Rover Mechanic Simulator – Recenze

Rover Mechanic Simulator – Recenze

20 prosince, 2021 0 Od Jan Volejník

Již od počátku věků lidé vzhlíželi ke hvězdám a snili o tom, jaké to je se k nim alespoň přiblížit. Jen hrstka vyvolených měla tu čest vyletět vstříc těmto vzdáleným končinám. Ovšem nebýt tvrdé práce vědců, inženýrů a techniků, nikomu z nich by se to nepovedlo. Hra Rover Mechanic Simulator od Pyramid Games nám dá možnost vžít se do kůže technika a s tím i zjistit, jak náročné může být udržet vesmírná vozítka v chodu. Ovšem nebudete se starat o měsíční rovery, ne, ne, ne. Budete se hezky nacházet ve vesmírné kolonii, pěkně daleko od pohodlí svého domova. Jedině vy budete moci udržet celý vesmírný vozový park v provozu schopném stavu. Nečekejte, že vám na to bude stačit izolačka a desítka ořech. Jelikož budete muset využívat ty nejmodernější technologie.

Veškeré opravy budou prováděny hezky ve vašem ne až tak útulném hangáru. Ten totiž nabízí naprosto veškeré vybavení a prostředky, jenž budete potřebovat. Z počátku hra naservíruje několik tutoriálových misí, ve kterých budete proškolení a zhruba seznámeni s každým kusem vybavení. Taky vám budou vysvětleny základní mechaniky hry. Jednou z nejdůležitějších věcí na dílně je bezesporu rádio, bez něj by to zkrátka nešlo. Přece jen když lahodné tóny hudby proudí přímo do vašich oušek, tak se pracuje mnohem lépe. V těsném závěsu za ním, se nachází M.C.U. (Hlavní řídicí jednotka), s její pomocí lze ovládat jeřáb a následně přesouvat těžké rovery z náklaďáku na zvedák. Také na něm můžete hrát minihry jako je například dnes již legendární Snake nebo Ponk. Přece jen důležité si čas od času odpočinout, a užít si trošku té zábavy.

Samotné opravy roverů jsou dělány ve formě zakázek. Vždy dostanete stručný popis závady, kterou vesmírné vozítko trpí. Nutno podotknout, že popisy nejsou vždy sto procentní. Je to podobné tomu jako když přivezete auto mechanikovi a řeknete. Auto při jízdě dělá „grrrr“, prosím opravte to. Tím pádem je na vás, aby jste celý rover zkontrolovali a případnou chybu odstranili. Zpočátku je celá kontrola velice zdlouhavá a chvílemi nudná. Než prověříte veškeré součástky, tak to kolikrát trvá téměř celou věčnost. Jelikož celý rover je složen z toliká častí až běda. Jako bonus, jsou díly tak malé že jejich hledání dá kolikrát opravdu zabrat. Naštěstí tohle všechno zle časem zrychlit ve stromu schopností. Celková složitost roverů se bude úměrně zvyšovat podle vaší úrovně. Ať už budete opravovat základní rover nebo pokročilý jako je například Mars rover, začátek je vždy stejný. Jak jsem již výše zmínil, součástky je z počátku potřeba zkontrolovat a zjistit jaký je jich celkový stav. Následně se pak zobrazí procentuální životnost dílu, ale hlavně změní svou barvu, buď na zelenou, žlutou, či červenou. Barva se odvíjí od podle celkové kondice daného dílu. Vy pak máte hned mnohem lepší přehled o technickém stavu vozítka.

Avšak i tato na první pohled banální věc dokáže dát člověku zabrat. Ne jednou budete muset rozebrat ¾ vozítka, jen aby jste se dostali ke všem dílům, a mohli je zkontrolovat. Následkem toho si přiděláte tolik zbytečné práce až běda, jenže to jak si jinak bohužel nejde. Demontáž dílu má za mě jednu nepříjemnou vlastnost, například když hrajete hru Car Mechanik Simulátor, tak každý má alespoň základní znalosti o autech a tak alespoň tuší co má dělat. Jenže kdo má alespoň základní znalostí o vesmírných roverech? Dobře vynechme zapálené nadšence, techniky a vesmírné inženýry. Ať už při sestavování či rozebírání, vždy musíte dodržovat chronologický postup, jenže hra neukáže, jaký díl je na řadě. Musíte kurzorem jezdit díl od dílu a hledat který díl je potřeba sundat. Snad jen u šroubků se vždy ukáže ukazatel. Přiznám se, že jsem s tím měl počátku problém, ale po opakovaném hraní jsem už alespoň tušil, co mám dělat. Zas na jednu stranu je hezké, že sami musíte přijít na to, jak tenhle úžasný kus techniky funguje. Celkově to ve mně budí rozporuplné pocity. Jelikož na jednu stranu mě to neskutečně iritovalo, ale na druhou stranu jsem měl hroznou radost, když jsem na to přišel.

