Star Trek Prodigy: Supernova – Recenze

Star Trek Prodigy: Supernova – Recenze

7 listopadu, 2022 0 Od Jan Volejník

Star Trek vždycky patřil mezi mé oblíbené seriál a filmy. I přesto že jsem nikdy nemluvil Klingonsky, nebo se nerozhodl, který kapitán hvězdné lodi Enterprise je lepší. Kirk, či Picard? Musíme si přiznat že téměř každý mladší, či starší, hráč alespoň chvilku ujížděl na těchto seriálech a filmech, či minimálně těch nových od Abramse. Nutno podotknout že dnešní generace již nejspíš nebude moc dobře znát původní seriál ze 60. let. Ovšem to ničemu přece nevadí. S moderní dobou si i Star Trek oblékl nový kabát, a tak tu máme třeba animovaný seriál Star Trek Prodigy, jenž cílí na to nejmladší, potenciálně začínající publikum. Na motivy onoho seriálu vyšla nedávno také hra Star Trek Prodigy: Supernova. My se teď společně na tento titul podíváme, a zjistíme, zda si ho užijí děti ale i dospělí.

Hlavními hrdiny jsou Gwyn a Dal, ti samý hrdinové jenž jsou v původním seriálu. Děj se odehrává mezi první a druhou sezonou seriálu, kdy nezkušení hrdinové z USS letí zpět do Alfa kvadrantu. Během cesty jejich senzory detekují dosud neznámou planetární soustavu s naprosto neobvyklou hvězdou. Posádka se tedy rozhodne onu anomálii pečlivěji prozkoumat. Při bližším zkoumání zjistí, že jsou u hvězdy jenž se v nejbližší době stane zkázonosnou supernovou. Aby toho nebylo málo, jejich loď se během průzkumu poškodí, a havaruje na blízké planetě. Gwyn a Dal budou muset shromáždit posádku, která je rozeseta po celém širokém okolí. K tomu všemu bude zapotřebí opravit loď, následné odletět a prozkoumávat ostatní planety, a v neposlední řadě bude potřeba zastavit nelítostného padoucha, jenž roztočil nelibý kolotoč událostí, kterých je posádka USS součástí.

Díky dvou hratelným charakterům, mezi kterými lze libovolně během hraní přepínat. Hra nabízí také možnost hrát v kooperaci na jedné konzoli. Díky tomu tak může hrát se svým kamarádem v pohodlí vašeho gauče, nebo také rodič se svým dítětem a hezky ho tak seznámit nejen se světem Star Treku, ale také se samotným hraním. Právě tomuto bodu šli vývojáři naproti a nastavili tomu samotnou hratelnost, ta díky tomu není nikterak těžká. Úrovně jsou zcela lineární s příležitostnými vedlejšími cestami. Ty hráče zavedou k různým sběratelským předmětům, a ostatním benefitům. Nevyplatí se tak úroveň proletět jako střela, ale je lepší pomalejší a důslednější postup.

Postup hrou vám pak  budou po většinu času znepříjemňovat nepřátelští roboti. Ty se ve hře objevují hned několika třídách. Zatímco jeden po vás bude laserem střílet z dálky, druhý hezky přijde až k vám, a následně do vás začne mlátit svým mohutným ostrým ocasem hlava nehlava. Za mě tím nejvíce nepříjemným je robot s výbušninou, jelikož pokud si na něj nedáte pozor, lehce skončíte na zemi. Naštěstí, hra je po této stránce hodně tolerantní. Pokud se náhodou stane, že jedna z postav padne k zemi bez životů a je třeba ji oživit, tak k tomu dostanete poměrně dost času. Takže váš spoluhráč nebude ani chvilku ve stresu, což je super když vezmeme v potaz fakt, že hra je cílena hlavně na mladší hráče. V případě, že bude hrát jen jeden hráč, tak se charaktery automaticky přepnou a vy nemusíte nic řešit.

Posádka je důležitá nejen v příběhu, ale v samotná hratelnosti. Jelikož s jejich pomocí budete odemykat zaseknuté dveře, prorážet haldy kamení nebo vám dokonce odemknou vylepšování zbraní. Přestože má hra lineární postup, budete se moci vracet do lokací které jste již navštívili. Díky nově získaným členům posádky se pak následně dostanete na místa, jenž pro vás do té doby byla uvařena. Samotní hrdinové mají také své klíčové schopnosti, například Dal umí zvedat těžké předměty, a takový Gwyn se dokáže zamaskovat pomalu jako Predátor. Každý člen se tak stává nepostradatelným a nenahraditelným. Ovšem to je jen krátký výčet schopností, jenž mají hrdinové k dispozici.

Další důležitou stránkou hratelnosti je řešení hádanek. Ty jsou poměrně jednoduché, ale spolupráce obou charakterů je klíčová. Ve hře je spousta hádanek, jenž zkrátka vyžadují. aby Gwyn, či Dal drželi otevřené dveře, zatímco ten druhý přinese klíčovou součástku. Zajímalo mne, jak si s tím poradí malé děti, a tak jsem hru nechal vyzkoušet svého sedmiletého syna. Poté, co jsem mu vysvětlil základní pravidla, hrou procházel naprosto bez problému, ani hádanky mu nedělali žádný větší problém. Většinou se totiž jedná o přepojování toku elektřiny, přepínání spínačů nebo odstraňování různých předmětů, aby jste si uvolnili cestu. Přiznám se, řešení všech hádanek bylo pro mě tím nejzábavnějším co jsem ve hře dělal.

Vývojáři také mysleli na vaší vesmírnou loď. V ní můžete navštívit svou kajutu, tu můžete naprosto zaplnit relikviemi z vašich výprav. Ovšem nejprve si je musíte najít. Také můžete navštívit simulátor, s jehož pomocí pak můžete ve výukových misích vylepšit statistiky své posádky. Na lodi si taky budete vylepšovat své zbraně za speciální herní měnu, a připravovat se na další mise. Celý design lodi je hezky zpracovaný, a není nikterak přeplácaný. Nestane se tak, že by jste se v ní ztratili, nebo nemohli něco najít.

Z celé hry Star Trek Prodigy: Supernova přímo dýchá fakt, že je mířená spíše na děti. O tom vypovídá skutečnost jakým je příběh prezentován. Cutscény jsou vyprávěny formou komiksu, pokud postava hovoří během hraní objeví se jen její obrázek společně s textem. Grafika je také spíše jako z animovaného filmu. Jak jsem již výše zmínil i samotná hratelnost je cílená na mladší hráče – statická kamera, koridorové úrovně, obrovské množství checkpointů. Tohle všechno o tom vypovídá. Co bych hře mohl opravdu vytknout jsou opakující se souboje s nepřítelem, každý souboj probíhá pořád stejně, není zde žádný progres. Tedy až na vylepšené zbraně, ale ty na hratelnosti nic nemění. Mnohé fanoušky seriálu potěší skutečnost, že veškeré postavy jsou dabovány stejnými herci jako v seriálu. S píše to potěší ty fandy, jenž poslouchají originální dabing, nikoliv jiný.

Star Trek Prodigy: Supernova je dobrou volbou, pokud hledáte hru, kterou byste mohli koupit svým dětem a společně si ji s nimi zahrát. Fandové stejnojmeného seriálu také nešlápnou vedle. Stručné a jednoduché, jak by jeden řekl.

7/10

Datum vydání: – Potřebné místo na kartě: 4GB