Sonic The Hedgehog 2 – Recenze

Sonic The Hedgehog 2 – Recenze

5 dubna, 2022 2 Od Jiří Hora

Uplynuly už dva roky od doby, kdy do kin vstoupil film inspirovaný herní sérií společnosti Sega, Sonic The Hedgehog, který si mě, ale i miliony fanoušků po celém světě zcela právem získal. Dlouho zde nebyl film, který by u fanoušků, ale i hrou nepolíbených, toliko zabodoval. Svůj podíl na tom měl nejen přepracovaný Sonic, ale také skvělé herecké výkony Jamese Marsdena a hlavně Jima Carreyho, který si ho v mnoha situacích ukradl doslova pro sebe. Nyní jsem během víkendu měl možnost shlédnout očekávaný druhý díl a musím v úvodu říci, že jsem ani tentokrát nebyl zklaman, ba naopak z kina odcházel opět více nahypovaný a pln očekávání na třetí pokračování, které dostalo zelenou ještě před samotnou premiérou dílu druhého, jenž proběhla minulý čtvrtek.

Film Sonic The Hedgehog 2 nás už v trailerech lákal na pořádnou jízdu, v níž se nám blíže představí další dva hrdinové herní série, tedy lišák Tails a ježura Knuckles, který mimochodem dostane vlastní seriál. Obě tyto postavičky představí dva zcela odlišené charaktery a před námi se tak objeví trio zcela unikátních hrdinů, kdy jeden má vše tak trochu na háku, druhý je obezřetný a třetí dříve koná, než tak trochu přemýšlí. Chemie mezi nimi ale funguje skvěle a to i v případě, kdy většinu filmu mohou sérií nepolíbení vidět Knucklese jako jednoho ze záporáků. No, co si budeme povídat, on jím z počátku tak trochu je.

Na rozdíl od prvního dílu, tu ony CGI postavičky dostávají daleko více prostoru a máme tak prostor na bližší seznámení s nimi. Do pozadí tak trochu přešli ony lidské charaktery jako Tom a Maddie Wachowski alias Pán Donutů a Preclíková dáma, ale to filmu nijak neškodí, jelikož i když mají tyto postavy méně prostoru, tak jsou pro příběh stále velmi důležité a sehrají svou roli. Ostatně je třeba smeknout před produkčním týmem v čele s režisérem Jeffem Fowlerem, jenž dokázal všemu vtisknout řád a smysl a nejde tak jen o hromadu CGI bordelu a nevkusného humoru, kterého je v kinech poslední roky hodně.

Zde je to přesně naopak. Tvůrci s efekty pracují velmi dobře, vše je jasné a zřetelné. Což je ostatně i prací kamery, která je přesně tam, kde být má. Zejména akční a rychlejší scény pak mají ten správný drive a udrží diváky jako přikované po celou dobu. Tedy pokud vám to litr Coca-Coly v kině dovolí. Mě to dovolil, díky bohu.

Velmi se mi líbilo, jak filmaři dokázali pracovat s herními motivy, tedy s původním univerzem, do něhož se druhý film daleko více ponořil a světe div se, funguje to. Konečně je nám trochu více poodhalen onen lore a dostaneme tak přičichnout k důvodům, proč musel Sonic jako mládě utéci od napadené Longclaw a co je vlastně příčinou všeho. Je vlastně až obdivuhodné, jak tvůrci dokázali zpracovat v podstatě velmi jednoduchou zápletku v něco, co má smysl, co má spád a hlavně baví a to bez nutnosti různých přisprostlostí, litrů krve a dalších věcí, bez nichž současné filmy nemohou existovat. Sonic the Hedgehog 2 je v tomto jiný, nic z toho nepotřebuje a jde říci, že jde konečně o čistokrevný rodinný film představující čirou zábavu.

