Teorie o příběhu ze světa Little Nightmares

Teorie o příběhu ze světa Little Nightmares

9 června, 2021 2 Od Martina Halamásková

Dvoudílná série Little Nightmares je v současné době bezpochyby velice populární. Hororová, atmosférou nabitá hra, která perfektně představuje strach o přežití a zoufalou snahu utéci za každou cenu. Malé noční můry, příhodný název pro to, co všechno se ve hře vyskytuje. Tato série a její příběh přilákal pozornost mnohých, přesto ve hře nepadne ani jediné slovo. Takové hry nás po jejich dohrání nenechají spát, chceme odpovědi, ale hra v podstatě žádné neposkytuje. A tak poté vznikají teorie, hledání detailů, střípků vysvětlení čehokoliv, co se před našimi zraky odehrálo, a to je přesně to, čemu bych se chtěla v tomto článku věnovat. Videoherní studio Bandai Namco Entertainment však nevytvořilo jenom první a druhý díl. O příběhu malé Six a ostatních dětí je toho vytvořeného mnohem více, než se na první pohled zdá. Abychom mohli pochopit celý příběh nebo alespoň vytvořit smysluplnou teorii, musíme si projít všechny dostupné indicie. Kromě těchto dvou dílů ještě existuje šest digitálních komiksů a jedna mobilní hra, která se nazývá Very Little Nightmares.

První vyšlo Little Nightmares 1, kde se ocitáte v kůži malého děvčete, Six, která je uvězněná pravděpodobně na palubě nějaké lodi a snažíte se dostat z podpalubí do vyšších pater. Typickým poznávacím znamením je pro ni její žlutá pláštěnka. Co je ale velice důležité, je její neukojitelný hlad, který neustále vzrůstá. Tvůrci nám tím rozhodně chtěli něco říct, protože v DLC hrajete za malého chlapce, který po celou dobu tímto hladem vůbec netrpí, tedy se nejedná o obyčejný hlad. Všechno kolem se oproti vám zdá gigantické a vy jste maličký človíček. Hned ze začátku je vaším jasným cílem gejša neboli Lady, která je očividně hlavou celého místa, ve kterém se nacházíte. Proč? To zatím nevíme. Později zjišťujeme, že vlastně nejsme na lodi, ale na něčem, co by se dalo nazvat podmořským resortem, kterému se říká The Maw. Tento resort obývají bytosti, které se nedají nazývat lidmi, i přesto že nás v mnohém připomínají. Monstra se vás pokusí chytit, jakmile vás zmerčí, a každý s vámi udělá něco jiného, záleží na jejich práci. Další vyšla mobilní hra Very Little Nightmares, která jak se později dozvídáme, časově zapadá před události prvního dílu. Zde hrajeme taktéž za holčičku ve žluté pláštěnce, která se ocitne v neznámém sídle na vrcholku útesu uprostřed moře. Zjevně se sem dostala balónem a prochází postupně místnost za místností, aby se dostala ven. V průběhu celé hry neustále vídáme i jinou holčičku s krátkými hnědými vlasy a ofinou, která se stejně jako my snaží utéct a zachránit si život. A nakonec vyšla samozřejmě Little Nightmares 2, kde tentokrát hrajete za malého chlapce, který se jmenuje Mono a společně se Six putujete po obrovském městě obývaném monstry se zatím neznámým cílem. K tomu všemu bylo pro nás jako bonus vydáno několik digitálních komiksů, které časově zapadají těsně před události hry Little Nightmares 2. Každý z šesti komiksů se věnuje jednomu z dětí, které nějakým způsobem zapadají do celého příběhu.