Možná si kladete otázku, kde vlastně budete brát náhradní díly, když jste na jiné planete. Přece jen nemůžete zvednou telefon a zavolat o ně na centrální sklad. Ten to problém pomůže vyřešit 3D tiskárna, s ní si budete tisknout veškeré komponenty, které budete potřebovat. Délka tisku jednotlivých dílů se odvíjí od jejich složitosti. Například ložisko se vytiskne během minuty, ovšem takový solární panel se bude tisknout mnohonásobně déle. Bohužel všechno běží v reálném čase, bez možnosti zrychlení. Pokud se tedy díl bude tisknout deset minut, tak si musíte těch deset minut reálného času vážně počkat. Z toho důvodu je dobré si práci dobře rozplánovat. Například když víte, že musíte vyměnit složitější díl, tak je dobré dát si ho vyrábět, a pak pokračovat v práci na roveru. Aby hra nebyla jen o výměně dílů za díl, budete muset opravovat obvody, a to ve formě logických miniher. Nemusíte se vůbec bát, nejsou vůbec těžké.

Jak jsem již výše zmínil, ve hře se nachází strom schopností, ten je zde vyobrazen formou upgradů. Ty dokáží zkrátit čas montáže, demontáže, snížit cenu nových dílů a tak dále. Jednou z nejdůležitějších dovedností je možnost opravovat opotřebované díly, a tak prodloužit jejich životnost. Díky tomu můžete ušetřit zdroje, a následně je investovat jinam. Přece jen na cizí planetě se vyplatí tak zvaná recyklace.

Po vizuální stránce není Rover Mechanic Simulator žádným klenotem. Grafika je zde spíše účelná, než aby lahodila oku. Což může některé hráče odradit, jelikož hra vypadá jako by vyšla pro konzole PlayStation 3 a Xbox 360. Hrany jsou nejsou hezky zaoblené, a kolikrát pokud se podíváte na věci z blízka, tak uvidíte kostičky. Modely roverů jsou realisticky udělané, jenže po přiblížení zjistíte že jednotlivým dílům chybí pořádné textury. Je to podobné jako by jste si do očí dali sádlo, a pak se šli dívat na televizi. Podle mě tahle nedokonalost Rover Mechanic Simulator hodně sráží dolů. U takové hry není zapotřebí, aby okolí bylo nádherné, ale spíše je důležité, aby samotná vesmírná vozidla vypadala co nejlépe. Přece jen kouká se na ně osmdesát procent herního času. Můžete namítat, že u takové hry není grafika až tolik důležitá, ale i přesto by neuškodilo, kdyby rouvry měli mnohem lepší textury. Tak snad s tím vývojáři něco udělají.

Celková hratelnost hry je velice příjemná, a nikterak složitá, tedy až na to hledání chronologického pořadí dílů. Vozový park je celkem rozličný a je příjemné mít možnost seznámit se s něčím tak skvělým jako je vesmírná technika. Jelikož co si budeme nalhávat, pro mnohé z nás je to jediná příležitost, jak se seznámit s vesmírnými rovery. Celkový koncept hry je velice zajímavý a má svůj potenciál. Například by bylo skvělé, kdyby časem bylo možné využívat vesmírný náklaďák, a jezdit si pro rozbitá vozidla sami. Hře by to přidalo na zábavností, a vytrhlo by to hráče ze stereotypu, který se chtě nechtě časem dostaví.

Rover Mechanic Simulator není hra, u které by jste proseděli celou noc. Je to spíše oddechovka, jenž si zahrajete po náročném dni, kdy chcete vypnout. Pokud tedy hledáte takový titul, je tahle hra pro vás jako stvořená.

6/10

Datum vydání: 12. listopadu 2021 – Potřebné místo na disku: 10GB