryptovu mateřskou loď napadl Sovětský svaz. Kvůli tomuto incidentu na palubě bohužel zahyne velitel Pox, jenž tak dále v celém díle vystupuje jako takový hologram. A tak naštvanému mimozemskému chrliči jedovatých vtipů, čili Cryptovi, nezbývá nic jiného, než hnát se za pomstou.

Určitě je takhle v úvodních větách fér si říct, že to nadšení, které jsem měl v rámci prvního remaku už rozhodně opadlo a po několika minutách hraní druhého dílu už ani nepřišlo. Destroy All Humans! 2 totiž vypadá snad skoro stejně, jako onen první remake. Oba tituly si jsou graficky velmi podobné, bohužel Crypto je svými hláškami někdy až trapný, než vtipný a mapa, kde se příběh odehrává nedoznala také moc velkých změn. Škoda, že se autoři nepokusili svět více zatraktivnit, roztáhnout, naplnit ho bohatšími úkoly. Takhle se vše opět tváří jako vymezená aréna pro hraní.

Ano, určitou vzpruhou je možnost cestovat i do jiných lokací, než jen po USA. Nově se tedy za dobrodružstvím vydáte do Anglie, Ruska nebo Japonska a také nesmím zapomenout na Měsíc. Plníte zde jak hlavní, tak i vedlejší mise, které jsou ale v podstatě po celou hru totožné. Koncept úkolů je ve skrze podobný. Pronásledování, doprovod různých postav, obrana bodu proti nepřátelským hordám a tak to samé stále dokola. Občas Vás samozřejmě z tohoto kolotoče může vyvést nějaký boss, který bývá tuhý, ale pokud tu a tam splníte vedlejší misi, za kterou dostanete cenné prostředky, díky kterým si můžete vylepšit své zbraně, tak byste neměli mít problém.

Jenže můj celkový problém s Cryptem je ten, že ač má hlavní hrdina několik různých zbraní, vsadím se, že většina z Vás, stejně jako já, skončí u Zap-O-Matic, tedy jakého si chrliče elektrického výboje. Když je zbraň vylepšená na maximální úroveň, stačí Vám jen držet tlačítko a šipku dopředu, což je škoda a všem ostatním hrám, které používají podobný koncept bych rád vzkázal: „Shame on you!“ Rozumím tomu, že aktuální díl není žádnou AAAA hrou, jak se nyní nejnovější tituly označují, ale z autorů mám pocit, že se značkou mají vážné úmysly a tak jim jednoduše nemohu odpustit to, že inovace se o hru pouze otřely.

Dalším kamenem úrazu nejsou ani tak bugy, jako naprosto šílená AI. Umělá inteligence nepřátel je na takové úrovni, že i postavy z Call of Duty jsou vysokoškoláci. Autoři podobných her by si měli už konečně uvědomit, že jednoduché eliminace desítek tupě nabíhajících postav nebudou bavit hráče déle než hodinu a pokud to myslím se značkou vážně a dohrání hlavní dějové linky trvá zhruba deset hodin, tak je na čase s tím něco udělat. Úplně jsem skřípal zuby, když pokaždé všechny mise, které na začátku vypadaly, že půjdou splnit rozdílnými způsoby, končili tím, že jsem vytáhl Zap-O-Matic prostě jsem prošel hordou všech nepřátel. No a to, že NPC postavy v příběhu nejedou podle zaběhlých kolejnic, občas se zdrží, občas stojí na místě a nic nedělají a tak se příběh neposune dál, to už je jen poslední bod k „rage quitu“. Naštěstí mi vždy zafungoval restart hry a vše bylo v pořádku.

Abych tohle psaní nekončil vyloženě negativně, tak závěrem bych rád zmínil, že hra podporuje lokální Co-Op s rozdělenými obrazovkami, takže pokud víte, že bude deštivý víkend a máte volno, tak můžete pozvat stejně naladěného kamaráda a užít si určitě více zábavy, než když byste hru hráli čistě sólo.

Nechápejte mne špatně, ale remake prvního dílu byl něco wow, vzpomínky z dětství. Druhý díl Destroy All Humans! 2 Reprobed je dílem vyvinutým s dobrými úmysly, kvalitních technikou, ale oproti předchůdci nepřináší vyloženě nic nového. A dva roky není zase tak dlouhá doba, abych zapomněl. Pevně věřím, že další díl z této série už bude právoplatné pokračování. Pokud budete hrát hru ve dvou, přidejte si bod, ale jinak se jedná o fajnovou průměrnou hru.

5/10

Datum vydání: 30. srpna 2022 – Potřebné místo na disku: 50GB