V prvním díle máme představeno několik specifických monster. První se vyskytuje v nižších palubách, kde se stará o děti, které jsou držené v resortu. Je to v podstatě takový domovník, školník chcete-li. Jeho poznávacím znamením jsou nepřirozeně dlouhé ruce oproti malému tělu a také srolovaná kůže v místě očí, tudíž je slepý. Jestliže vás chytí, v podstatě vám neudělá nic krom toho, že vás donese zpátky mezi ostatní. Kromě hlídání dětí k jeho práci také patří děti balit do balíčků a posílat je dál do vyšších pater. Otázka zní, kam tedy děti posílá. Později se ukáže, že balíčky posílá směrem do kuchyně, kde se nachází další monstra, a to dva kuchaři, z toho je tedy patrné, za jakým účelem jsou děti na palubě resortu drženy. Než však vstoupíte do kuchyně samotné, můžete si povšimnout, že balíčků s masem je ve skladišti hodně, a ne všechny jsou stejně malé jako děti, které jsme již viděli. Dá se tedy předpokládat, že monstra zabíjejí a vaří i něco jiného než děti, ale k tomu se vrátím později. Kuchaři jsou typičtí svojí nadměrnou váhou, těžce dýchají a vypadají, jako kdyby na sobě nosili masky, které mají lidskou tvář, což je dělá mnohem děsivější a nechutnější. Pokud vás chytí, okamžitě vás hodí do jednoho z hrnců s vařící vodou, jako kdybyste byli kus špeku nebo zeleniny. V další oblasti se ocitáte v jídelně, tedy v místě, kam se chodí hosté resortu najíst. Zde jsou vašimi hlavními nepřáteli hosté, kteří se chovají jako prasata u koryta. Nenasytní, obézní a skoro až šílení touhou všechno sníst, včetně vás. V této části si nelze nevšimnout zajímavého detailu, který se týká výše zmíněné velikosti masa, kterou Six našla ve spižírně. Jeden z kuchařů se v jistý moment ocitne právě v této jídelně, což je poněkud zvláštní a zamíří do postranní místnosti, kde začne zpracovávat maso. V jiný moment zjistíme, že v těchto postranních místnostech spí již najedení hosté, z čehož se dá usuzovat, že velké kusy masa budou pravděpodobně bývalí návštěvníci resortu. Tuto mojí teorii také potvrzuje popis jednotlivých postav na oficiálních stránkách videoherního studia, kde je o návštěvnících resortu jasně řečeno, “A potom až se najedí, tak odejdou, tak či onak.” Samozřejmě dalo by se tvrdit, že maso pochází z prasat či krav, vzhledem k tomu, že v kuchyni bylo i normální jídlo, například ryby. Kde by se ale na palubě podmořského resortu vzali krávy či prasata? Už teď je tedy mnohem jasnější, co se na této palubě děje. Poslední část hry je přímo v residenci gejši, která resort řídí. Zde se malá Six utká v souboji se samotnou Lady, která jak se zdá má nějaké nadpřirozené schopnosti, které jdou více vidět v posledním DLC Secrets of the Maw. Gejša tedy umí vysát duši z živé bytosti a zabít ji, či ji přeměnit v gnoma. Lady je oproti ostatním obyvatelům resortu vcelku krásná. Její marnivost je pro ni však typická, všude po své residenci věší své obrazy a nosí masku gejši, aby skryla stopy času, které se na ní podepsaly. Na konci souboje se Six vrhne na Lady a zakousne se jí do krku, čímž získá její schopnosti vysávat duši. Proč to ale Six udělala? Byl toto celou dobu její cíl? A k čemu jí tato schopnost bude? Na zodpovězení těchto otázek si ale musíme ještě počkat.

