Phil Spencer promluvil o konkurenci a Xboxu Series X
2 dubna, 2020Letošní rok si žádá restart, jelikož je zavirovaný, jak se šíří po internetu ze všech stran. V mnoha ohledech bych souhlasil. Aktuální situace není dobrá a nejspíše ještě nějaký ten měsíc nebude. Tento rok měl být ale zároveň rokem nové generace herního průmyslu a to čekání bylo po dobu posledních dvou let hrozné a je to jedna z věcí, co by alespoň hráči rozhodně vracet nechtěli. Na konto letošního startu nové generace konzolí promluvil šéf Xboxové divize Phil Spencer, jenž se zúčastnil podcastu pro server IGN, který celý naleznete pod novinkou.
Hlavním tématem byly samozřejmě nové konzole. Phil mluvil vedle jejich aktuální situaci i o odhalení technických specifikací Playstation 5, kde ocenil práci Marka Cerneho, zejména jejich řešení ohledně zvuku a SSD disku, jehož technologie je dle Spencer velmi pokroková. Vývoj jejich Xbox Series X trval roky a řešení parametrů jejich konzole, ať už CPU, pamětí, nebo GPU, bylo velmi náročné a proto uznává práci, kterou Mark Cerny a jeho tým odvedli. Nicméně je hrdý na to, jakým směrem při vývoji Xbox Series X směřovali a myslí si, že nyní mají velkou šanci s touto generací zvítězit. Není již žádným tajemstvím, že Xbox Series X je výkonnostně napřed před PS5.
Dalším tématem byla cena nových konzolí. Phil Spencer zde mluvil o tom, že bylo potřeba si nastavit finální cenu konzole už na startu samotného vývoje a myslí si, že našli tu správnou cestu, aby dali hráčům nejen skvělý hardware, ale také dostupnou cenu. Microsoft jim dává údajně velkou podporu, kterou se snaží neustále zužitkovat. Rovněž tak bylo důležité sledovat kroky konkurence a právě z toho důvodu si Phil myslí, že tentokrát vykročili správnou nohou. A my osobně jim držíme palce, jelikož jak se zdá, tak i přes výkonnější komponenty Xbox Series X bude cena konkurence schopná s PS5, což je velice důležité. Spencer nakonec uvádí, že ačkoliv po světě aktuálně řádí ona pandemie, tak na vydání samotných konzolí nebude mít vliv. Avšak dodal, že to samé se nemusí týkat her, která možná zdržení postihnout může, jelikož práce vývojářů je nyní podstatně komplikovanější.