God of War byl zásadně osekán o boss fighty

God of War byl zásadně osekán o boss fighty

21 ledna, 2019 0 Od Jiří Hora

Na konzoli PS4 jsme se za celou její generaci dočkali pouze jednoho jediného přírůstku do série God of War, což je nejméně v celé její historii, i handheld PSP dostal díly dva a remaster God of War 3 nepočítám. I když je to vše úplně jedno. Poslední God of War dosáhl na nejvyšší možné ocenění na The Game Awards 2018 a stal se definitivní hrou roku 2018 a zaslouží bouřlivý potlesk směrem k vývojářů že Santa Monica Studio a hlavě celého projektu Corymu Balrogovi. Jenže hra měla daleko vyšší potenciál, který nemohl být naplněn, ať už šlo o lidské zdroje, tak o ty finanční.

K tomuto stanovisku se vyjádřil právě sám Cory Balrog, který fanouškům jeho hry poslal zprávu s tím, že nové God of War měla disponovat mnohem více boss fighty, než ve hře samotné nakonec byly a jak se zdá měly být i daleko epičtější. Tato zpráva mě osobně docela mrzí, jelikož právě boss fighty byly pro mě velkým zklamáním a stejně tak variabilita nepřátel. Můžeme tedy jen doufat, že vystřižení bossové se podívají alespoň do pokračování, na němž se po úspěchu aktuálního dílů dozajista pracuje.

Ona absence řady bossů má své opodstatnění a dal nám jej sám Cory: „Museli jsme vystihnout hodně soubojů s bossy abych pravdu řekl. Připraveno jsme jich měli opravdu hodně a nebudeme se tajit tím, že to bylo velmi ambiciózní až šílené. Během samotného vývoje jsme bohužel zjistili, že jsme si toho vzali na bedra až příliš moc. Že to celé není zrealizovatelné. Tvorba jednoho z bossů zabrala třiceti našim vývojářům přes rok a půl. To bylo opravdu hodně.“. Ale jak jsme uvedli výše, tak nápadití bossové si dozajista nenašli cestu do koše, ale uvidíme je v dalším díle. Jedním z bossů měl být totiž i ikonický obří pták z Helheimu, kterého jsme v nordickém podsvětí mohli vidět i pěkně z blízka během souboje s klíčovým trollým stražcem.