V mobilní hře Very Little Nightmares se tedy nacházíme v sídle, které se nazývá The Nest na vrcholku útesu uprostřed moře. Evidentně jsme se sem dostali pomocí horkovzdušného balónu a nyní musíme najít cestu ven. Jako první se setkáváme se řemeslníkem. Ten zde vyrábí panenky z kůže, vlny a dřeva a všechny z nich se velice podobají dětem, jako je například Six, kteří utíkají před monstry. Protože se po sídle pohybují i gnomové, je možné že řemeslník i sbírá zbylé oblečení z již proměněných dětí, které pak navléká panenkám. Stejně jako školník z prvního dílu, má řemeslník nepřirozeně dlouhé ruce, ale na rozdíl od něj nemůže chodit a sedí na vozíčku. Přítomnost gnomů může nasvědčovat, že se v tomto sídle Lady často pohybuje nebo, že v sídle bydlí někdo s obdobnými schopnostmi. Dále poté narazíme na komorníka, který se v sídle stará o praní, žehlení a posluhování své paní, která zde bydlí. Jeho hlava je vždy skloněna k zemi a ruce svázané za zády, jeho zbraní proti vám jsou však telekinetické schopnosti. Paní, které komorník slouží je kupodivu pouze malé dítě, oblečené v krásných viktoriánských šatech s vyčesanými vlasy a rozmazanou rtěnkou na rtech. Stejně malé jako Six nebo kdokoliv jiný, přesto má nad monstry tohoto sídla navrch. To samo o sobě přináší mnoho nových otázek, proč je toto dítě opečováváno, a ostatní jsou pojídána? Jaký je mezi monstry a dětmi rozdíl? Byla Lady taky monstrum nebo kdysi bývávala stejná jako děti co jsou na útěku? Malá holčička, co žije v sídle, se nazývá Pretender, což může mít dva významy. Pretender je buď někdo kdo něco předstírá, což v tomto případě dává smysl. Řemeslník totiž všechny ty panenky vyrábí právě pro ni, aby si měla na co hrát, tedy předstírat. Doslovný překlad slova pretender, ale znamená uchazeč, o co se tedy uchází? V předposlední části hry si můžeme povšimnout mnoha obrazů na zdech a na jednom z nich je Pretender se čtyřmi dalšími dětmi, které ale nejde pořádně vidět, jsou to pouhé stíny. Takový obraz jsme už ale jednou viděli, a to v prvním díle v residenci gejši. Naprosto identický obraz, jediný rozdíl je ten, že na něm byla Lady a za ní stáli stinné postavy, které byly stejně vysoké jako ona. Znamená to tedy, že Pretender je vychovávána k tomu, aby se stala další Lady? Vzhledem k jejímu zjevu se dá předpokládat, že je stejně marnivá a také má nějaké nadpřirozené schopnosti, konkrétně se po jejím doteku vypaříte a zbyde z vás jenom oblečení. Když se vám konečně podaří utéct ze sídla, znovu se setkáte s děvčetem, které jste během hraní několikrát zahlédli a nyní musíte spolupracovat, aby vás komorník nedostihl. Posléze utíkáte před samotnou Pretender, kde vám naštěstí pomůže hnědovlasá holčička, avšak i tak vás nakonec chytí, společně spadnete do moře a na hladinu vypluje pouze vaše žlutá pláštěnka. Těsně před koncem hry, ale vidíte hnědovlasé děvče, které leze dolů k vodě a tím je jasné, že jsme celou dobu nehráli za Six, ale za někoho úplně jiného. Holčička, která tedy z ostrova nakonec unikla je pravá Six a žlutou pláštěnku si vzala pravděpodobně na památku nebo proto, že jí byla zima.

Little Nightmares 2 je asi nejvíce komplexní. Odpovídá na mnoho otázek, ale přesto jich spousty nových vytváří. Časově se příběh odehrává po mobilní hře Very Little Nightmares, sice nevíme, s jakým časovým odstupem, ale pravděpodobně krátce poté. Tentokrát hrajeme za mladého chlapce v hnědém kabátě a papírovou taškou se dvěma otvory na oči, kterou nosí místo masky. Chlapec se jmenuje Mono a stejně jako na začátku prvního dílu, víme, jaký je jeho hlavní cíl. Je to zvláštně zkroucená chodba, na jejímž konci jsou zavřené dveře, Mono tedy hledá něco za těmito dveřmi. Nejprve se ocitáme v lese, který je plný pastí, klecí a všudypřítomných televizí a oblečení. První monstrum, které zde potkáváme je lovec, který očividně všechny nástrahy do lesa umístil. Než se s ním však uvidíme, nalezneme v jeho domě uvězněné dítě, holčičku, která hraje na svou hrací skříňku velice známou melodii. Tím je nám jasně naznačeno, že uvězněná holčička je Six, avšak po žluté