Star Wars 1313 – Když naděje pohasne

Nadpis našeho článku se můžete jevit jako název jedné z filmových epizod, ale máme k tomu své pochopitelně důvody. Příběh kolem hry Star Wars 1313 je dosti tragický a nejedno hráčské oko nezůstalo suché, což rovněž platí pro fanoušky filmové ságy, komiksů a obecně příběhů založených na universu vytvořeném Georgem Lucasem v roce 1977. Proč ale nyní otevírat staré rány, které se nejspíše nikdy nezahojí? Inu, jistě víte, že v listopadu loňského roku 2019 došlo k vydání hry Star Wars Jedi: Fallen Order, jíž mělo na svědomí studio Respawn Entertainment. Šlo o hru, kterou jsme v našem TOP 10 loňského roku posadili na úplný vrchol. Ostatně naší recenzi si můžete přečíst ZDE.

Ale zpět k jádru tématu. Pár dní na zpět se totiž na internetu objevila zpráva o tom, že LucasFilmu se námět hry Star Wars Jedi: Fallen Order vůbec nelíbil a jeho vedení bylo razantně proti, aby taková hra vůbec vznikla. Díky bohu za to, že tento plán neprošel a my se nakonec výše uvedeného titulu vůbec dočkali. SW Jedi: Fallen Order tak tak utekl katovi ze šibenice. A důvod proč se hra LucasFilmu nelíbila? Prý proto, že her s Jedii už bylo více než dost a toto téma už je až moc ochrané. LucasFilm by raději viděl hru, kde bychom se chopili role třeba námezního lovce. Zde nejspíše LucasFilm naráží na úspěch sériálu Mandalorian.

Ale jen si vzpomeňme na ono Star Wars 1313, hra která se kolem rytířů Jedi a Sithů vůbec netočila, ba naopak. Ve hře jsme se měli chopit role právě námezního lovce, jímž měl být dle všeho sám Boba Fett, tedy postava, u níž si fanoušci již dlouho přejí vlastní film. Tudíž si asi kladete stejnou otázku, jako nyní já. Proč tedy došlo ke zrušení Star Wars 1313, když to byla přesně ta hra, o níž nyní LucasFilm tolik stojí. Problém byl samozřejmě v prodeji LucasFilmu a k němu přidružených společností, mezi něž patřila i herní divize LucasArts, společnosti Disney v říjnu roku 2012. Disney ale v dubnu roku 2013 nechala herní divizi rozpustit, což vedlo ke zrušení údajně hned několika titulů, mezi něž patřilo i Star Wars 1313. Z dostupných obrázků o zrušených Star Wars hrách si navíc můžeme všimnout i původně plánované Epizody VII, jenž měla původně nést podtitul Shadows of the Sith a příběh by se tedy pod Lucasem skutečně ubíral jiným směrem.

Začátkem roku 2013 byla tedy hra Star Wars 1313 oficiálně zrušena. Paradoxně byla teprve oznámena v červnu roku 2012 během konference E3 2012, kde jsme se dočkali prvních záběrů ze hry. Hra se následně ukázala v traileru na evropském herním veletrhu Gamescom. Uvedené záběry z hraní přitom vysloveně vyrážely dech, což samozřejmě vedlo k názoru, že Star Wars 1313 vůbec nemířilo na konzole Xbox 360 a PS3, ale jednalo se de facto o první hru, jenž byla představena pro Xbox One a Playstation 4, k jejichž odhalení a následnému vydání došlo o rok později, tedy v roce 2013.

Jak můžete vidět z přiložených videí v článku, tak Star Wars 1313 by vypadalo i v dnešních poměrech velice dobře. Titul byl vyvíjen čtyřmi studii divize LucasArts, tedy přímo LucasArts, dále Industrial Light & Magic, LucasFilm Animation a nakonec Skywalker Sound. Hru poháněl Unreal Engine, údajně se jednalo již o aktuální čtvrtou generaci, což může být důvodem, proč již tehdy vypadala vizuální stránka tak pokročile. Samotná hratelnost pak sázela zejména na souboje blasterů, přičemž si vývojáři vypůjčili systém krytí ze série Gears of War, což na ukázce během E3 2012 působilo skutečně efektně. Hra pak měla obsahovat i několik stealth pasáží a rovněž lezení po různých úrovních. Titul měl zároveň v cut-scénách využívat i QuickTime eventů, což mělo hráče udržovat neustále ve střehu.

Příběh hry nás měl také uvést do děje, který sázel na originalitu a jiný přístup, než celá předchozí tvorba studia LucasArts. Vývojáři dokonce u vedení prosadili, že hra dostane nejvyšší rating a bude tak vzhledem ke svému zasazení mládeži nepřístupná, což bylo samozřejmě nezvyklé, ale mělo to podtrhovat atmosféru Coruscantského podsvětí. Star Wars 1313 totiž neslo svůj název podle podlaží Level-1313, jenž bylo právě stredobodem kriminální činnosti na Coruscantu, kde se slézali ti nejmocnější psanci v Galaxii. My jako hráči jsme se měli skutečně chopit role mladého Boba Fetta (tuto informaci poskytl sám George Lucas), který se vydává do dolních podlaží Coruscantu, aby odhalil tajemství a konspiraci uvnitř tohoto místa.

I když bylo Star Wars 1313 zrušeno, tak Kathleen Kennedy stála o to, aby materiály ze Star Wars 1313 zůstaly neporušené. V roce 2015 totiž uvedla, že by hra mohla ještě někdy v budoucnu vzniknout. Materiály byly údajně poskytnuty EA a jeho týmu Visceral Games během tvorby jejich Star Wars hry, ale jak víte, tak EA toužila po jiné hře, která by se opět zaměřovala na multiplayer, tak nejenže hru pod vedením Amy Hennig zrušila, ale zároveň nechala zavřít celé studio. Materiály ke Star Wars 1313 jsou ale stále neporušeny. A kdo ví, třeba se hry někdy skutečně dočkáme a třeba to bude právě studio Respawn Entertainment, které se o jeho obnovu postará, ale to už jsou holé spekulace a naše, nejspíše nikdy nesplněné, přání.

2 thoughts on “Star Wars 1313 – Když naděje pohasne

  1. Super článek, je fakt velká škoda že projekt zrušili, na tuhle hru jsem se moc těšil a oni to takhle zahodili 😀
    Myslím si že kdyby ji znovu otevřeli, tak už to nebude takové jako kdyby to bylo vytvořeno dříve 🙂

  2. Jo to já osobně taky a taky ve skrytu srdce doufám, že snad v nějaké formě skutečně vyjde 😊

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.