343 Industries o HALO Infinite

343 Industries o HALO Infinite

31 července, 2020 0 Od Jiří Hora

Koncem minulého týdne jsme se konečně dočkali první hratelné ukázky ze hry Halo Infinite, na kterou všichni fanoušci série a Xboxu, tak strašně dlouho čekali. Jenže místo hlasitých ovací, se ozývalo spíše velké zklamání. Redaktoři, fanoušci, hráči, si stěžovali na několik věcí. Jednou z nich byla určitě vizuální stránka hry a její nasvícení, kdy ve stínech docházelo k tomu, že objekty i postavy ztrácely zbytečně velkou míru detailů, tedy nedocházelo pouze k jejich zastínění, jak nejspíše vývojáři původně plánovali. Na to ostatně poukazoval i test Digital Foundry. Druhou stěžejní věcí pak byl o zasazení, které jakoby ignorovalo vše, co se dělo během Halo 4 a následně Halo 5 Guardians. Což by rozhodně nebylo dobré, přeci jen jsme plní očekávání nad velkolepým finále, které nejspíše vůbec nemusí přijít. Ale ano, z návratu Master Chiefa radost máme. Nyní se k celé situaci vyjádřili přímo lidé z 343 Industries na svém podcastu.

Vývojáři se na základě zpětně vázby, kterou dostávali během své práce na hrách Halo 4, 5 a také Halo Wars 2, rozhodli, že Halo Infinite postaví na estetice první trilogie, které ještě vzešla z dílny Bungie. Což bylo dle 343 tím hlavním, co nám měla nedávná ukázka sdělit. I když chápou, že jejich rozhodnutí se nemusí všem zalíbit, tak si za ním stojí. To se na druhou stranu také cení. Pokud jde o samotnou hratelnost, která byla během ukázky demonstrována, já osobně z ní měl velmi dobrý pocit, jelikož to pravé Halo Experience z ní cítit bylo.

Chtě nechtě se vývojáři museli postavit oné negativní zpětné vazbě, která se k nim po prezentaci dostala a jenž se týkala zejména samotné vizuální kvality. Na konto tohoto tématu se vývojáři vyjádřili následovně: “Četli jsme vaše komentáře a také jsme slyšeli hodnocení Digital Foundry. Přiznáváme, že se na tom v mnoha ohledech shodujeme a musíme tak vylepšit vizuální kvalitu a celkovou prezentaci hry do plné verze. Záběry, které jste viděli, byly nahrány před několika týdny a řada vizuálních prvků i herních systémů je stále ve fázi dokončování a vylepšování. Náš tým je odhodlaný a zaměřený na to, aby hráči měli k během vydání k dispozici nádherný svět, který budou chtít prozkoumávat.” Určitě je skvělé slyšet, že vývojáři na hře budou nadále pracovat, aby se hra měla náležitě k světu a my si ji tak mohli vychutnat po všech stránkách. Já osobně jím v tom držím palce. Ostatně jde o HALO, tedy jednu z legend konzolových akcí, která by si nějakou tu potupu rozhodně nezasloužila.

My však stále nejsme na konci, jelikož druhé negativum se týkalo příběhu, který v ukázce nijak nekorespondoval s tím, čeho jsme byli svědky na konci Halo 5 Guardians. Jak mnozí z vás vědí, tak se příběh netočil kolem Master Chiefa a jeho Blue Teamu, ale také agenta Locka a jeho týmu Osiris, vše pak gradovalo až do chvíle, kdy jsme se stali svědky toho, že se Cortana postavila do čela Infinity, kterou byla rozhodnuta do té doby zničit. Vývojáři na tuto situaci reagují tak, že nejsou naklonění spoilerům a čemukoliv s tím spojeným. A ukázku tak na příběh ani necílili. Ta měla představit zejména postavu válečníka Escharuma, jenž Master Chiefa našel a přivedl jej opět do vědomí. Abychom odhalili všechna tajemství chystaného příběhu, budeme si muset hru Halo Infinite zahrát, nicméně nám bylo slíbeno, že se dočkáme odpovědi na většinu našich otázek.

Ukázka z Halo Infinite, na kterou se i v tomto článku můžete podívat, obsahovala pouze singleplayerovou část. Není proto divu, že se fanoušci začali ptát na multiplayer, který zatím žádným způsobem představen nebyl. Před 343 Industries byla dokonce předložena i otázka, zda bude multiplayer před vydáním o vyzkoušení. Zde bychom se snad nějakého testů údajně dočkat měli, nicméně vývojáři zdůrazňovali, že aktuální pandemie Covid-19 a s ní spojená práce z domova, jim jejich práci značně zkomplikovala a v jistých ohledech i natáhla určité vývojové fáze. Nicméně multiplayer je nedílnou součástí série Halo a tak doufejme, že minimálně nějakou tu ukázku z něj uvidíme.

Nakonec tu máme ještě malý bombonek, který se výše uvedeného multiplayeru týká. Na internetu se totiž objevil leak, o který se postaral výrobce hraček Smyths Toys, který už měl Halo Infinite zalistované na svých stránkách, přičemž nejzajímavější na něm bylo, že multiplayer ve hře by měl být zcela zdarma. Pokud by se skutečně ukázalo, že MP část Halo Infinite bude zdarma, mohlo by to řadu hráčů jistě potěšit. Dá se ale také tím pádem očekávat, že bude od zbytku Halo Infinite separována a půjde tak o samotatnou záležitost. Neméně zajímavé je zde i tvrzení, že Halo Infinite poběží na Xbox Series X až 120 snímků za sekundu. To je něco, co do této chvíle nejspíše nikdo nečekal.

Ať už je to s Halo Infinite v tuto chvíli jak chce, tak musíme doufat, že vše bude náležitě nápraveno a vylepšeno, jak nám vývojáři v tuto chvíli tvrdí. Určitě bude na snadě odprezentovat hru ještě později jednou a to již se zavedenými vylepšeními, které by potenciální zájemce a hlavně fanoušky přesvědčili k tomu, aby se do nové hry z universa Halo opět ponořili. Halo Infinite by mělo vyjít koncem tohoto roku pro PC, Xbox One a Xbox Series X.