pláštěnce není ani stopy. Zde Mono a Six spojí své síly, i přesto že naše hrdinka z prvního dílu Monovi úplně nedůvěřuje. Pokud vezmeme v potaz, čím vším si Six doposud prošla, leccos to o jejím budoucím chování vypovídá, stejně tak jako o její nedůvěře k Monovi. Lovec posléze začne Mona a Six pronásledovat a díky tomu si ho můžeme pořádně prohlédnout. Na rozdíl od ostatních monster, tento nenosí lidskou masku, ale místo ní má hlavu v pytli s jedním otvorem na dýchání a na koukání. Kromě toho na něm asi není nic zvláštního, pokud nepočítáme jeho zvrácenou posedlost vycpávání nejenom zvířat. Six i Mono lovce nakonec zabijí a utečou směrem k vodě, kde za pomocí voru přeplavou na druhý břeh. Na druhém břehu se tyčí obrovské mrakodrapy a Mono se společně se Six vydají do útrob Pale City, tedy Bledého Města. Něco tu ale nehraje. Město působí opuštěně a všude se povaluje oblečení, jako kdyby byli dotyční na místě vypařeni. Jak procházíme městem, můžeme si všimnout, že se oblečení dokonce snáší i z nebe. Stejně jako podivně zkroucená chodba se i budovy zvláštně sklánějí k zemi, do takové míry, že je můžeme i vidět, jak se pohybují, jako kdyby byly živé. Po nějaké chvíli dojdeme k další oblasti, a tou je škola. V této budově potkáváme druhé monstrum a tím je učitelka, která zde učí děti. Bohužel pojem ‘děti’ je v tomto případě dost nepřesný, více dětí jako jsme my, tady totiž určitě neuvidíme. Tyto děti, co se zde pohybují, jsou totiž vytvořeni z porcelánu a mají od skutečných dětí opravdu daleko. Nazývají se příhodně Bullies neboli tyrani. Šikana je pro ně denním chlebem, všude po škole jsou nalíčené různé pasti a nástrahy, které vás zabijí, pokud nebudete opatrní. Učitelka však tyto porcelánové děti umí uklidnit, jejími typickými rysy jsou vykulené oči, které nikdy nemrkají a nekonečný úsměv, který není zrovna nejpříjemnější. Nejvíce si ji ale zapamatujeme díky jejímu krku, který může dle libosti natahovat jako had i do jiných místností. Je přísná a nic jejímu pohledu neunikne.

Na škole je zajímavé, že i když v ní potkáváme jenom Bullies, tak zde dřív museli studovat normální děti, jako je Mono a Six. Důvod proč si to myslím je ten, že porcelánoví tyrani nedělají nic jiného než, že šikanují a dělají bordel, ale škola je evidentně zaopatřena jídelnou, kuchyní, postelemi a tak dále. Vzhledem k tomu, že Bullies nepotřebují jíst a ani spát, když jsou z porcelánu, pak tedy tato jídelna postrádá smysl, tedy za předpokladu, že je škola určena pouze pro ně. Z toho logicky vyplývá, že tu původně museli studovat normální děti, jako je Six a Mono, ale něco se stalo a oni jsou teď už pryč. Otázka zní co? Také se můžeme zamyslet nad tím, jak se vlastně ve škole oni porcelánoví tyrani objevili. V jedné z místností se na podlaze nachází velká šachovnice a na ní jsou figurky. Uprostřed šachovnice je figurka krále a k ní je přivázán jeden z porcelánových dětí, který je evidentně mrtvý. Na hlavě má zlatou korunku, jako král, ke kterému je připoutaný. Ihned po vstupu do místnosti začne hrát velice temná a smutná hudba a je to z prostého důvodu. Po bližším prozkoumání mrtvého porcelánového chlapce totiž vidíme, že má zavřené oči. Po celou dobu, co Bullies vídáme běhat různě po škole, vůbec nemrkají, taky proč by měli, jsou přeci z porcelánu. Tenhle jediný má ale zavřené oči. Také je dobré si všimnout, že všechny porcelánové děti vypadají stejně, jako chlapec a dívka. Jako kdyby byly vytvořeni podle nějaké předlohy. Má teorie tedy zní tak, že tento jeden mrtvý chlapec je ve skutečnosti opravdové dítě, podle kterého byli všichni klučičí tyrani vytvořeni. Tuto moji teorii ještě více potvrzuje název již zmíněné skladby, která začala hrát po vstupu do místnosti se šachovnicí, “Circling the Throne” neboli v překladu “kroužit kolem trůnu”. Dává smysl, že králem všech tyranů ve škole, je jejich prapůvodní předloha, proto byl také po své smrti příhodně přivázán k figurce krále. Pokud tedy normální děti ze školy z nějakého důvodu zmizeli, učitelku nenapadlo nic lepšího než si vytvořit studenty nové, aby měla koho učit.