Opět se musím pozastavit u Jima Carreyho, jenž ve filmu opět ztvárňuje Dr. Robotnika, či jinak Eggmana. Toho jsem sice zatím nezmiňoval ale je pravdou, že tato role Carreymu sedla jako poklice na hrnec a opět tu najdeme celou řadu momentů, kdy si Jim krade film pro sebe. Jeho hlášky mě opět posílali smíchy do kolen a řekl bych, že v rámci filmů dané postavě vtisknul duši a asi bych si v dané roli už nedokázal představit někoho jiného.

Ve filmu už v úvodu můžeme vidět jakousi Robotnikovu evoluci, kdy jako jediný inteligentní tvor na planetě Hub tak trochu přišel o rozum a hektolitry houbové kávy v něm nejspíše probudili jakýsi komplex vládce světa, ne že by jej neměl už předtím, ale řekněme že nám to trochu vygraduje. Odloučení ale Eggmanovi rozhodně nesebralo nic z jeho inteligence a velmi dobře si tak dokáže vytvořit v Knucklesovi spojence, který mu tak trochu naivně věří a považuje jen za přítele. Carrey prostě opět září a mrzí mě, že uvažuje o konci kariéry, jelikož minimálně ve třetím díle bych jej ještě rád viděl, i když je tedy velmi pravděpodobné, že zde jej ještě uvidíme, jelikož filmu už v nějaké fázi pre-produkce bude.

Ve filmu se vrací ale i další postavy jako Maddieina sestra, generál, hloupí Tomův zástupce, či Robotnikův věrný poskok. Všechny tyto postavy mají ve filmu své místo a baví, i když jde občas o scény mírně přitažené za vlasy, tak vám vykouzlí úsměv na tvářích a víte, že prostě do filmu sedí jako dobře ušitý oblek na míru. Vlastně stále nechápu jak se tvůrcům takto dobrý sequel mohl podařit, ale pokud pojedou v podobném tempu dál, tak se máme v dalším díle na co těšit. Btw. Film obsahuje potitulkovou scénu a víme přesně, kdo se v pokračování objeví a už teď se těším.

O efektech ve filmu jsem se už zmínil, ale je pravdou, že ačkoliv víte, že je mnohé počítačová grafika, tak vám to nebije do očí, což je případ celé řady současných filmů. Jinak tvůrci z Marvel Studios by se měli podívat, jak vypadá pořádný Hulkbuster. To je samozřejmě vtip, nicméně jde zároveň na narážku na herní sérii, z níž film velmi dobře čerpá a jenž nám vlastně opět ukazuje jakýsi finální boss fight a to v doslova gigantickém měříku.

Když se na film Sonic The Hedgehog 2 podívám jako na celek, tak mi v něm vlastně nic nechybí. Jde o velice příjemný rodinný film, který dávku vše přesně tak jak má. Máme tu rodinná dilemata, skvělý humor, dobře navržené akční pasáže a charismatické hlavní hrdiny, ale i další charaktery, jenž pomáhají utvářet celistvý filmový zážitek, což je něco, co mnoha současným podobným snímkům chybí a vaří někdy tak častokrát z vody, což se v tomto případě rozhodně neděje. Film navíc dokáže bavit nejen dětské publikum, ale i to dospělé. Fanoušky pak potěší velmi dobrým napojením na videoherní sérii. Nicméně je nutné zmínit, že pokud se vám náhodou nelíbil ani první díl, tak druhý vás o opaku nejspíše nepřesvědčí.

Sonic The Hedgehog 2 dokázal překonat všechna má očekávání a rozhodně nezklamal. První díl dostal pokračování, které je ještě o pár bodlin lepší a baví od začátku do konce a ani v jednu chvíli mu nedochází dech. Co vlastně dál dodat? Asi jen, že nad návštěvou kina nemusíte váhat a vyhozené peníze rozhodně nepůjde.

8/10

Datum premiéry: 31. března 2022
V ČR uvádí: CinemArt