Final Fantasy VII Remake Intergrade – Recenze

5 července, 2021 0 Od Jakub Číhal

Říká se,že na to nejlepší se vyplatí počkat. V případě Final Fantasy VII Remake to platí snad i sedminásobně. Hra, kterou tolik fanoušků tak toužebně vyhlíželo, byla oznámena již na E3 v roce 2015, ale vyšla až loni, jako exklusivita na Playstation 4. Aby toho nebylo málo, nedočkali jsme se celé hry, ale pouze její první epizody. To se nakonec ukázalo jako ne vyloženě dobré, ale rozhodně ne špatné rozhodnutí, protože první epizoda Final Fantasy VII Remake Intergrade nakonec byla plnohodnotnou hrou s uzavřeným koncem. Další rok ale trvalo, než se hra konečně dočkala i verze pro aktuální Playstation 5. A té se teď podíváme na zoubek.

Final Fantasy VII Remake Intergrade není jen o grafickém kabátku. Square Enix je sice firma nenažraná a nechá si bez problému zaplatit za cokoliv, ale hlavním lákadlem Final Fantasy VII Remake Intergrade je zbrusu nové dlc, které se točí kolem Yuffie, mladé bojovnice z kontinentu Yutai. Protáhne nás dvěma novými kapitolami, které jsou chronologicky zasazené mezi kapitoly 7 a 12 původní hry. Pokud jí ještě nemáte dohranou, klidně si na dlc počkejte, ať si zbytečně něco nevyspoilerujete. Yuffie je na první pohled naivní, zbrklá, možná až trochu praštěná, ale postupem hraní si jí prostě zamilujete. Sice se nevyrovná božské Tiffě, ale je to jen o prsa.

Yuffie je do Midgaru vyslána s jediným cílem. Kontaktovat odboj, který bojuje proti organizaci Shinra a zmocnit se tajemné Matérie. K cíly ale vede složitá cesta a pomáhat jí tak bude Sonon. Zatímco Yuffie můžou pamětníci znát jako jednu z vedlejších postav původní verze Final Fantasy VII, Sonon je úplně nová postava, která byla vytvořena jen pro účely tohoto dlc. Příběh, který sice na první průchod vystačí na 5-6 hodin dokáže i na tak malé ploše zaujmout a stejně jako ten v původní hře, i zde se opírá hlavně o výborně napsané a hlavně zahrané a zrežírované postavy. Děj je doslova prošpikován výbornými příběhovými animacemi, které v takové kvalitě dokáže málokteré studio. Potkáme v něm i plno postav, které již z původní hry známe a ke konci také nabídne události, které budou mít zásadní význam v druhé epizodě Final Fantasy VII Remake.

Co se hratelnosti týče, je prakticky stejná jako v základní hře. Opět se jedná o akční záležitost s bohatou RPG nadstavbou. Yuffie je vycvičená jako ninja a proto je schopná bojovat jak na blízko, tak hlavně na dálku pomocí hvězdic. Boj za ní je tak přece jen trochu jiný, ale velice rychle si na něj člověk zvykne. Kromě klasických útoků na řadu samozřejmě přijdou různé techniky a kouzla. Plně hratelnou postavou je pouze Yuffie. Sonon je podpůrnou postavou, která bojuje automaticky, ale lze mu zadávat povely. Obou postavám je pak možné modifikovat vybavení i materie, upgradovat zbraně atd. Skvěle pak fungují i společné útoky, kdy se obě postavy podílí na devastujících kombech. Ta se samozřejmě hodí hlavně při soubojích s bossy, o něž dlc není ochuzeno a opět, v duchu původní hry, se jedná o naprostou špičku. Pokud vás tedy soubojový systém v původní hře bavil, budete s dlc spokojeni.

Novinkou u Final Fantasy VII Remake Intergrade je pak minihra Fort Condor, kterou si možná také budete pamatovat z původní Final Fantasy VII. Jedná se o strategickou hru, kde je vaším cílem zničit nepřátelské základny. K tomu na hrací plochu stavíte bojové jednotky, které postupují vpřed, ničí obranu nepřítele a snaží se dojít až k pevnostem. Princip je poměrně jednoduchý, ale hra v sobě ukrývá hloubku a bez dobrého strategického uvažování se daleko nedostanete. Soupeři vám pak budou obyvatelé Midgardu, které můžete vyzvat na souboj. Fort Condor je povedenou záležitostí, ve své podstatě tak trochu podobné Gwentu z Zaklínače 3. Je to prostě hra ve hře a klidně v ní můžete utopit desítky hodin.

Obsahovou část recenze na Final Fantasy VII Remake Intergrade máme za sebou a pojďme se teď podívat na to, jak moc se vylepšila po technické stránce. Rovnou řeknu, že podstatně. Na výběr máte ze dvou grafických režimů. Jeden se soustředí na co nejlepší grafickou úroveň, nejvyšší rozlišení, ale daní za to je pouze 30 snímků za vteřinu. Druhý režim pak nabídne grafickou stránku trochu horší, ale za to hra poběží v 60 fps a je to rozdíl natolik podstatný, že sem hrál pouze v něm.

Final Fantasy VII Remake Intergrade je skutečně hodně akční hrou a vyšší snímkovací frekvence obrovským plusem. Výraznou změnou prošly i textury, které v původní hře byly na některých místech neuvěřitelně nekvalitní, to nyní s upgradem na Playstation 5 přestává platit. Nezapomnělo se ani na 3D zvuk, hlavně na sluchátkách je hra fantastická a v neposlední řadě jsou obrovským způsobem sníženy nahrávací časy. Co zamrzí tak je absolutní ignorace možností ovladače Dualsense, měl jsme při hraní zkrátka pocit, že tomu něco chybí. Kdo si vyzkoušel hry jako Astrobot, nebo Returnal tak ví o čem mluvím.

Podrženo sečteno, Final Fantasy VII Remake Intergrade je parádní verzí už tak výborné hry. Pokud jste s jejím hraním stále váhali, právě teď je ta ideální doba. Pokud bych měl hodnotit pouze dlc, byla by známka asi o bod nižsí, než jakou může vidět v hlavičce recenze. Pokud se ale dívám na Final Fantasy VII Remake Intergrade jako na celek, ten bod navíc si plně zaslouží. Final Fantasy VII bylo ve světě videoher vždy pojem a je skvělé, že se s tímto klenotem mohou seznámit i mladší hráči a pamětníci zase zavzpomínat na své herní začátky.

Datum vydání: 10. června 2021  – Potřebné místo na disku: 82GB