Potom co se naši dva hrdinové dostávají pryč z útrob školy, nacházíme uprostřed města na zemi velice povědomou žlutou pláštěnku. Zde si ji Six vezme a od té doby vypadá tak jak ji známe. Zde se ale předestírá otázka, na konci Very Little Nightmares jsme viděli Six, jak běží směrem k voru. Nikdy jsme ji neviděli si žlutou pláštěnku skutečně vzít, ale tak nějak se to předpokládalo. V tomto případě to ale nesedí. Když Mono poprvé Six potkává, žádnou pláštěnku nemá, dalo by se tedy předpokládat, že ji poprvé získá až ve městě. Jak se ale mohla žlutá pláštěnka sama od sebe dostat takhle daleko od sídla ze kterého Six a druhá holčička původně utíkaly? Vzhledem k tomu, že se sídlo nacházelo uprostřed moře, stejně jako The Maw, musela tam pláštěnka buďto doplout po proudu nebo ji tam někdo musel zavézt. Osobně si nemyslím, že za to mohli vodní proudy, to by se totiž pláštěnka vyskytovala u vody, a ne uprostřed města. Většinou se předpokládá, že původní nositelka zemřela poté, co se jí dotkla Pretender, ale logické vysvětlení by bylo, že naopak přežila a dostala se k nedalekému břehu města. Musela být zraněná po pádu z útesu, a tak zamířila směrem do nemocnice. Těsně před ní to však nezvládla a omdlela, a tak jí doktor z nemocnice vzal a zavřel do jedné z jeho cel, což by vysvětlovalo, proč zůstala žlutá pláštěnka ležet těsně před nemocnicí. Důvod této mé teorie je takový, že v jednom z již zmíněných digitálních komiksů vidíme holčičku v nemocniční košili a dvěma copánky, jak se snaží prokopat ze své cely za pomocí lžíce. Původní majitelka oné pláštěnky nebyla nikdy vidět bez své kapuce až na poslední moment, kdy padala z útesu. Ve větru jí vlál copánek s červenou gumičkou, což sedí na holčičku v nemocnici, která měla také červené gumičky. Přítomnost žluté pláštěnky by tedy dávala smysl. Další oblast, do které se Mono a Six dostávají je tedy nemocnice. Zde můžeme i později najít celu, ve které se holčička s copánky vyskytovala a ze které se snažila za každou cenu dostat. Potkáváme zde další monstrum a tím je doktor, který své pacienty “lečí” a nahrazuje části jejich těl předměty, které má k dispozici. Doposud můžeme říct, že všechna monstra, co jsme zatím viděli, se snažili dělat svojí každodenní rutinu, na kterou byli odjakživa zvyklí, ale ne úplně správně. V porovnání s monstry na podmořském resortu z prvního dílu, jsou tyto monstra naprosto mimo. Také je dost jasně naznačeno, že dřív všechno fungovalo normálně, dokud se něco nestalo a nezměnilo všechny přítomné jakýmsi zvráceným způsobem. Lovec místo aby lovil zvířata, tak zabil celou svou rodinu a vycpal je jako trofeje. Učitelka místo aby učila normální děti, učí porcelánové náhražky s prázdnými hlavami. Doktor stále lečí své pacienty, ale ve skutečnosti z nich dělá pouze figuríny. Popis podmořského resortu z prvního dílu byl tento: “Venkovní svět je zaplaven chaosem. The Maw je jediné místo, které dává smysl.” Tento popis dost jednoznačně odkazuje na to, co se zrovna odehrává v Bledém Městě.

