Red Dead Redemption – Recenze

Red Dead Redemption – Recenze

4 září, 2023 0 Od Lucie Lončáková

A je to tu… Po dlouhém čekání k nám konečně dorazila nově “vylepšená” verze, byť v zásadě žádná vylepšení hra nedostala, jen ta cenovka tvrdí opak, nám všem známé hry Red Dead Redemption na herní konzoli Nintendo Switch jako epické dobrodružství v zemi zlatokopů a indiánů. Hra se zaměřuje na hráče, kteří mají rádi akci, přestřelky, plnění zajímavých misí a neradi se při hraní her nudí.

Tento nový port hry nabízí možnost prozkoumávání otevřeného herního světa, souboje na život a na smrt v kulisách nechvalně proslulého Divokého Západu a prožití velmi emocionálního příběhu Johna Marstona. Ačkoliv ukončil život psance, je přinucen americkou vládou, která drží jako rukojmí jeho rodinu, se opět vrátit na cestu zločinu, aby dopadl tři členy jeho bývalého gangu. To vše můžete nyní zažít na vlastní kůži, všude a kdykoliv a to právě díky verzi pro konzoli Nintendo Switch, která má v rámci nových portů asi tu největší přidanou hodnotu a to právě díky těmto vlastnostem.

Stejně jako tomu byl v minulosti, tak vše sledujeme z pohledu třetí osoby, což je pro sérii typické, ale víme, že klasický remaster by mohl poskytnout třeba i first person pohled jako tomu bylo třeba v případě Grand Theft Auto V. Grafika a zvukový projev zůstali prakticky beze změny, došlo ale k úpravě nasvícení, což má za následek mírné zlepšení, byť jde spíše o pocit, než skutečné vylepšení. Hra běží na 30fps a na rozlišení 1080p. Bohužel hra nemá české titulky, pouze anglické, ale myslím, že jde o zvládnutelnou úroveň angličtiny. Zvuk a hudba zapadá přímo do atmosféry westernových filmů a příběhů, a proto se můžete rychle doslova zakousnout do příběhu a začít žít životem hlavního hrdiny (nedobrovolného psance) Johna.

Po místních prériích se budete pohybovat jak pěšky, tak jezdit na koni. Vrací se také herní mechanismus “Dead Eye”, který byl v původně hře v rámci série Red Dead novinkou. Tato mechanika umožňuje ve zpomaleném čase označení několika protivníků najednou a poté i jejich rychlé postřelení, což budete s radostí využívat. Důležitým je také systém morálky díky kterému se hlavní hrdina rozhoduje, to je samozřejmě ovlivňováno mými rozhodnutími. To vede k adekvátním reakcím a odpovědím ze strany NPC.

Abych nastínila plot celého příběhu. Na samotném počátku hry vás odvádějí v želízkách dva američtí maršálové z parníku plného lidí na vlak, který míří do městečka Armadillo, kde se s pomocí přítele dostanete na svém koni k místu, kde se skrývá Johnův bývalý gang. Jeho členové jej po prosbě o vpuštění do pevnosti postřelí a nechají napospas osudu. Vše je následně nastartováno skrze záchranu od tajemné ženy a jejích přátel. Po rekonvalescencí v jejich vesnici se před námi otevírá onen příběh plný napětí a emocí, kdy budeme zachraňovat jak své ego tak i život svůj a ostatních lidí kolem sebe. To vše proto, aby se John mohl zase vrátit za svou rodinou…

Náplň jednotlivých misí se často liší a tak budete například vykrádat vlaky, lovit a ano bude se i hojně střílet, respektive zabíjet, jelikož vaše cesty zkříží nejen bandita.  Hra nabízí ale i několik vedlejších aktivit jako je poker, či rybaření. Není ale od věci se jen tak vydat na průzkum prostředí skrze oddychovou projížďku na koni prérií. Určitě není od věci si získávat na svou stranu sympatie vesničanů a městských komunit.

Verze pro Nintendo Switch by mohla vybízet k několika inovacím. Nicméně těch tvůrci nevyužili, ale s tím se tak nějak dalo počítat, když vezme v potaz, že jde o již zmíněný port původních verzí pro PS3 a Xbox 360. Tady je tedy skutečně největší síla v mobilitě a možnosti hrát kdekoliv a kdykoliv.

Kdyby vám to ale přece jen nestačilo, tak se můžete pustit i do rozšíření, které nijak nenavazuje na základní hru. Což tedy není nic nečekaného, když se v něm stavíte proti živým mrtvým, ale věřte, že toto DLC má skutečně co nabídnout. Ostatně ve své době šlo o nejlepší zombie zážitek, který jste si mohli zahrát. Tehdy jej také RockStar začal vydávat jako stand-alone rozšíření. Tady je vše pěkně v jednom balíčku a ne jinak tomu bude i v případě krabicové verze, která dorazí 13. října 2023.

Port Red Dead Redemption pro Nintendo Switch je opravdu skvěle zpracovaný. A i když jinde by tento kousek neměl přidanou hodnotu, zde tomu tak není. Hra vás ihned zaujme svým příběhem, hratelností a podmanivou westernovou hudbou. Hlavním plusem pak je, že díky zmíněné konzoli, si ji můžete zahrát kdykoliv a kdekoliv budete chtít.

8/10

Datum vydání: 17. srpna 2023 – Potřebné místo: 11,4 GB