Dojmy z bety Mortal Kombat 1

Dojmy z bety Mortal Kombat 1

24 srpna, 2023 0 Od Jakub Číhal

Fanoušci bojovek určitě měli tento víkend o zábavu postaráno. Jedna z nejslavnějších, která letos oslaví již neuvěřitelných 31 let od prvního dílu, se již 14. září dočká velkého restartu. Všem těm, kteří si předobjednali Mortal Kombat 1 na konzolích, se otevřely brány do bety, kde si mohli vyzkoušet pár bojovníků a poprvé se tak na vlastní kůži přesvědčit, jak se nový díl bude hrát. I my jsme tu možnost měli a tak jsme několik hodin během víkendu lámali kosti. Následující řádky ale nemají suplovat recenzi, na tu si ještě asi měsíc počkáme.

Beta toho popravdě zas tolik nenabídla, ale obrázek o hře si určitě šlo docela dobře udělat. Na výběr bylo 6 postav, mezi kterými nechyběl Liu Kang, Sub-Zero, Johnny Cage a Kenshi, které doplnilo dívčí duo Kitana a Li Mei. Kromě nich jste si pak ještě mohli vybrat Kameo bojovníka a to konkrétně postavy Kano, Jax, Sonya a Frost. Ke Kameo systému se ještě vrátím. Abychom obsah měli kompletní, tak bojovat šlo pouze na dvou mapách a to Johnny Cage´s Mansion a The Teahouse. Vybrat si šlo ze dvou režimů. Bojovníci samotáři mohli zvolit Klassic Tower mode, kde se utkali postupně proti všem ostatním postavám, zvolit šlo i jednu z pěti obtížností. Multiplayerový režim byl pouze klasický 1vs1 a to ještě jen na stejné platformě, crossplay v betě ještě nefungoval.

Pokud bych měl po několika desítkách zápasů pocit ze hry nějak shrnout, tak bych asi řekl, že jsem si připadal jako ryba ve vodě. Vše bylo povědomé, základní údery fungovaly tak jako v předchozím díle. Jednotlivé postavy měly vždy několik komb a speciálních útoků, jejichž kombinace tlačítek se sice u každé postavy trochu liší, ale po dlouhodobějším hraní si přece jen všimnete určitého vzorce, čili se nemusíte bát, že byste s novou postavou vůbec netušili jak hrát. Jednou z těch větších novinek je asi hlavně to, že ve vzduchu je k dispozici celá řada komb, která na zemi nefungují. Jinak je souboj a ovládání postavy vyladěné, vše responzivní, ale tady se myslím nebylo čeho dopředu obávat, vývojáři z NetheRealms mají tohle v malíku. Co jsem trochu postrádal byla větší integrace s prostředím, nebylo možné vzít něco do ruky a mrsknout to po protivníkovi.

To ale vynahrazuje asi největší novinka s jakou Mortal Kombat přichází. Tou jsou Kameo bojovníci, kteří s vámi nastupují do zápasu a vy si je můžete sem tam zavolat na pomoc. Není to ale jen jednoduchá funkce, kdyby takový sidekick jen přiletěl, rozdal pár ran a zase zmizel. Kameo bojovníky můžete pomocí kombinace tlačítek ovládat, aby zaútočili konkrétním způsobem, existují dokonce i komba, která mi ale přišla poměrně náročná na vyvolání. Kameo bojovník je zároveň i vaším parťákem při Fatal Blows, které znáte z předchozích dílů. Použít je můžete v momentě, kdy vaše zdraví klesne pod 30%. V tu chvíli Kameo bojovník zajde na návštěvu a společně protivníka rozsekáte zvlášť šťavnatým způsobem.

Grafická stránka hry je skoro dokonalá. Hra běží na moderním Unreal Enginu 5 a je to znát. Vše je krásně ostré a detailní, jednotlivé postavy jako živé. Efekty jsou „tak akorát“, nemusíte se bát že by se obrazovka v jednu chvíli zaplnila pestrobarevnými světýlky. Jakmile dojde řada na Fatal Blows, nebo na Fatality, hra ještě trochu přidá na kvalitě, jelikož jde o předem předpočítané scény. Svou brutalitou asi hra nevybočuje z již zažitého standardu, ale upřímně, ten kdo Fatality vymýšlel musel být úplný magor:) Stejně jako grafika hře sluší i hudba a dabing, postavy sem tam hodí nějakou siláckou hlášku.

Betu Mortal Kombatu 1 jsem si užil. Uvidíme, jak se povede plná hra, hlavně kolik v ní bude obsahu, jak budou jednotliví bojovníci vyladění a jak zábavný bude příběh. Myslím ale, že je se na co těšit.

Finish him!!!