Sice vidíme co se okolo nás děje, ale stále nemáme žádné odpovědi proč. V další části hry je však tato otázka více objasněna. Procházíme teď totiž několik bytů a domů, které se ve městě vyskytují, můžeme si všimnout, že všudypřítomné televize měli celou dobu nějaký význam. Obyvatelům města se totiž říká Diváci, v originále Viewers, a to proto, že jenom stojí a dívají se na televizi. V televizi totiž běží nějaký hypnotizující signál, který je k sobě láká, doslova od něj nemohou odtrhnout svůj zrak. Koukají na něj tak často, že se jim dokonce zkroutil obličej do sebe, dá se tedy předpokládat, že signál způsobuje i nepřirozené zkroucení budov po celém městě. Později pak vidíme zdroj tohoto signálu, a tou je vysílací věž uprostřed centra. Obyvatelé jsou dokonce tak užaslí pohledem na věž, že stojí na okrajích svých střech a v omámení padají dolů. Mono se zdá proti účinkům tohoto signálu imunní, ale Six je na chviličku pohledem na vysílací věž také omámená, i když ne v takové míře jako ostatní Diváci. Také se zde poprvé setkáváme s mužem v obleku a klobouku, kterému se říká Thin Man neboli Hubený muž. Ten jak se zdá, vylézá z televize, ze které se signál promítá a snaží se nás chytit. Mono se také pokusil během hry opakovaně do zapnuté televize dostat. Vždy se objevil ve zvláštní chodbě, kterou jsme spatřili na začátku hry a snažil se dostat ke dveřím na jejím konci a otevřít je. V této fázi hry se mu to také konečně povedlo a v místnosti jsme našli zavřeného muže v obleku. Po jeho osvobození naše dva hrdiny začne pronásledovat a nakonec je také dostihne. Vezme do svých spárů Six a tím zůstává Mono sám. Jediné co po Six v místnosti zbylo je její stín, jehož význam bude později objasněn. Jeho novým cílem je nyní zachránit Six a protože tajemný signál z televize produkuje věž, rozhodne se Mono vyrazit směrem k věži, kde musí sídlit i onen muž, co ukradl Six. V této fázi také Mono začne aktivně využívat své schopnosti, a těmi je cestování skrz zapnuté televize. Nakonec svoje schopnosti použije i proti muži v obleku čímž ho zničí. Zároveň je ale vidět, že jeho schopnosti nepřirozeně hýbou i budovami v okolí, podobně jako jsme to viděli hned na začátku u břehu města, velmi podobně jako to dělá samotný signál.

Ve finále celé hry se ocitáme ve věži a její vstupní vchod je ona zvláštní chodba, kterou po celou hru vídáme. Věž se zdá být naprosto mimo normální realitu, jako kdybyste vešli mimo čas a prostor. Skrz spletité chodby se, ale nakonec dostaneme k samotné Six, která se nachází v jakési zmutované, zvrácené, pokroucené a monstrózní formě. Je také mnohem větší, téměř stejným způsobem jako ostatní monstra v tomto světě. Ve chvíli kdy Mono k obrovské Six přistoupí, zpočátku to vypadá, jako by ho nepoznala. Když na ní poté zavolá, nabídne mu svoji hrací skříňku, jako projev důvěry. Mono se však rozhodne hrací skříňku zničit, protože správně usoudí, že to je ona jediná věc, která drží Six v zajetí. Je to tím, že Six si ve svém divokém a nebezpečném životě vytvořila k hračce emoční pouto, hrací skříňka představuje její bezpečné útočiště, jediné místo kde jí nic nehrozí, ona melodie je pro ni pohlazení po duši. Mono se to však pokouší zničit a to ji rozzuří. Potom co jako Mono skříňku zničíte, se ze Six stává znovu malá holčička, ale její vztek vůči Monovi přetrval. Na to ale není čas, protože se zdi začnou odlupovat a odhalí obrovskou změť masa, lidské tkáně a očí, která se snaží Six i Mona chytit. Na úplném konci však Mono málem spadne do temné propasti věže, Six ho chytí, jenom aby se mu podívala naposledy do očí, a nakonec ho pustí a nechá ho obrovské monstrózní mase napospas. Mono najde jednu osamocenou židli uprostřed příšerné masy a posadí se na ni. Tím se okolo něj znovu vytvoří iluze stěn a my se dovídáme, že Mono zde zestárnul do podoby nikoho jiného, než Thin Mana. Mono byl tedy celou dobu muž v obleku, což vysvětluje jeho schopnosti cestovat televizemi, které