Outriders: Worldslayer – Recenze

Outriders: Worldslayer – Recenze

7 července, 2022 0 Od Jiří Hora

Už je to více než rok, co vývojáři z polského studia People Can Fly, kteří stojí například za hrami jako Bulletstorm, či Gears of War Judgment, vydali svůj zatím největší počin s názvem Outriders, který je zároveň jednou z posledních značek západní produkce, kterou si japonský herní gigant Square Enix ponechal. Já osobně jsem se u hry tehdy nesmírně bavil, což se odrazilo také na mém hodnocení v recenzi. Před několika měsíci začali tvůrci lákat na první velké rozšíření s názvem Worldslayer, do něhož jsem se mohl s předstihem pustit a upřímně řečeno jsem se z jeho sevření dostal až nyní a v následujících řádcích se tak s vámi podělím o své dojmy.

Než jsem se vydal na další výpravu na planetu Enoch, byl jsem hrou dotázán, jestli chci pokračovat se stávající postavou, či vytvořit novou. Pochopitelně jsem se svých Tricksterem pokračoval dále, jelikož v loot-n-shoot hrách zkrátka chcete vaší postavu vyboostovat na naprosté maximum. Následně jsem byl vhozen zpět do mě dobře známých kulis světa Enoch, který se zdá se stává stále více nelítostným a smrtícím. Jelikož bouře rotující kolem planety známá jako Anomálie stále získává na síle a vše co se jí staví do cesty pokrývá sněhem a ledem s hrozbou toho, že všechny zbytky lidstva z Archy budou na dobro vymíceny.

V rámci příběhu se pak více ponoříme do hlubin mytologie planety Enoch a jejich původních obyvatel a magie, jenž se ukrývá pod povrchem. Do toho vstupuje také poměrně charismatická hlavní záporačka, tedy velitelka nepřátelské frakce jménem Ereshkigal. Kdy cut-scény s ní jsou tím nejlepší v rámci nového příběhového rozšíření, které vám zabere zhruba 5 hodin. Což není sice moc, ale máme tu ještě nový end-game obsah s názvem The Trial of Tarya Gratar, který tak doplňuje původní end-game Expedice, které byly poměrně solidní zábavou zejména v kooperaci poskytující kýžený loot.

Nový end-game obsah je koncipovaný jako jeden velký dungeon, nějž vás začne teasovat už samotný příběh naplněný mytologií původních obyvatel a musím se přiznat, že v ten moment jsem chtěl skutečně vědět, co se skrývá za tou velkou branou vedoucí k tomu největšímu monolitu ve hře. Náplň tohoto dungeonu se sice nijak zásadně neliší od zbytku hry pokud jde o strukturu, nicméně zde máme více cest, jak se dostat k cíli, jímž je finální epický boss fight. Během dungeonu je bossů hned několik, ale ačkoliv jsou souboje s nimi zábavou, tak nějak máte pocit, že tomu něco chybí, že by mohli vývojáři připravit nějakou spešl cestu, jak je porazit. To je ale problém celé hry obecně. Tím ale nechci říci, že bych se u hry nebavil, jelikož gunplay je fenomenální, stejně tak používání schopností je velmi intuitivní. To ostatně byla nejsilnější stránka hry od původního vydání.

Akční pasáže jsou i v rozšíření tím nejlepším, co je zde přítomno. Ačkoliv se hra vlastně nijak nezměnila, tak likvidování nejrůznějších nepřátel s vidinou lepšího vybavení neomrzí. I když upřímně řečeno, tak jsem šel cestou vylepšování stávajícího vybavení, které zde také nechybí. Střílení by ale nebylo tak vtahující nebýt prostředí a různých nepřátel v něm. Vývojáři nám v rámci rozšíření Worldslayer navíc dodali několik nových kousků, jenž vlévají hře trochu té čerstvé krve do žil. K tomu si přidejte pár nových bossů a chutný desert po hlavních chodu je prakticky hotov.

Třešničkou na tomto dortu je pro mě ale hlavně samotné prostředí. Tvůrci si pro nás připravili zcela nové lokace, které ohromí úchvatnými scenériemi, jenž mi nejednou vyrazily dech. Většinu lokací pokrývá sice sníh, či led, ale to nemění nic na nápaditosti jednotlivých úrovní, či lokací, chcete-li. Design zaslouží pochvalu a detaily také. Jen je možná škoda, že tvůrci nezkusili hru s rozšířením někam posunout a nevytvořili jednotné lokace místo prakticky rozlehlých arén. Záleží však na úhlu pohledu a prioritách každého z vás. Za mě by to byl příjemný bonus, jinak v separování lokací na jednotlivých mapách nemám problém.

Aby nám tvůrci zajistili, že bude mít naše postava další progres, přidali do hry další dva stromy pasivních schopností. Jeden je nazýván PAX a jde vlastně o pokračovatele původního stromu, který nám přináší další dvě specializace pro každou jednotlivou třídu Outriderů. Druhým stromem je Ascension, jenž poskytuje další pasivní bonusy ať už jde o zdraví, zvýšení poškození zbraní, či bonusy pro speciální anomaly schopností. Body pro tyto atributy získáváte během rozšíření nejčastěji.

Nakonec je tu nový systém Apocalypse Tierů, který nahradil původní World Tiery. Oba systémy fungují prakticky totožně a určují úroveň síly nepřátel s nimiž se budete během jednotlivých příběhových misí, expedicí, či dungeonů, setkávat. Tento systém dává hráčům možnost postupovat hrou i v případech kdy zjistí, že na nepřátele už nestačí, tiery lze totiž libovolně měnit, pokud jde o ty již získané. Nicméně postupovat v nich lze jen s tím aktuálně nejvyšším. A upřímně řečeno ve vyšších úrovních Apocalypse Tier už je třeba hrát v kooperaci s dalšími hráči, zde pro vlky samotáře není zcela úplně místo.

Outriders: Worldslayer mě dokázal zaujmout stejně tak, jako to dokázala originální hra. Jen je škoda, že těch novinek není tolik, v kolik jsem doufal. I tak jsem se ale náležitě bavil. Nicméně je vhodné zmínit, že pokud patříte mezi ty, které původní hra nezaujala, tak na tom rozšíření Worldslayer naprosto nic nezmění, jelikož jede v naprosto stejných zavedených kolejích. V opačném případě nemáte nad čím váhat. Dostanete totiž pořádný přídavek toho, co si vás získalo už v loňském roce. Nicméně pro případné další rozšíření doufám, že tvůrci přinesou trochu více novinek, či minimálně nápaditější souboje s bossy, jelikož po stránce jejich designu není zase moc co vytknout.

Původní Outriders si mě získalo svým návykovou hratelností, zajímavými nepřáteli a také designem světa Enoch. S rozšířením Worldslayer dostanete pořádný přídavek toho samého s několika přidanými ingrediencemi, které stále chutnají skvěle, ale chuť vlastně nijak zásadně nemění. Je to špatně? Nikoliv. Osobně doufám, že nejde o poslední rozšíření, jelikož budu velmi rád, když lore světa Enoch bude ještě dále rozšiřován.

8/10

Datum vydání: 28. června 2022 – Potřebné místo na disku: 98GB (včetně základní hry)