Wo Long: Fallen Dynasty – Dojmy z demoverze

Wo Long: Fallen Dynasty – Dojmy z demoverze

26 září, 2022 1 Od Adam Šindler

Společně se teď přeneseme do Číny a podíváme se na demoverzi chystaného hardcore akčního RPG od studia Team Ninja. Demo Wo Long: Fallen Dynasty bylo dostupné od 16.9.2022 do dnešního dne. Každý z hráčů, který zvládne demo dokončit, obdrží speciální helmu, kterou bude moct využít v plné verzi hry. Studio Ninja Team nepatří mezi zelenáče v souls hrách, stojí totiž za sérií Nioh nebo za hrou Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin. Wo Long je po vzoru Nioh inspirován skutečnou historií, která je doplněna nadpřirozenými prvky z folkloru a mytologie. K hraní bylo zapotřebí připojení k internetu, naštěstí ale nebylo vyžadováno k hraní multiplayeru ani PS Plus a ani Xbox Live Gold. 

Při shlédnutí traileru jsem se pozastavil nad grafikou, která byla reprezentována v krátké ukázce. Hned po zapnutí vás autoři upozorňují, že se nejedná o plnou verzi hry a nereprezentuje tudíž finální kvalitu hry. Tudíž má očekávání nebyla příliš vysoká. Grafika hry mě ale překvapila a na PS5, kde jsem si měl hru možnost zahrát, nevypadá vůbec špatně. Na startu si vytvoříte v editoru postavu, bohužel, tím, že se jedná o demoverzi, nemáte přístup ke všemu, co naleznete v plné verzi. I přes tuto maličkost jsem si postavu vytvořit a vrhl se do boje. Před bojem jsem se zastavil v tutoriálu, abych to mohl nepřátelům pořádně spočítat. V tutoriálu je vše hezky vysvětleno, a kromě textu máte možnost shlédnout i krátké videjko, což hodnotím pozitivně. 

Po zdárném dokončení tutoriálu a naučení se nezbytných základů jsem se pustil do boje s nepřáteli. Ve hře můžete potkat nepřátelé jak lidské, tak nadpřirozené. Oba druhy pak disponují dvě druhy útoků – útok, který můžete zablokovat a útok, který odrazit nejde. Soubojový systém klade velký důraz na odrážení, bez něj je opravdu obtížné odolávat nepřátelům. Souboj s více nepřáteli zároveň je velmi náročný, možná i proto je ve hře možnost zavolat si NPC nebo lidského hráče, který vám v průchodu pomůže. Jak je už v souls hrách zvykem budete často umírat a když píšu často, mám na mysli skutečně často. S každou smrtí ztrácíte duše ale i odvahu. Po zabití nepřítele, který vás minule usmrtil, získáte zpět ztracenou odvahu, ale i duše. 

Nepřátelé jsou nároční právě podle vaší morálky. Pro vás jako hráče je tudíž hodnota morálky klíčová. K boji s nepřáteli můžete využít zbraně na blízko, luk nebo kuši, ale i magii. I zde je na výběr ze spousty možností. Nejlépe vylepšená byla ohnivá magie a já proto zůstal u ní. Z nepřátel budete dostávat body na vylepšení jednotlivých magií, pro příklad uvedu oheň a zemi. Rozhodně jich ale ve hře naleznete více. Také ale z nepřátel obdržíte šípy do zbraní na dálku, zbraně na blízko a  různé druhy brnění. Již po chvíli hraní jsem měl inventář značně plný nepotřebnými kousky a to jak brnění, tak zbraní. Doufám proto, že v plné verzi bude možnost brnění a zbraně prodat, popřípadě rozebrat a vylepšit si stávající vybavení.

V demoverzi jsem totiž na tuto možnost nenarazil. Oproti již zmíněnému Nioh je tato hra jednodušší, nenaleznete zde systém postojů, tradiční ukazatel staminy ani složitá komba. Ve hře je velmi důležitý průzkum. Na různých místech na mapě můžete vztyčit do připravených míst vlajky. Tyto vlajky pak slouží jako záchytný bod, a navíc zvyšují vaši úroveň. Máte zde také možnost vylepšit si za nasbírané duše vaši postavu. Při průzkumu rozhodně využijete skok, stejně jako v další hardcore hře Sekiro: Shadows Die Twice. Wo Long: Fallen Dynasty vyjde začátkem příštího roku na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series. V den vydání bude k dispozici také v Game Passu. Pokud vás hra zaujala nebo jste fanoušky souls her a očekáváte další výzvu, tady je.