WWE 2K24 – Recenze

WWE 2K24 – Recenze

5 dubna, 2024 0 Od Zdeněk Kortan

Nadešlo nám jaro a s ním jako poslední dva roky, další ročník wrestlingové simulace WWE, tentokrát s číslovkou 24 z dílny 2K ve spolupráci s vývojáři z Visual Concept, kteří sérii úspěšně kvalitativně zachránili v roce 2022 a od té doby herní série WWE od 2K zažívá renesanci v podobě kompletně přepracovaného ovládání a celkové prezentace. Otázka tedy je, zda WWE 2K24 navazuje na předchozí dva, velice úspěšné ročníky, či je snad možná i převyšuje? Na to si odpovíme v této recenzi.

Na první pohled byste WWE 2K24 od předchozího ročníku absolutně nerozeznali, ale to je skutečně jen první pohled. Ano, vizuálně hra vypadá v podstatě stále stejně, hratelnost zůstala tak, jak fungovala a funguje stále, pouze byla v několika bodech opět vylepšena. Může se tedy zdát, že oproti předchůdci nemá WWE 2K24 co nabídnout, to je však ale mýlka a hned se dozvíte, proč.

Letos v dubnu se uskuteční jubilejní čtyřicátá největší wrestlingová show roku, a to WrestleMania, která je absolutním vrcholem s přesahem i do pop kultury a ku příležitosti tohoto jubilea se vrací opěvovaný Showcase mód, jenž vždy mapuje nějakou významnou éru v historii WWE nebo sleduje kariérní okamžiky jednotlivých legendárních zápasníků WWE. Letos je Showcase mód zaměřen na ty největší zápasy v historii WrestleManie v uplynulých čtyř dekádách. 

Stejně jako vždy jsou jednotlivé zápasy doplňovány originálními historickými klipy, dokreslujícími backstory rivality nebo zápasů, tentokrát se role vypravěče ujal komentátor televizních shows WWE, Corey Graves. V každém zápasu je přibližně 15 úkolů, které jako hráč musíte splnit, abyste dostali odměny v podobě nově hratelných postav a odemčených arén. Na tom by nebylo nic špatného, ale občas jsou některá zadání v průběhu zápasů značně frustrující, např. “Hoď soupeře do jihozápadního rohu ringu a tam proveďte u jeho levé končetiny grab combo.” Pokud se neorientujete v zeměpisných šířkách a délkách, máte skoro problém. Některé objectives jsou na můj vkus až moc komplikované, ale na druhou stranu, u konkrétního úkolu je i zobrazení kombinace tlačítek, jak který požadovaný úkon provézt, což značně pomáhá plynulé hratelnosti. V předešlých ročnících jsem byl nucen se vždy vrátit do menu, kde toto bylo konkrétně znázorněno, co a jak zmáčknout. 

Člověk by si řekl, že když už máme 40 let WrestleManie, bude ve hře 40 zápasů, vždy jeden vybraný za každou WrestleManii, to však zde nenajdete.  Je zde “pouze” 21 zápasů, přičemž některé WrestleManie jsou úplně vynechány, což na jednu stranu zamrzí, ale na druhou i těch 21 je více než dost. Zvláště když si přičtete cutscény a to že každý ze zápasů je zhruba 15 minut dlouhý a vypravěčem rozebraný opravdu do nejmenšího detailu. Jsou zde zápasy jako např. Hulk Hogan Vs. Andre The Giant z WM 3, Undertaker Vs Shawn Michaels z WM 25, či hlavní zápas loňské WM 39, a to Cody Rhodes Vs Roman Reigns. Mód je však i přes chybějící ročníky veskrze velmi zábavný a poučný i pro historii neznalé hráče. Bonusem budiž i to, že si odemykáte jednotlivé historické verze charakterů, např. The Rock (verze 2001), The Rock (verze 2012) atd. Nejedná se o skiny, ale opravdu o další hratelné postavy, protože v průběhu let se mění i movesety jednotlivých zápasníků, za což si 2K a Visual Concept zaslouží velkou pochvalu pro historickou autentičnost a cit pro detail. Celkově je letošní Showcase mód dostatečné lákadlo pro samotnou koupi titulu. 

