Farming Simulator 22 demonstruje paralaxní okluzní mapování a Sběratelskou edici

Farming Simulator 22 demonstruje paralaxní okluzní mapování a Sběratelskou edici

9 července, 2021 0 Od Jiří Hora

Farming Simulator 22 je pro mnoho herních nadšenců jedním z nejočekávanějších titulů letošního roku. Ať si každý z nás říká co chce, tak si stejně čas od času zarelaxujeme nad polem se svým oblíbeným traktorem. Farming Simulator 22 má navíc přinést celou řadu novinek a zároveň půjde o první díl plně vyvíjený pro konzole nové generace. Nový engine bude navíc na těchto konzolích a PC rovněž využívat technologie paralaxního okluzního mapování, přičemž tuto technologii se nám vývojáři rozhodli představit a aby toho nebylo málo, tak jsme se dočkali odhalení Sběratelské edice, která bude zahrnovat hru, tři plakáty, výuková videa pro moddery, 24 značkových samolepek a USB majáček, který bude replikovat majáky ve hře po zapojení.

Ve hře Farming Simulator 22 budou povrchy vypadat realističtěji a přirozeněji, a to díky paralaxnímu okluznímu mapování, které jsme implementovali do GIANTS Engine 9. Díky paralaxní okluzi budou terén a další povrchy ve hře vypadat detailněji a dynamičtěji, pokud v nastavení tuto funkci zapnete. Pojďme se podívat na to, co se doopravdy chystá. “ stojí v oficiální tiskové zprávě.

Co je paralaxní okluzní mapování?

Pokusíme se to vysvětlit co možná nejjednodušeji: Paralaxní okluzní mapování je technika, která v podstatě vylepšuje detaily texturovaného povrchu a dodává mu hloubku – jako stopy po pneumatikách na poli, které brázdí zemi. Nyní jsou hlubší a to z tohoto důvodu:

V rámci prvního kroku paralaxní okluzní mapování snižuje geometrickou složitost 3D modelu, například štěrk na cestě nebo cihly ve zdi. Snížené detaily povrchu se transformují v plochou texturu. Když se model ve hře vykreslí, detaily povrchu se uloží do takzvané „výškové mapy“. Ta vypadá takto:

Výšková mapa v podstatě přidává hloubku jinak plochému povrchu. Představte si výškovou mapu jako zeměpisnou mapu s kopci a údolími. Různé barvy znamenají různou hloubku. Jak vidíte na výškové mapě nahoře, čím temnější povrch je, tím je hlubší. Podle těchto informací uložených v obrázku se pak daný povrch rekonstruuje ve hře a zobrazí se jako třírozměrný a realistický.

No dobrá, ale proč paralaxní okluze?

Existuje pár důvodů, proč používat paralaxní okluzní mapování ve videohrách, jako je Farming Simulator 22. Tak především výsledek vypadá velmi realisticky a povrchům ve hře rozhodně přidává hloubku. Nevypadá to úžasně? Jen se podívejte na tuto vizualizaci povrchů, které získávají hloubku.

Dalším důvodem je přívětivost k výkonu. O úrovni paralaxního okluzního mapování rozhoduje váš hardware a grafické nastavení. Díky tomu můžeme Farming Simulator nadále vylepšovat a zároveň mít shovívavé hardwarové nároky pro všechny hráče.

Pokud to váš systém zvládne, použijte vysoké nastavení a získáte ten nejlepší možný výsledek. Pokud ne, žádný strach – Farming Simulator 22 si užijete na nižším nastavení a s vypnutou paralaxní okluzí.

A jak ta hra bude vypadat?

Silnice, pole, zdi a budovy: Vylepšených povrchů si všimnete všude, když se budete procházet po Elmcreeku, Erlengratu a… no, tu třetí vám ukážeme brzy.

Na paralaxním okluzním mapování stále pracujeme, ale díky tomuto prvnímu porovnání byste měli mít jasnou představu o tom, co můžete očekávat.

Vezměte prosím na vědomí, že tento efekt nemusí být správně reflektován na fotkách oproti živému hraní, až Farming Simulator 22 vyjde s paralaxním okluzním mapováním a poběží na vašem systému.

To bude pro dnešek všechno a prozatím se podívejte na zemi. Nepřijde vám, že byste se cítili víc naživu, když byste po této kamenité cestě kráčeli naboso? Vypadá hezky, že?