se shodovali s Thin Manem nebo jeho odolnost vůči signálu jako takovému. Také se tím poměrně vyjasňuje, čím se děti po dosažení dospělosti stanou, Lady z podmořského resortu tedy pravděpodobně v dětství nebyla o nic jinačí než Six, Mono či Pretender. Oproti většině monster se však stále liší. To může mít dvě smysluplná vysvětlení, buďto se jedná o dvě úplně odlišná stvoření nebo za jejich znetvoření může vysílací věž, která jak se zdá, má nějaký dopad na značnou část svého okolí. Vzhledem k Monovo odolnosti vůči signálu by také dávalo smysl, proč ve věži vyrostl normálním způsobem a nebyl znetvořený jako Six. Ohledně jejího zjevu vyvstává otázka, zda byla znetvořena a zvětšena silou signálu nebo jenom z důvodu jiného plynutí času opravdu zestárla. To by totiž vysvětlovalo, proč Six na první pohled Mona nepoznala, uplynulo totiž již mnoho let. Také to vysvětluje její rozčilení, po takové době se Mono ukáže a zničí jedinou věc, co jí dělala po takovou dobu společnost. Po úniku z vysílací věže projde Six skrz televizi a dostane se do nějakého obývacího pokoje. Před ní se zjeví její stinná verze, která po ní zůstala poté, co jí Thin Man, tedy Mono, poprvé unesl. Zvedne ruku a ukáže směrem na plakát s reklamou na The Maw, který již dobře známe z prvního dílu. Pak zmizí a Six začne poprvé sužovat její ukrutný hlad. To samo o sobě odpovídá na mnoho otázek, jak na původ jejího nepřirozeného hladu, tak i na důvod její cesty na resort. Thin Man totiž jejím únosem oddělil její tělesnou schránku od duše a bez duše ve vás zůstane prázdno, které nejde ničím zaplnit. Dává tedy smysl, že se jejím cílem stala Lady, která má schopnosti vysát duši z živých bytostí. Celkem do sebe i zapadá, jak se Six o Lady a jejích schopnostech mohla dozvědět, když byla zpočátku vězněná v sídle, kde bydlela Pretender, nástupkyně Lady. Když uvážíme co všechno má Six v tento moment za sebou, nemůžeme se divit, že se v prvním díle chová někdy až krutě. Pokud prožila velkou část svého života v útrobách vysílací věže, oddělená od své duše, většina jejího lidství a soucitu ne-li všechen se z ní už musel dávno vytratit. V prvním díle také během jejího krmení gnomem můžeme zahlédnout její stinnou verzi, která ji pozoruje.

Six a její příběh dává vcelku smysl, ale mnoho nových otázek vznikají ohledně identity Mona, ze kterého se nakonec vyklube Thin Man. Proč unesl Six? Proč se vůbec vrátil jako malý chlapec a podnikal tuto cestu, aby sám sebe osvobodil? A co přesně představuje ona strašlivá masa očí, která se nachází ve vysílací věži? Zprvu jsem si myslela, že obrovské monstrum ve věži stojí za vznikem signálu a také za deformací města, ale po zhlédnutí oficiálních grafických předloh, jsem změnila názor. V jedné z předloh totiž vidíme jednoho z Diváků stát před televizí, ve druhé je jeho hlava vsakována do televizi a ve třetí předloze je již před televizí prázdno. Po Divákovi zbylo jenom oblečení, jako kdyby se vypařil na místě. Vzhledem k tomu, že signál dokáže pokřivit nejenom obyvatele, ale i budovy a šíří se po okolí skrz televizní vysílání, dalo by se předpokládat, že jeho zdrojem je tedy samotný Mono. Nejlépe se to dá dokázat právě během boje s Thin Manem, kde jeho schopnosti ohýbaly budovy stejně, jako to dělá signál. Protože Mono je ve skutečnosti Thin Man dává to tedy perfektní smysl, prapůvodní devastaci města musí mít tedy na svědomí právě Mono. Vzhledem k tomu, co signál po dlouhodobém sledování způsobuje, můžeme předpokládat, že ona monstrózní masa lidské tkáně jsou ve skutečnosti zbytky všech Diváků nějakým způsobem semleté dohromady. Tato teorie se dá dobře dokázat během finálního útěku z věže, když se za našimi hrdiny valí změť očí a tkáně. Mono běží pár metrů za Six, žádné z očí ale na Six nekoukají, sledují jenom a pouze Mona. Pokud je Mono zdroj signálu a příšerná monstrózní změť jsou Diváci, pak dává perfektní smysl, že oči sledují jenom Mona a za každou cenu se ho snaží obklopit.

