SnowRunner: Search & Recover – Recenze

SnowRunner: Search & Recover – Recenze

31 července, 2020 0 Od Jiří Hora

Jsou tomu již tři měsíce, co vývojáři ze studia Saber Interactive vydali nový díl z offroadové série simulátorů Spintires, jenž původně vznikla ve studiu Oovee. Když jsem SnowRunner recenzoval, bylo nutné si přiznat, že přestože jsem tomuto typu simulátorů nikdy příliš nefandil, tomuto kousku jsem doslova propadl. O mém nadšení rovněž svědčila i finální známka. Jak jistě víte, ještě před samotným vydáním vývojáři avizovali, že chystají pro hru také několik větších rozšířeních, přičemž to první vyšlo velice nedávno. Search & Recover, jak se tato první expanze nazývá, sebou přináší poměrně macatý balíček nového obsahu. Já se tak do hry opět ponořil a na řádcích níže se dozvíte, jestli byste tak měli učinit i vy.

Pokud jste četli mou původní recenzi (Můžete přečíst ZDE), tak víte, že základní hra nám naservírovala trojici unikátních prostředí, z nichž však pouze jedno bylo pokryté sněhovou pokrývkou. To mi na hru s názvem SnowRunner přišlo poněkud málo. Naštěstí přišlo právě rozšíření Search & Recover, které tento nešťastný nepoměr vyvážilo. S ním totiž do hry zavítalo nové prostředí zasazené na ruský poloostrov Kola, konkrétně do oblasti kolem Jezera Kovd. Jedná se o skutečně nádhernou oblast s vysokými horami, ledovcovými jezery a oblohou zdobenou Aurorou Borealis, tedy polární září. Krajinu pak trochu hyzdí snad jen pozůstatky budov a bunkrů z dob Sovětského Svazu.

Jestliže máte strach z toho, že bude nová mapa až příliš podobná tomu, co nám přinesla ta z oblasti Aljašky, pak vás mohu uklidnit. Obě mapy se tak diametrálně liší, že vám každá z nich poskytne naprosto jiný herní zážitek. Jestli jste někdy sledovali dokumentární sérii Trucky na ledě a líbilo se vám to, tak vězte, že v případě Search & Recover budete v sedmém nebi. Poměrně velkou část nové oblasti tvoří právě zamrzlé vodní plochy, jenž pro vás budou výzvou hned v několika směrech.

Zamrzlé vodní plochy jsou jednou z největších novinek aktuálního rozšíření. Jízdou po nich strávíte poměrně dost času a budete se muset mít neustále na pozoru. Ne na všech místech je led dostatečně pevný a může se stát, že váš náklaďák lehce utopíte. Propady těchto nezpevněných ploch jsou silně závislé na váze vašeho vozidla. Pokud těmito místy pojedete vozidlem typu Scout, nemusíte mít zase tak velký problém, ale pokud se zde rozhodnete projet s něčím větším a těžším, nezapomeňte si v tomto případě potápěčskou výstroj. Na mysli je dále potřeba mít, že led, tak nějak odjakživa klouže, takže ovladatelnost vozidel je zde značně omezena a stejně tak jejich brzdná dráha, či trakce.

Nové herní prostředí je rozděleno do dvou map, kde přejezd mezi nimi poskytují opět tunely, jako tomu bylo v původních třech lokacích. Na obou částech mapy se nachází celá řada nových úkolů, které v tomto případě velmi často souvisí s nějakým průzkumem. Jde tedy o oblasti, v nichž si v hojné míře užijete s vozidly typu Scout. Nicméně se nebojte, že by se zde nenašla i nějaká ta přeprava nákladu, či nutnost využití těžké techniky, i pro tu je zde aktivit až-až. Všechno vaše snažení, ale směřuje k jedinému. K nálezu ztraceného bombardovacího letounu z dob 2. světové války. Musím říct, že mé srdce při hraní tohoto rozšíření skutečně plesalo. Myslím, že v případě, minimálně, této expanze udělali vývojáři vše pro to, aby si své fanoušky získali ještě více.

DLC Search & Recover sebou nepřináší pouze novou mapu. K dispozici jsou také nová kosmetická vylepšení a také Prototyp průzkumné jednotky, který vám v mnoha ohledech může být velice nápomocný. Pokud se vrhnete do hloubkového průzkumu obou oblastí, pak můžete nalézt také dvě nová vozidla. V případě první části mapy je to vozidlo Ford 750 4×4 Crewcab a pokud zavítáte také do druhé části, což určitě ano, pak můžete nalézt také TUZ 16 “Actaeon”. Abyste se k těmto vozidlům dostali, je třeba počítat s tím, že budete muset vyrážet velmi často na průzkum terénu ve snaze najít tu správnou cestu, abyste se k nim vůbec mohli dostat. To ale platí obecně o všech úkolech v novém rozšíření. Tyto výzvy jsem s hrdostí přijímal, jelikož tentokrát to není o stavění mostů, odstraňování závalů, či padlého elektrického vedení, ale o skutečném boji se samotnou přírodou.

Vývojáři po vydání skutečně nelenili, jelikož během oněch tří měsíců hru náležitě optimalizovali a v mnoha ohledech ještě vylepšili. Pokud jde o fyzikální model, ten ještě více počítá s váhou samotných vozidel a občas je daleko obtížnější se s některými těžšími vozidly někam vůbec dostat. Je tak třeba skutečně zapojit své závity mozkové. Také mne potěšilo, že vývojáři konečně vytvořili dokonale funkční zpětná zrcátka. Ta nyní nejsou jen takovou matlaninou toho, co je za námi. Odraz v nich je velice přesný a jemný. Konečně si tak hraní ze samotných kabin jednotlivých trucků mohu více vychutnávat.

Během hraní v době kolem vydání jsem se občas setkal s tím, že se hra sem tam zakuckala. K tomu nyní již skutečně nedochází. Technický stav je náležitě vybalancován a tak to má být. Za mě osobně SnowRunner přeci jen malinko prokoukl. Jsem ale zvědav, jak se bude hra vyvíjet dále, jelikož její potenciál stále není vyčerpán a rozhodně nelze říci, že by hra byla úplně bez chyb. Sem tam se nějaký ten bug přeci jen ukáže. Pokud jde o náplň hraní, tak je tu opět pro některé možný problém s tím, že zde vlastně jen jezdíte krajinou. Jestliže si vás tímto hra nezískala v základním provedení, tak si myslím, že rozšíření na tom nejspíše mnoho nezmění.

Rozšíření Search & Recover pro SnowRunner vám dává to, co jste chtěli už po základní hře, tedy více sněhu, ledu, boje se samotnou přírodou a to celé zabalené do krásné nové oblasti poloostrova Kola, jehož noční krajinou vás bude doprovázet úchvatná polární záře. Pokud jste si však ke hře nenašli cestu dříve, tak nová expanze na tom nejspíše nic nezmění. Pro ostatní ale vřele doporučuji.