Zůstaneme ještě u navrátivších herních režimů – opět zde máme MyRise, což je příběhový mód, kde si vytvoříte vlastního zápasníka, se kterým zase standardně jako každý rok jdete jako nováček od NXT až po hlavní roster a hlavní zápas na WrestleManii, takže premisa je stejná jako každý rok a příběhy v MyRise máme opět dva, jeden pro ženu a jeden pro muže. Tento režim nabízí nejdelší herní zážitek, který vám zabere kolem 30 hodin hraní. Příběh je důležitou součástí, kde se vyprávějí rivality mezi zápasníky. MyRise nabízí originální in-game cutscény, které přispívají k poutavému příběhu. Kariérní mód tak můžeme nazvat i story módem, protože poskytuje několik cest, kterými se může váš zápasník ubírat. Máte možnost volby různých odpovědí v dialozích, což ovlivní postavení vašeho zápasníka v očích fanoušků – můžete být klaďasem nebo záporákem. Skutečné hvězdy WWE propůjčily své hlasové projevy svým herním avatarům, což přidává na autentičnosti.

Stejně jako loni i předloni, i letos se vrátil populární GM mód, který umožňuje hráčům převzít roli manažera wrestlingové show a řídit ji. Začínáte s určeným rozpočtem, za který musíte nakoupit zápasníky pro svoji show, sestavit zápasy, vybrat šampiony, sledovat rating vaší show i konkurenčních shows. Cílem je mít nejlepší wrestlingovou show, která překoná konkurenci v hodnoceních. Letošní verze tohoto módu byla vylepšena přidáním dalších typů zápasů a rozšířením možností upravování statistik jednotlivých hvězd WWE. Navíc můžete letos soupeřit až se čtyřmi dalšími wrestlingovými promotéry a jejich show. Je to spíše takový herní režim pro fajnšmekry, ale má svoji hloubku a hráči poskytuje poměrně autentický zážitek coby generálního manažera v WWE a rozhodně zabaví na dlouhou dobu.

A co by to bylo za WWE hru, kdyby neobsahovala i letos Universe mód, ve kterém osobně každý ročník trávím v podstatě veškerý herní čas. Universe mód zůstává i letos beze změn. Nicméně, z mého pohledu je to v pořádku, protože stále dobře plní svůj účel a prodlužuje celkovou dobu hraní hry a je to pískoviště nekonečných možností pro hraní celých shows včetně bookování zápasů, vytváření rivalit a zkrátka, fantazii se meze nekladou. To vše ještě vylepšuje absolutně gigantický počet hratelných postav, které jsou detailní, každý má vlastní bohatý move-set a komba – blížíme se pomalu k číslu 250, a to ještě během letošního roku dostane hra dalších pět DLC a cca 20 dalších hratelných postav. Je to šílené a lámu si hlavu nad tím, jak to autoři všechno tak skvěle zvládli. Modely vypadají detailně, i včetně oblečení, které kompletně taktéž odpovídá reálné předloze. Máme zde celý aktuální WWE roster a obří množství legend. Z nováčků zde letos najdeme poprvé Bronson Reed, Chelsea Green, Isla Dawn, Fallon Henley či Maxxine Dupri. Samozřejmě největší jména jako John Cena, The Rock, Undertaker, Roman Reigns, Seth Rollins a další tu nechybí.

Variabilní v letošním ročníku jsou i typy zápasů, jsou zde opět žebříkové zápasy, zápasy v kleci, Royal Rumble, Money in The Bank, King of the Ring, backstage brawl, War Games match a další. Letos máme několik nových typů zápasů: Special guest referee match, Ambulance Match, Backstage Brawl a Casket match.

Special guest referee umožňuje hráči ovládat samotného rozhodčího v zápasech, počítat, dávat fauly a to vše dle vlastní libovůle, vznikají tak zábavné momenty, zejména při hraní ve více lidech nebo online, kdy třeba zápasník nasadí soupeři finisher, chce jej odpočítat na tři, ale vy jako v roli rozhodčího se jej rozhodnete ignorovat, nebo naopak odpočítáte extrémně rychle či třeba rovnou jednoho ze zápasníků diskvalifikujete, je to jen na vás. Kromě toho, že můžete ovládat samotné rozhodčí WWE, je možnost, aby rozhodčím byl kterýkoliv z hratelných zápasníků, ti potom už při nástupu do ringu mají na sobě trikot rozhodčího. O to ještě zábavnější je, že sami v roli rozhodčího mohou třeba nasadit libovolně finisher účastníkům zápasu a podílet se na různých intrikách. Obecně je to vítaná položka do už tak velkého množství typů zápasů. 