I přes toto vyjasnění je Mono stále zahalen tajemstvím, a proto jsem se znovu obrátila na kreslené předlohy, tentokrát muže v obleku. Po dokončení hry si možná mnozí z nás pomysleli, že Mono prožívá časovou smyčku a snaží se z ní stůj co stůj vymanit, ale přes všechny jeho snahy se stále dostává do zajetí vysílací věže. Avšak pokud je Mono sám zdrojem onoho vysílání o jakém zajetí tu tedy mluvíme? V oficiálních předlohách se často vyskytovali různé skici kanceláře soukromého detektiva a v jednom jsme dokonce viděli onoho detektiva u stolu, jak vyslýchal jedno z dětí. Tím detektivem nebyl nikdo jiný než Thin Man alias Mono. Ve hře se i v jednu chvíli ocitáme v místnosti, která tuto kancelář vcelku připomíná. V oficiálním popisu Thin Mana je napsáno: „Thin Man pokračuje ve své nekonečné cestě v tomto dávno opuštěném místě a stále něco hledá.“ Různě po městě také můžeme nalézt plakáty, které jsou velice podobné letákům s pohřešovanými dětmi. Byl tedy Thin Man kdysi dávno soukromý detektiv, který hledal ztracené děti? To samo může mít spojitost s velkým počtem dětí, které jsou drženy na palubě The Maw. Stejně jako ostatní monstra se Thin Man snaží dělat svojí rutinní práci, ale ne úplně správně, nakonec se sám stal důvodem toho, proč děti z města neustále mizely. To samo také vysvětluje, proč byly podle učitelky ve škole zapotřebí porcelánové děti, ty skutečné si totiž Thin Man odnesl zpátky do vysílací věže. Protože samotná věž je mimo čas a prostor, Mono a Thin Man mohou být dvě verze stejné osoby z jiných alternativních realit. Myslím si to proto, že v moment kdy Mono otevře dveře a osvobodí Thin Mana, vydá se ho pronásledovat, jako kdyby Mona, tedy sám sebe, ani nepoznával. V tom případě mi ale moc nesedí teorie, že Thin Man se vydal unést Six, aby Mono neskončil ve věži, jako tehdy on a zastavil tak časovou smyčku. Pokud to byl jeho cíl, proč se tedy vydal pronásledovat Mona? Toho přece ve věži nikdy nechtěl, právě naopak. Dávalo by tedy větší smysl, že Mono a Thin Man jsou dvě rozdílné bytosti z jiných realit, kde se události stali jinak? A pokud je zdrojem signálu Thin Man, pak je i příčinou všeho, co se v tomto světě děje. Na každém rohu v každé hře, či komiksu můžeme vidět znak oka, jednoho oka, které připomíná vysílač signálu na vrcholku věže. Oko tedy může být symbolikou Thin Mana, jako takového a protože toto oko vidíme úplně všude, můžeme předpokládat, že Thin Man je něco jako císař, který kontroluje a ovládá vše. Díky jeho schopnostem by se dalo vysvětlit, proč se v jedné realitě vyskytují více než jeden Thin Man zároveň. Vzhledem k tomu, že věž je mimo čas a prostor, jak jsme si již řekli, nebylo by zase tak divné, že by Thin Manův vliv sahal i do cizích alternativních realit, kde je každý z nich jiný a zároveň by své reality ovlivňovali. Pokud tedy v jedné realitě Thin Man býval soukromý detektiv a hledal ztracené děti, v jiné je zase vládcem, který svým signálem ovlivňuje realitu a v další je ještě malý kluk, který chce přežít, dohromady by každý z nich byl od každého trochu. Možná proto Thin Man stále krade děti, dokonce i sám sebe, protože je ovlivněn jiným Thin Manem, který má stejně silné schopnosti jako on. Ve finále jsou to však všechno pouze spekulace, bohužel o Monovi toho víme opravdu málo a udělat si v tom všem pořádek není snadný úkol. Jaké teorie jste si po dohrání udělali vy?