Fall Guys: Ultimate Knockout – Recenze

Fall Guys: Ultimate Knockout – Recenze

4 srpna, 2020 3 Od Adam Král

Battle Royal pro děti. Fortnite ? Ani náhodou. Tím je nový počin z řad herní společnosti Devolver Digital a vývojářského studia Mediatonic jménem Fall Guys: Ultimate Knockout. Nenechte se ale zmást. Tato hra se jako čistě dětská, či lehoučká může na první pohled jen zdát. A ovládání tomu vlastně i napomáhá. Na testované verzi pro PlayStation 4 stačí pouhopouhá tři tlačítka. “X” pro skok, “X+ čtverec” pro skok a následné povyražení hlavou a nakonec R2 pro chycení oponenta. Jak jednoduché. Vezměte tedy vaše gamepady se svými dítky do rukou a vrhněte se do víru zábavy. Ale všechno hezky popořadě.

Zmátl vás první odstavec tím, jak jsem psal : “lehoučká se může na první pohled jen zdát”. Slovo může je v této větě velmi důležité. Je totiž nutné mít neustále na mysli, že hrát se bude pouze proti živým protivníkům, nikoliv počítačem ovládaným soupeřům. A co vlastně budete dělat ? Pokud máte sklony k masochismu a jste sociopat, tak budete jen tlačit na analogovou páčku a mačkat hlavně R2. Grab je totiž v této hře neuvěřitelně otravný a vlastně i silný. Uvedu příklad.

Jste na vyklající se nebezpečné plošině. Každý chybný krok může znamenat vaše zpomalení a následný game over. Bezproblémově kolem vás proběhne dvacet hráčů a vy už na 20 metrů vidíte onoho potížistu s lišáckým (nebo vlčím) úsměvem pod vousem, jak si to k vám štráduje. Vy tedy přidáte do kroku, ale onen hráč vás samozřejmě dohoní a chytne vás v naprostém rozhození. Co myslíte, že se stane? Zemře? Jistě. Vy ale jdete s ním. Pokud jste nějaká známá osobnost a streamujete, pocit frustrace je mnohonásobně vyšší. Hráči vám neustále lezou před obličej a nenechají vás hnout se z místa, dokud se alespoň pětkrát neobejmete a neskončíte v propadlišti dějin. A takto neustále dokola, což některé přivádělo na první pohled skutečně k šílenství. Osobně se mi to stalo v 1 případě z 20 her – bohužel, jiní takové štěstí neměli.

To by byl příklad a pokračujeme v krasojízdě. Do každého kola se najednou vrhá přesně 60 hráčů. Čekání, než se aréna naplní není v nově dostupné plné verzi nijak dlouhé, čemuž napomáhá fakt, že hra je aktuálně součástí programu her zdarma pro Playstation Plus měsíce srpna. Během betaverze se velmi často dělo, že čekání na hru trvalo i několik minut. Bohužel, hra nezvládla prvotní nápor hráčů a krátce po jejím zalistování v PS Store, ale i v obchodech na Xboxu a Steamu, servery spadly na více než hodinu.

Optimalizace je na výtečné úrovní – tedy alespoň na PS4 a PC. Na to, kolik je najednou ve hře hráčů je to skoro až k nevíře. Grafika není nic úchvatného – koneckonců, jedná se pouze o svět, který hraje všemi možnými pastelovými barvami. I tak ale dokáže uchvátit svou jednoduchostí a vlastně i unikátností každičké jednotlivé arény. Ty totiž nikdy nejsou stejné, jsou volně generované. Jednou můžete běhat po plošině, která se vyklá ze strany na stranu, jindy zase stačí pro vítězství chytnout korunku a nebo být poslední přeživší v “podlaha je láva” Fall Guys Edition.

Důležité je zmínit, že ve hře nenaleznete žádné upgrady, i přestože herní měna v podobě mincí a korunek je volně dostupná. Měna však není založená na mikrotransakcích, slouží jen a pouze ke kosmetickým úpravám, jenž jsou opravdu rozmanité. Kostýmek hot dogu, psa nebo vlka je opravdu pěkný. Kostýmek zločince v pruhovaném černobílém oblečku? Také fajn.

Příběh by jste ve hře hledali marně – jedná se totiž, jak je u battle royal žánru zvykem, o čistou multiplayer akci v jiném slova smyslu. Žádné zbraně, žádný voice-chat, ani žádný textový chat. Na vyblbnutí s kamarády ideální. Nesmíte mít těch přátel ale moc, jinak se nevejdete – do týmu – limit je totiž stanoven na “týmy” po čtyřech. Po odehrání několika hodin musím konstatovat, že se jedná pravděpodobně o nejpřístupnější battle royal na trhu. Škoda jen, že není free to play, ale to bychom zase museli nejspíše skousnout otravné mikrotransakce.

Fall Guys: Ultimate Knockout je skvělou hrou na večery. Já měl jen tu smůlu, že jsem ji hrál přes den. Titul je kompletně bez bugů, glitchů, či propadů FPS. Jedná se tak o zábavnou hru, že dokáže na pár hodin nejen zabavit, ale je i ideální na rozvrácení jinak dobrého přátelství. Doporučujeme.

Autor: Adam Král
Testovaná verze: Playstation 4

Distributor ČR: Oficiální digitální story