Další novinkou je Casket match a jak název napovídá, v zápasech je přítomna rakev (ano, skutečná rakev), která je umístěna mimo ring z boku – zápas vyhrává ten, kdo svého soupeře hodí do rakve a zavře ji s dotyčným uvnitř. Samozřejmě to není jen tak, aby se vám to povedlo, musíte svého soupeře dostatečně domlátit a pak při zavírání následuje button mashing minihra. Podobný koncept přináší i třetí nový typ zápasu a to Ambulance match: u ringu na konci nástupové rampy stojí sanitka a úkolem je opět protivníka do sanitky umístit zezadu a zavřít dvířka, tím zápas končí a i zde je button mashing. Vítaným přídavkem je i to, že na střechu sanitky lze vylézt a souboje provádět i tam, vrcholem pak je svržení protivníka ze sanitky na zem, což vypadá efektivně a protivníkovi tak způsobíte obrovské poškození. 

Největší změnou od minula prošel backstage brawl, který se nyní vrací obsahově ke starším WWE hrám ještě ze slavných dob PS2. Máme tu velkou backstage oblast, kde se dá bojovat, mnoho předmětů, se kterými lze interagovat – např. je zde parkoviště, kanceláře, místnost s elektrickými rozvody či posilovna. Můžete tak svého soupeře hodit na čelní sklo auta, či na něj hodit činku nebo jej poslat do elektrického vedení. Fanoušci po tomto volali už dlouho a i když některé sekvence působí groteskně, je to další způsob, jak se ve hře patřičně vyblbnout a funguje to dobře. Zápasy končí vždy technickým KO.

WWE 2K24 se pyšní creation suite, který poskytuje neuvěřitelně rozsáhlé možnosti pro vlastní tvorbu obsahu. Můžete vytvořit svého vlastního zápasníka s úžasným detailním nastavením a s trochou zručnosti můžete vytvořit avatar, který se vám podobá. Máte také možnost vytvořit si vlastní arénu, upravovat videa, chvaty, kombinace pohybů a mnoho dalšího, zkrátka klasický vysoký standard u WWE her. Všechny výtvory lze nahrát na server online, kde si je zle napříč platformami stáhnout. V online režimu hra funguje dobře, žádnou latenci nebo error jsem nezaznamenal. 

Hratelnost se meziročně opět lehce posunula kupředu. Jsou zde kombinace lehkých a těžkých útoků, mnohovrstvá komba a letos ještě více plynulá hratelnost a desítky nových animací. Všechny pohyby jsou samozřejmě nasnímány motion capture technikou, zápasy jsou tvrdé a efektivní. Když někoho praštíte, skutečně je to cítit. Letos je zde vylepšený stamina systém, který dává hratelnosti další rozměr. Např. když je zápasník téměř vyčerpaný (což ukazuje červený metr v kolečku nad postavou), udělá poslední útok nebo obranu a svalí se na zem, přičemž se energie postupně doplňuje. Je to další krok směrem k realismu v simulaci wrestlingu.

Obecně lze říci, že WWE 2K24 je z hlediska hratelnosti na půli cesty mezi čistým simulátorem a arkádovým hraním, protože zde máme příslušné kombinace tlačítek pro komba a tempo zápasů je rychlejší než v televizi. Novinkou jsou tzv. super finishers. Ty lze použít pouze jednou za zápas a jedná se o super silný zakončovací chvat, který lze aktivovat v pozdější době zápasu, kdy jsou naplněna v hráčově HUD tři políčka pro finisher. Po aplikaci super finisheru obvykle přichází odpočítání a konec zápasu. Celkově tato novinka přidává zápasům na epičnosti a nemusí se opakovat tak často. Hratelnost je nesmírně příjemná a návyková. 

Arény jsou barvité a krásně zpracované, komentář během zápasů je na excelentní úrovni, hlášky nejsou generické, neopakují se a vše působí přirozeně. Že by byly generovány umělou inteligencí? Co se celkově týče grafického zpracování, jako vždy to může být lepší, ale vzhledem k masivnímu obsahu je vizuál na vysoké úrovni i tak. Soundtrack v hlavním menu letos tvoří pecky od Post Malona, Grimes či Turnstile. 


ZÁVĚREM

WWE 2K24 je další evolucí skvělých předchozích dvou ročníků a letos je vše dotaženo téměř k dokonalosti. Máme zde zábavný WrestleMania Showcase, úžasnou hratelnost na pomezí mezi simulací a arkádou, až absurdní množství obsahu co se týče hratelných postav, kreací, typů zápasů, herních módů a smyslu pro detail. WWE 2K24 je konečně ultimátní wrestlingovou hrou a splněným snem snad každého fanouška této sportovní zábavy, bravo!

Datum vydání: 5. března 2024 – Potřebné místo: 81GB
Distributor ČR: CENEGA Czech –  Česká lokalizace: NE


Svého prodejce hry WWE 2K24 můžete vyhledat na Zboží.cz