Google představil herní službu Stadia

Společnost Google je jednou z největších technologických firem světa, jenž se angažuje snad ve všech možných směrech tohoto pojmu. Do této chvíle se však tak trochu stranili hernímu průmyslu, mimo ten mobilní. To vše bude zakrátko minulostí. Google se snaží dobýt svět video her a na konferenci GDC 2019 představil svou streamovací službu Stadia, která působí jako jeden z milníků budoucnosti hraní.

Tato služba by měla být funkční na mnoha zařízeních, ať už jde o PC, TV, či mobilní zařízení a mezi všemi by měla nabídnout podporu cross-platformního hraní. Hry by zde měli dosahovat rozlišení 4K a to s chodem 60fps a to vše bez čekání, stahování, či instalování. Vše by mělo jet v reálném čase a dozajista na to bude mít vliv chystaná 5G síť. Google ale u tohoto zůstat nechce. Stadia by se v průběhu let měla vyvíjet a nakonec nabídnout rozlišení 8K při 120+ fps.

Aktuálně je výkon této služby na 10,7 TFLOPS, což je více než má aktuálně dohromady Xbox One X (6 TFLOPS) a Playstation 4 Pro (4,2 TFLOPS). A že to Google myslí s hrami vážně dokazuje i tvorba vlastních vývojářských studií, která povede Jade Raymond. Studia budou pochopitelně dělat na velkých exkluzivních titulech pro tuto novou Live platformu. Vývojáři třetích stran jsou trochu ostýchavější, ale spolupráci již oznámil Ubisoft a Bethesda. Na Stadia tak míří třeba DOOM Eternal.

Jak to vypadá na poli videoher se nám rýsuje silný protihráč, který by v budoucnu mohl zamíchat kartami. Nezbývá nám než čekat, s jakou odpovědi přijde Microsoft a Sony v nadcházející konzolové generaci. I když Microsoft již konkurenta pro Stadia má a to v podobě streamovací služby xCloud, která by měla být také uvedena do provozu. Spuštění streamovací služby Stadia by mělo proběhnout ještě letos a to v USA, Kanadě, Velké Británii a dalších větších zemích Evropy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.