Přiblížena zpětná kompatibilita na konzolích Xbox Series X a Series S

Zpětná kompatibilita je u každé nadcházející konzolové generace ožehavé téma, jelikož nikdo z nás nechce ztratit svou dosavadní knihovnu her. Jistě řešením je vždy ponechání předchozí konzole, ale ne vždy k tomu máme místo v poličce, či na TV stěně. Otázka zpětné kompatibility se nevyhnula ani nadcházející generaci konzolí a zejména Microsoft chce pokračovat v tom, co nastavil u konzole Xbox One, tedy spojit všechny generace Xbox  na jedné platformě, což se mu doposud dařilo velmi dobře a konzole Xbox Series mají být tím nástrojem, který toto dovede ještě dále, zejména pokud jde konzoli Xbox Series X. Microsoft se tak s námi nyní podělil hned o několik zásadních detailů o tom, jak bude Zpětná kompatibilita na nových konzolích fungovat.

U každé hry, která poběží na zmíněných konzolích, by se měl projevit nárůst jejich výkonu. Konzole Xbox Series k tomu navíc nebudou vyžívat žádného boost režimu. Tituly budou využívat jejich hrubého výkonu, tedy CPU, GPU, ale i rychlého SSD disku. To vše by mělo vést k lepšímu frameratu, rozlišení, ale i komplexnímu zlepšení vizuální stránky. SSD disk se pak postará o kratší nahrávací časy, s čímž souvisí i nová architektura Xbox Velocity. Pokud jde o podporu HDR, tak ta by měla být u každého podobného titulu zahrnuta formou nového enginu, který toto umožnuje zcela automaticky, což opět povede k vylepšení vizuálu starších titulů.

Konzole Xbox Series nám mají ukázat, že i do starších titulů lze přenést výkon nové generace, což by se mělo promítnout zejména na jejich plynulosti, tedy jinak frameratu. Microsoft dlouho hledal cesty k tomu, jak zdvojnásobit framerate u starších titulů a jak ukazuje video pod tímto odstavcem, tak se jim to podařilo. Dvojnásobný framerate byl demonstrován na hře Fallout 4, která měla problém i s 30 snímky za sekundu. Na konzolích Xbox Series si tak tuto hru budeme moci vychutnat v naprosto stabilních 60 snímcích za sekundu.

Představena byla také metoda nazvaná Heutchy. Co je jejím cílem? Aby hry, které byly původně postaveny na nižším rozlišení, což zahrnuje rovněž tituly z Xboxu původního, či Xboxu 360, běžící max v rozlišení 720p, ale často méně, dosáhly rozlišení 4K, ale i dalších výhod. Mezi něž patří anizotropní filtrování, či vyhlazování hran. Microsoft se snažil, abychom si naše oblíbené tituly mohli užít v podobě, která nám dříve nebyla vůbec umožněna. Jsem osobně zvědaví, jak se nové funkce konzolí Xbox Series v realitě podepíší na starších titulech. Ostatně já sám mám nějaké resty, které bych rád dohnal a proč si je nezahrát v lepší kondici, než mi bylo umožněno dříve.

Konzole Xbox Series X a Series S budou disponovat i celou řadou dalších zajímavých funkcí, které budeme moci objevovat už 10. listopadu, kdy zmíněné konzole dorazí na trh, včetně toho našeho.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.