Autoři Rocket League vysvětlují, proč na PlayStation 5 nepoběží PS4 hry ve 120fps

Autoři Rocket League vysvětlují, proč na PlayStation 5 nepoběží PS4 hry ve 120fps

23 listopadu, 2020 0 Od Jiří Hora

Možná jste si mohli všimnout, že některé hry dostaly v posledním týdnu updaty, které na konzoli Xbox Series X umožňují hraní ve 120 fps. Týká se to například her jako Call of Duty: Warzone, Star Wars: Squadrons nebo stále populárního Rocket League. Bohužel tyto updaty nejsou dostupné na konzoli Playstation 5, která běží s trochu jinými principy zpětné kompatibility a tak je nelze pouze updatovat, či spíše takové vysvětlení nám poskytlo vývojářské studio Psyonix, které stojí za hrou Rocket League.

Během letošního roku se náš tým soustředil hlavně na plynulý přechod hry na nový model a úpravy některých jejích částí. Z tohoto důvodu jsme se museli rozhodnout, čemu dáme v případě next-gen konzolí přednost. 120fps u konzolí Xbox Series X a S vyžadovalo jen drobný update, ale konzole Playstation 5 vyžadovala tvorbu nativní verze a to zejména kvůli technologii Sony umožňující zpětnou kompatibilitu. To kvůli dané situaci nebylo možné.” prohlásilo studio. Konzole Xbox Series  mají výhodu stejného systému s předchozím Xbox One a úprava tak není nijak náročná. Systém PS5 je ale odlišný a zpětná kompatibilita tak funguje jinak. Je tedy zřejmé, že PS4 verze her se podpory 120fps zkrátka nedočkají, leda by se vývojáři pustili do vývoje nové nativní verze.