Ředitel vývoje Prince of Persia: Sands of Time Remake obhajuje grafické zpracování

Ředitel vývoje Prince of Persia: Sands of Time Remake obhajuje grafické zpracování

14 září, 2020 0 Od Jiří Hora

Pokud jste sledovali v minulém týdnu Ubisoft Forward, či četli náš novinkový souhrn, pak vás jistě nejvíce překvapilo oznámení nové hry Prince of Persia. I když nebude úplně přehánět. Nejde totiž o zcela nový díl, ale o remake jednoho staršího. Nejde však o ledajaký remake. Předělávky se totiž dočkala hra Prince of Persia: Sands of Time, tedy hra s níž se série v rukou Ubisoftu proslavila nejvíce a byla startovním dílem vynikající trilogie. Ačkoliv máme z onoho remaku skutečně velkou radost, i my se museli na chvíli pozastavit nad jeho vizuálním zpracováním, který úplně neodpovídá aktuálním standartům. Proč tomu tak je? Na to poskytl odpověď ředitel indické pobočky Ubisoftu Pierre Sylvain-Girese.

Sylvain-Girese se totiž na konto hry rozpovídal pro server The Mako Reactor. Zde hovořil zejména o enginu Anvil, jenž hru pohání. Ten byl původně vyvinut pro potřeby série Assassin’s Creed a jeho výsledky jsme mohli poprvé vidět a dílem Assassin’s Creed Unity. Jenže právě tento fakt se stal největší překážkou vývoje remaku. Engine je totiž postavený na míru pro velké otevřené světy a nikoliv lineární příběhové hry, které navíc využívají všelijakých hrátek s časem. Právě vrácení času a jeho zpomalování mělo být během vývoje největším problémem. Tato překážka ale byla překonána.

To ale stále není odpovědí na otázku toho, proč hra vypadá tak jak vypadá. Ale odpověď je jednoduchá. Jde o stylistickou volbu, která měla Prince of Persia: Sands of Time Remake oddělit od ostatní tvorby Ubisoftu, zejména tedy právě série Assassin’s Creed. Volba tak padla na vizuální styl pomocí saturace a světla a výsledek je právě takový, jaký můžete vidět v traileru níže. Nad hrou v tuto chvíli nelze dělat žádné závěry, přeci jen do vydání ještě nějaký ten čas zbývá a kvalita zpracování se ještě může posunout. Ať už to ale bude jak chce, tak mi se do magického příběhu Prince of Persia: Sands of Time rádi ponoříme znovu. Navíc když hru dohrajete, odemkne se vám původní hra z roku 1992, teď myslíme skutečně prvního Prince of Persia.